Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatie Galaxy Z fold 4 valt buiten garantie vanwege deuk op scharnier.

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2023 01:06 PM)
2634 Weergaven
Jorgg1
Explorer
Opties

Op 3-1-2023 heeft mijn vriendin een Z fold 4 512GB gekocht. 

Hij is ooit een keer gevallen waardoor er een erg klein deukje in de hoek zit. Dit gebeurde al in de eerste maand. 

De telefoon heeft het daarna maanden lang prima gedaan. In augustus werkte het scharnierpunt soms niet lekker en valt het bovenste deel van het scherm uit. Als ik hem maar half open heb ik gewoon beeld. Er zit dus geen barst in het scherm maar waarschijnlijk een scheurtje in de flexkabel die dat display met de print moet verbinden. Dit probleem hadden klap telefoons vroeger erg vaak. Blijkbaar heeft Samsung daar niets van geleerd en is dat probleem er nu nog steeds. Erg vervelend dus maar opsturen om onder garantie te laten repareren. 

Tot mijn verbazing wijzen ze de garantieclaim nu af ivm dat kleine deukje onderaan. Schandalig. Dat staat er totaal los van. Het scherm is niet gebroken. De flex is door het open en dicht klappen gewoon gescheurd. 

Met  dynafix valt niet te praten. Wat kan samsung doen? 

iRMABELP18191294

0 Likes

4 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Samsung kan niks doen. Je hebt hem laten vallen en er zit een deuk in klaar. Daardoor kan de kabel dus ook al door beschadigd zijn geraakt. Probeer je inboedelverzekering anders. 

Stars-Moderator-signature-800x200-2

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jorgg1, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. In het servicecentrum is een fysieke beschadiging geconstateerd en om deze reden zal een reparatie niet binnen de garantie kunnen worden uitgevoerd. In het reparatierapport zie ik ook verschillende foto's staan van de schade, mocht je deze willen dan kan ik ze hier met je delen.

Onze Samsung Members Stars zijn net als jij een Member van de Community en zijn niet werkzaam voor ons. De kennis en ervaring die zij hebben zetten zij in om gebruikers verder te helpen 💙 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Oplossing
Wilcomusch
Apprentice
Opties

Ik heb zelf een galaxy fold 4 nog nooit gevallen netjes in een beschermhoes. Na 11 maanden begind het scherm te scheuren precies op het scharnierpunt. Heb hierover contact gehad met de klantenservice. Deze beschuldigd mij er van onvoorzichtig te zijn geweest en dat het ten allen tijden onder gebruikersschade valt en dat dit niet vergoed zal worden. Echter heb ik hier gvd €1800 voor betaald en dan word je zo behandeld door samsung. Heb hier geen woorden voor. Ik ga dit dan ook uitzoeken door mn rechtsbijstand in te schakelen. 

0 Likes
Oplossing
Members_6D57Bnt
Apprentice
Opties

Het probleem is opgelost bij een andere service winkel werd gewoon gezegd van dat deukje kan het probleem niet komen. Een beetje raar die diverse reacties niet echt goed opgeleid de mensen in de store.

48 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Samsung kan niks doen. Je hebt hem laten vallen en er zit een deuk in klaar. Daardoor kan de kabel dus ook al door beschadigd zijn geraakt. Probeer je inboedelverzekering anders. 

Jorgg1
Explorer
Opties

Samsung wil niks doen. Het is een gammele constructie. Iedereen laat een telefoon wel eens vallen. Daar moet hij tegen kunnen en daar kan hij tegen. De flex kabel scheurt door het ontwerp. Ze lopen weg voor hun verantwoording. en verschuilen zich achter een deukje. 

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Helaas heeft Rohit wel gelijk. Er bestaan telefoonhoesjes om dit soort dingen te voorkomen. Wanneer jij een toestel laat vallen en deze is beschadigd is het in je eigen belang om deze gelijk te laten repareren. Schade wordt namelijk vaak erger hoelanger je ermee rondloopt.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Als het waar is wat jij zegt dan waren alle fold 4, van pakweg 6+  maanden oud nu kapot toch? Ik heb hier nog een werkende Fold 4 van op 2 dagen na een jaar oud. Ik snap hoe je je voelt maar helaas is er niks meer aan te doen. 

Jorgg1
Explorer
Opties

Ja tuurlijk, als niet elke telefoon een probleem heeft ligt het niet meer aan de fabrikant. Misschien moet jij bij Dynafix gaan werken. Of bij Samsung (doe je waarschijnlijk al).

0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jorgg1, goedemorgen.

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. In het servicecentrum is een fysieke beschadiging geconstateerd en om deze reden zal een reparatie niet binnen de garantie kunnen worden uitgevoerd. In het reparatierapport zie ik ook verschillende foto's staan van de schade, mocht je deze willen dan kan ik ze hier met je delen.

Onze Samsung Members Stars zijn net als jij een Member van de Community en zijn niet werkzaam voor ons. De kennis en ervaring die zij hebben zetten zij in om gebruikers verder te helpen 💙 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Jorgg1
Explorer
Opties

Dus elke Samsung met een deukje heeft nergens garantie meer op. Top merk om te kopen dan. 

0 Likes
Jorgg1
Explorer
Opties

Ze keuren elke aanspraak op garantie af. Een deukje onderaan is voldoende om een scherm bovenaan niet meer onder de garantie te willen maken. Geen barst of zo maar gewoon een flexkabel die het slecht doen. Half open dan heb ik beeld. Helemaal open geen beeld. De aanspraak op garantie gooien ze op een klein deukje totaal ergens anders op de telefoon. Koop maar een Apple 😂

0 Likes
Jorgg1
Explorer
Opties

Bij mij doen ze precies hetzelfde. Kleine beschadiging onderaan de telefoon. Zat er al maanden. Display is heel en zonder enige vorm van schade. Maar geen garantie want ze hebben een beschadiging die er al maanden op zat gevonden. Waardeloze service voor zulke dure producten. 

0 Likes