11-02-2022 11:43 AM - bewerkt 11-02-2022 12:07 PM
Mijn Z Flip 3 heb ik voor reparatie gestuurd (diepe krassen precies in het midden + een "gat" in het scherm waar alle pixels wit zijn). Op de pagina stond iets als "we begrijpen hoe lastig het is zonder uw toestel te zijn. We sturen uw toestel binnen 3-4 dagen terug". Op dinsdag kwam de leverantier en heeft het meegenomen. Tot nu toe alles goed.
Op woensdag zie ik "product gecrediteerd wordt door de externe dienst", ik heb het niet helemaal begrepen en iemand van Dynafix + Samsung meenden, dat betekent dat ik een nieuw toestel krijg. Dat klinkt natuurlijk goed maar de vraag was, wanneer precies? Ze hebben allemaal gezegd "heel binnenkort" komt een voorstel van de "exchange afdeling". Een voorstel? Ik wil een telefoon hebben, geen voorstel. En binnen 3-4 dagen, niet "heel binnenkort".
Ik zit te spreken met Samsung Belgie op Messenger en ik ervaar dat het ook nog 10-15 dagen kan duren totdat ik een nieuw telefoon heb. Dus niet 3-4 dagen zoals belooft, maar 3 dagen (tot nu) + 1-2 dagen (wachten op Exchange afdeling) + 10-15 dagen! Dat meent u toch helemaal niet, toch? Ik woon naast een MediaMarkt en ik zou een nieuw Z Flip 3 kunnen kopen in 5 minuutjes, niet in 3 week. Kan ik met iemand spreken of een snellere oplossing zoeken?
Ik vond natuurlijk het toestel best wel duur (1100 euro waar van 300 werd door een oud telefoon "betaald") maar okay ik dacht dat Samsung een serieus bedrijf is en ik een goede service ook betaal. Maar dan ervaar ik dit? Dit is niet een koelkast of en TV, dit is mijn mobiel telefoon. Zonder mijn mobiel heb ik geen toegang tot internet banking, mijn contacten, ... Ik heb een Smart Switch backup gemaakt en daarmee gerekend dat ik inderdaad een telefoon heb binnen 3-4 dagen, niet 3-4 week. Ik moest nu ook een nieuw account maken om überhaupt de Community te bereiken (de 2-factor authentification wou me een SMSje sturen)....
PS Ik zou tenminste verwachten, dat ik snel deze email van de "exchange afdeling" krijg zodat ik zelf kan denken wat de beste oplossing is. Als het echt iets als 2-3 week duurt totdat ik en nieuw Flip3 kan krijgen, kan ik dat niet zeker afwachten en ik kan dus een ander telefoon kopen, misschien Pixel ofzo. Een vervangend telefoon gaat niet makkelijk lukken, ik wou mijn backup gebruiken, het gaat alles heel ingewikkeld als ik dan twee backups samen moet werken.
op 12-02-2022 12:07 PM
En dit is dus de reden waarom ik niet wil in zee gaan met Samsung reparaties, het blijft mank lopen bij Dynafix.
In de Samsung Members app staan duidelijke voorwaarden van Samsung, echter volgen ze die zelf niet en duurt het een eeuwigheid voor persoon XYZ zijn toestel terug heeft. Hun afhandelingsproces is veel te traag en onduidelijk naar de consument toe.
12-02-2022 04:25 PM - bewerkt 12-02-2022 04:37 PM
Ja precies, ik heb precies hetzelfde hen ook getoond. Altijd hetzelfde antwoord. "3 dagen daarmee is toch alleen een reparatie bedoeld, niet een vervang". Dat maakt mij toch helemaal niet uit of zij het vervangen of herstellen, ik wil gewoon binnen 3 dagen een toestel hebben.
Ik wil nu ook geen Karen zijn, okay, als het nou 4 dagen of 5 wordt, kan natuurlijk gebeuren, maar dit met "binnenkort sturen wij u een mail en daar komt een voorstel, daarna kunt u daarop reageren en daarna komt het toestel binnen 10-15 dagen", dit kan ik toch niet zomaar aannemen?
