Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatie Galaxy Z fold 4 valt buiten garantie vanwege deuk op scharnier.

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2023 01:06 PM)
2636 Weergaven
Jorgg1
Explorer
Opties

Op 3-1-2023 heeft mijn vriendin een Z fold 4 512GB gekocht. 

Hij is ooit een keer gevallen waardoor er een erg klein deukje in de hoek zit. Dit gebeurde al in de eerste maand. 

De telefoon heeft het daarna maanden lang prima gedaan. In augustus werkte het scharnierpunt soms niet lekker en valt het bovenste deel van het scherm uit. Als ik hem maar half open heb ik gewoon beeld. Er zit dus geen barst in het scherm maar waarschijnlijk een scheurtje in de flexkabel die dat display met de print moet verbinden. Dit probleem hadden klap telefoons vroeger erg vaak. Blijkbaar heeft Samsung daar niets van geleerd en is dat probleem er nu nog steeds. Erg vervelend dus maar opsturen om onder garantie te laten repareren. 

Tot mijn verbazing wijzen ze de garantieclaim nu af ivm dat kleine deukje onderaan. Schandalig. Dat staat er totaal los van. Het scherm is niet gebroken. De flex is door het open en dicht klappen gewoon gescheurd. 

Met  dynafix valt niet te praten. Wat kan samsung doen? 

iRMABELP18191294

0 Likes
Spring naar oplossing
48 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

@Jorgg1 

ALs ik je gegevens erbij pak zie ik staan dat je jouw Flip ter reparatie hebt aangemeld vanwege een issue met het scherm.  In ons servicecentrum is bij onderzoek geconstateerd dat het scharnier beschadigd is en een deuk heeft en hierdoor zal een reparatie niet onder garantie vallen.

In het servicerapport zijn ook foto's toegevoegd, mocht je deze willen dan zal ik ze hier delen met je.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jorgg1
Explorer
Opties

Hoi Martijn, de foto’s heb ik en die heb ik ook doorgestuurd naar de advocaat. Met het scharnier is niks mis. Al zou daar een krasje op zitten dat verklaard nog steeds niet dat het beeld het soms wel en soms niet doet. Dat is gewoon een scheurtje in de flex kabel. De oorzaak laten ze namelijk niet zien. Ze zoeken alleen naar sporen om de gebruiker te kunnen laten betalen voor de reparatie. Waardeloze service/garantie. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Welke stappen je verder onderneemt is natuurlijk geheel aan jou. Jouw toestel heeft behoorlijke optater gehad en is ook gehavend en hierdoor zal een reparatie niet onder garantie hersteld kunnen worden.

MartijnK_0-1695044824807.pngMartijnK_1-1695044846420.png

Mochten we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we dat ook graag van je!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jorgg1
Explorer
Opties

Hoi Martijn, zet er even bij dat dit foto’s zijn met 10.4x zoom. Hierbij gewoon scherpe foto’s van hetzelfde nette toestel. Flinke optater is echt zwaar overdreven. 

IMG_6072.jpeg

IMG_6071.jpeg

IMG_6070.jpeg

0 Likes
Mahinder
Journeyman
Opties

ik heb het zelfde probleem.

1 jaar lang goed werkende telefoon afgelopen week zag ik kleine streep in de scherm en nu een dikke streep als ik mij tel open klap en niks doet dan wel beeld.

1 jaar lang had ik een deuk op de frame van de toestel geen probleem. 

wil ik het opsturen voor reparatie ze beweren dat het niet onder garantie valt 

Svdbbx
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Mahinder,

Welkom op Samsung Community! We helpen je graag verder. Het is natuurlijk niet fijn wanneer je toestel het niet meer goed doet en kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. 

Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie op jouw toestel en via onze website kan je deze dan ook aanmelden voor een reparatie. Een deuk valt onder gebruikersschade en hierdoor vervalt de garantie. Je kan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 

Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten:  https://bit.ly/2CKz9mr
• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

Groetjes,

Sylvia

rsz-846676
0 Likes
Members_pfusotU
First Poster
Opties

Goedemiddag, hier een soortgelijk geval. Z Fold 4 klapt niet meer volledig open en er komen lijmresten uit het scharnier. Op internet meerdere gebruikersverhalen dat er een strip loskomt bij het scharnier, welke zorgt dat deze niet meer volledig openklapt. Bij aankomst in service center werd direct medegedeeld dat hij niet onder garantie valt, want er zit op de behuizing (niet aan de scharnierzijde!) een val/stootschade. Men heeft niet eens de moeite genomen naar scharnier, lijmresten te kijken of toestel open te klappen. Lekker makkelijk op op deze manier al je garantieclaims af te wijzen. Toestel is net een jaar oud en scharnier functioneert al niet meer, wat een probleem is wat bij meerdere kopers speelt.
Voor vragen word ik doorverwezen naar whatsapp, maar daar zit ik al sinds vrijdag begin vd middag te wachten op een reactie om uberhaupt een medewerker te spreken

0 Likes
Mahinder
Journeyman
Opties
als het toestel al niet meer onder garantie valt waarom stuurt u mij de links om voor reparatie.

ik ben zelf een mobile winkel en ik weet dat het door vallen dit niet gebeurt is.

ik ga tot zo ver wachten tot dat samsung het wel aan neemt en ik plaats mij klacht op alle social media want dat pik ik niet.

ik ben al heel lang klant van samsung en wil ook blijven bij want de toestellen bevallen me heel goed.

alleen nu met de z fold 4 wordt mij gezegd dat het niet onder garantie valt.

als ik op googel dit probleem zoek ben ik niet de eenige er zijn genoeg mensen die deze probleem ervaren.

dat is niet goed wat samsung nu doet met zijn klanten. klanten kopen dure telefoon en als er een gebruik spoor zoals deuk vervalt de garantie dat is niet normaal.

graag naar goede oplossing
0 Likes
Mahinder
Journeyman
Opties
ik heb zelf ook een z fold 4 1 jaar lang niks mis mee. maar op gevemomment kwam er een dunne streep en daar begon de probleem u kunt dat niet zeggen.

het is u niet voor gekomen als je zelf een klant van samsung bent en je werkt anders dan gaat u het merken hoe vervelend het is als ze jouw niet helpen.
0 Likes
Mahinder
Journeyman
Opties
u werkt bij samsunv daarom zegt u dat nu
0 Likes