op 04-06-2022 04:31 PM - laatst bewerkt op 18-07-2022 02:27 PM door MartijnK
Ik heb ongeveer 14 maanden geleden een Fold2 gekocht en is het binnenscherm defect, lijkt er op dat deze bij het scharnier is losgegaan. Probleem is dat ik mijn aankoopbewijs nergens meer kan vinden. Ik ben bezig met Samsung een copy te krijgen maar dat duurt nu al bijna 3 weken en er is een ticket voor aangemaakt. Ik had deze direct bij Samsung gekocht.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-06-2022 01:29 PM
Hi @MeervdT, goedemiddag.
Heb je inmiddels al een terugkoppeling gehad van mijn collega? Ook op je afschrift van de betaling staat een ordernummer vermeld, heb je deze ook gezien? Stuur mij anders een privé berichtje met je e-mailadres en het ordernummer, dan kijk ik met je mee.
Groeten,
Martijn
op 26-03-2022 10:21 AM
Beste,
Bij mijn toestel is het grote scherm gebarsten toen ik het open deed. Nu heb ik een aanvraag gedaan voor garantie. Het toestel is keurig opgehaald en aangekomen. In een mum van tijd is er besloten dat het een val/stoot/druk schade is aangetroffen met een foto erbij.
Met alle respect hoor, maar ik kan hier niet uit opmaken dat er schade aan zit. (Ik denk dat het scharnier defect is.) Deze telefoon zat in een beschermhoes en is bij mijn weten nooit gevallen. Ik sta als consument machteloos over deze beslissing. Nu moet ik 674 euro betalen voor de reparatie. Dan nog eens wat. Als het garantie is kan het toestel in 3 dagen hersteld worden, als het geen garantie is duurt het 5 tot 10 dagen ??? Dit is een extra motivatie om de garantieclaim af te wijzen om meer tijd te creëren voor de reparatie. Moet ik maar aannemen dat het een gevolg van schade is ? Dit toestel is 4.5 maand oud en heeft nu al meer dan 2500 euro gekost. 😞
Ps. Dynafix geef 90 dagen garantie hoe zit het met de garantie van Samsung, vervalt deze dan?
Gaarne uw reactie.
Vriendelijke groet,
Martien van Vliet.
op 26-03-2022 05:28 PM
op 29-03-2022 08:14 AM
Hi @Members_BQkNYSB, goedemorgen.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je graag verder. Wanneer je telefoon defect is kan je deze via de ophaalservice aanmelden voor een reparatie. Mijn collega's komen dan het toestel ophalen en in het servicecentrum zal je telefoon onderzocht worden.
Aan de hand van dit onderzoek is geconstateerd dat de klacht van jouw toestel niet binnen de garantievoorwaarden valt vanwege fysieke schade. De conclusie die wordt getrokken in het service centrum is leidend, je hebt dan ook een prijsopgave ontvangen om dit te herstellen.
Heb je bij de aankoop ook gekozen voor een verzekering?
Ik zal het servicecentrum vragen of er misschien nog andere foto's zijn gemaakt welke dit misschien wat duidelijker laten zien of dat ze dit duidelijker kunnen uitleggen. Zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik je een berichtje.
Groeten,
Martijn
op 29-03-2022 06:10 PM
iRMADRSA17526464
op 30-03-2022 09:31 AM
Goedemorgen, @Members_BQkNYSB.
Ik heb vanuit het service centrum bericht gehad dat het defecte scherm is ontstaan of te maken heeft de fysieke schade en hierdoor buiten de garantie voorwaarden valt.
Wellicht dat je de kosten van de reparatie wel via een verzekering (gedeeltelijk) vergoed kan krijgen.
Groeten,
Martijn
op 31-03-2022 10:34 AM
Beste Martijn, Je zou kijken voor betere foto's voor meer duidelijkheid. en ik heb gevraagd over de garantie (Dynafix geef 90 dagen garantie hoe zit het met de garantie van Samsung, vervalt deze dan?)
Je heb het ook over ONS servercenter , maar dit is een extern bedrijf die Samsung kennelijk zo onder druk zet door te stellen dat garantiewerk met 3 dagen gereed moet zijn.
Mijn toestel kan helemaal niet met 3 dagen gereed zijn, doordat ze niet de onderdelen hadden om het binnen die tijd te repareren. Dan maar op val/stoot/of drukschade beoordelen.
Als hierdoor de schade is ontstaan dan breekt het scherm toch niet van boven tot onder helemaal? (zie foto) dit is gewoon een probleem met het scharnier. Ook moet er een nieuwe battery in waar is dat goed voor ?
Gaarne uw reactie op deze vragen.
Groeten,
Martien van Vliet.
op 31-03-2022 10:38 AM
Er zijn geen andere foto's gemaakt, de foto's die in het dossier zijn gezet door het servicecentrum laten zien dat het om een fysieke beschadiging gaat. Het wel of niet op voorraad hebben van de benodigde onderdelen heeft geen enkele invloed op de beoordeling van jouw telefoon.
Nadat jouw toestel is hersteld in ons servicecentrum kan je ook weer aanspraak maken op het restant van de fabrieksgarantie, op alle uitgevoerde reparties krijg je standaard 90 dagen garantie.
Groeten,
Martijn
op 31-03-2022 01:19 PM
Ik heb nu ook net hierover gepost, er is een scheur onstaan in het midden in de vouw van het grote scherm. Was jouw scherm helemaal gebarsten of was het een scheur in de vouw?
op 02-04-2022 12:59 PM
Iets meer dan een half jaar geleden heb ik de Samsung Fold 3 5G gekocht. Ik heb er altijd veel plezier van gehad.
Echter ontstond er onlangs een lijn in het beeldscherm waar de Samsung vouwt. Dit is hoogstwaarschijnlijk een fabrieksfout, aldus een medewerker van het Samsung Service Center, dus dat wordt vergoedt, maar moet nog wel worden geverifieerd door een Samsung Engineer.
Enfin, de telefoon heeft alleen gebruikerssporen en een klein barstje aan de achterkant. Om mijn scherm onder garantie te laten maken, MOET ik 100€ betalen omdat Samsung dat onderdeel ook moet vervangen en mij voor deze kosten wil laten opdraaien!! Wat vinden jullie hiervan? Dit is toch niet terecht? Bovendien is het maar een klein barstje, zelf helemaal geen last van en het heeft de telefoon zelf nooit beïnvloed qua prestaties.
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening?!