Ik denk niet dat ze het begrijpen hoe erg het is een mobiel telefoon intesturen en zonder die te zijn. Zou het een TV zijn of een stofzuiger of wat dan ook zijn, oké, ik kan wachten, maar tegenwoordig zijn mobiel telefoons toch heel erg belangrijk. Had ik geweten dat het 3+ week kan duren had ik misschien een 2. toestel instellen kunnen maar dan voel ik me dom als het werkelijk in 3 dagen weer terugkomt.
op 14-02-2022 03:11 PM
Hi there, goedemiddag.
Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder.
Het is natuurlijk niet fijn wanneer je telefoon het niet meer goed doet. Via onze website kan je een afspraak maken voor de ophaalservice of een bezoek aan een Service Punt, wanneer de onderdelen op voorraad zijn zal je telefoon ook met 3 dagen terug komen.
Wanneer in het servicecentrum de conclusie wordt getrokken dat je telefoon onherstelbaar is krijg je van mijn collega's van de omruilafdeling een voorstel voor een nieuwe telefoon. Zodra je hier een akkoord op hebt gegeven en dit is bevestigd door de omruilafdeling duurt het ongeveer 10-15 werkdagen.
Uiteraard nemen we de feedback wel serieus om te gaan kijken hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren, zodat we ook op de klantenservice weer een stap voorwaarts kunnen maken.
Wij kunnen dit helaas niet versnellen en hopelijk heb je dan ook snel weer een nieuwe telefoon in handen. Mijn collega's van de omruilafdeling zijn alleen via de e-mail te bereiken en wil je meer weten over de status van je omruiling dan kan je hen een e-mail sturen.
Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging.
Groeten,
Martijn
op 14-02-2022 03:46 PM
14-02-2022 08:34 PM - bewerkt 14-02-2022 09:30 PM
oops foute antwoord
op 14-02-2022 09:29 PM
Hallo Martijn,
Ik heb het voorstel (natuurlijk) nog altijd niet gekregen, ook al ik meervoudig beloftes kreeg dat het "binnenkort" of "heel binnenkort" zou komen. Dus nu moest ik helemaal in de donker, zonder te weten wat het "voorstel" zou inbegrijpen een tweede toestel kopen (!). Sommige mensen van de Klantenservice hebben gemeend, in het voorstel zou een optie zijn dat ik geld krijg, andere meenden dat ze het helemaal niet weten, anderen iets anders... Nu ik niets beters te doen heb, hier mijn "voorstellen":
Misschien ben ik een koppige en vervelende klant. Goed nieuws: u hoeft met mijn vervelende klantschap nooit meer omgaan, ik ga zeker weten nooit meer een telefoon van u kopen. U hoort natuurlijk nog van me of van de Consumentenbond in het geval dat iets met het "voorstel" misgaat, maar ik hou nu op.
op 15-02-2022 09:03 AM
Dankjewel voor je bericht en je voorstellen, ik zal dit ook toevoegen aan je klantgegevens bij ons. Zodra je bericht hebt gehad van mijn collega's van de omruilafdeling kan je dit ook met hen bespreken.
Hopelijk ontvang je snel bericht van mijn collega's van de omruilafdeling!
Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging!
Groeten,
Martijn
op 18-02-2022 07:42 AM
Ja dus nu wacht ik al 6 werkdagen. Samsung neemt de situatie gewoon niet serieus. Mooie posts op de forum, vriendelijke en ondersteunende berichtjes (met optimistische beloftes die niet waar komen) op Messenger/Twitter, maar anders zie ik heel erg weinig. Dit is jammer. Ik hoop dat dit voorstel, wanneer het ook komt, ook werkelijk de mogelijkheid aanbiedt, het hele bedrag terugtekrijgen (dus geen Samsung Points of wat dan ook). U denkt waarschijnlijk niet dat ik het doe maar ik heb wel wat vrije tijd en ik spreek graag met advocaten, ik kan hen ook graag in het gesprek uitnodigen.
3 dagen = 11. februari
op 18-02-2022 07:51 AM