op 28-03-2023 10:11 AM
goedemorgen,
ik heb nu sinds okt 2022 mijn flip 4 binnen een maand was het scherm al stuk zoals de veelgehoorde klacht toestel wilde plots niet meer open en het scherm vertoonde zwart gevlekt beeld. gelukkig werd deze onder garantie gerepareerd. lag volgens de expert aan de batterij vond ik al vreemd want ik had totaal geen problemen met de batterij gehad. maar goed nu nog geen 4 mnd later weer het zelfde probleem ik meld het toestel wederom aan voor reparatie en de volgende dag zou het toestel opgehaald worden. zo gezegd zo gedaan ik zal de volgende dag het toestel klaar leggen voor de koerier en haal het toestel uit het hoesje en terwijl ik dat doe glipt hij uit mijn handen en laat ik hem vallen( *****!!) uiteraard zat er een kleine beschadiging op. Omdat ik bij aanmelding voor reparatie had ingevuld dat het toestel geen schade had heb ik gelijk contact opgenomen met de samsung om uit leggen wat er was gebeurd. Volgens deze meneer was er geen enkel probleem en kon het toestel gewoon met de vervoerder mee. Tevens zou hij een notitie maken dat ik gebeld had. Uiteindelijk krijg ik een prijsopgaaf uit onderzoek was gebleken dat het toestel val schade had en dat hierdoor het scherm stuk was . nou ik weet natuurlijk wel beter. Maar naast dit krijg ik een rekening van € 545,33 voor het vervangen van een display. nou dat scheelt nogal met de getoonde prijzen op de website. natuurlijk heb ik vrijblijvend contact opgenomen met 1 van de service centers en hier betaal je dus oor een scherm/display reparatie € 385,- incl. btw. met de ophaalservice zou dit € 15,- extra kosten , Totaal € 400,- . Een prijsverschil van bijna € 150,- wie kan mij dit uitleggen. Naast dat ze mij niet geloven met het verhaal dat mijn toestel is gevallen nadat het scherm al geblokkeerd was (ondanks dat ik foto's had gemaakt van mijn toestel op de dag dat ik deze had aangemeld voor reparatie. Krijg ik de indruk dat ik ook nog even wordt opgelicht.
wie kan mij dit uitleggen?????
groetjes jutta vermaning
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-03-2023 12:04 PM
Hi Jutta, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk enorm balen dat het toestel is gevallen vlak voor de reparatie, omdat deze nu een fysieke beschadiging heeft kan dit helaas niet binnen de garantie worden hersteld. Wanneer je het toestel via ons service centrum laat herstellen worden ook de andere beschadigde of defecte onderdelen hersteld, hierdoor kan de prijsopgave hoger uitvallen dan enkel het vervangen van het scherm. Nadat je toestel door ons is hersteld is deze ook weer conform de fabrieksspecificaties en kan je ook, indien nodig, weer gebruik maken van de fabrieksgarantie.
Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee
Groeten,
Martijn
op 28-03-2023 11:03 AM
Tja Jutta, da's natuurlijk een heel vervelende situatie maar ik besef dat er helaas veel pogingen tot misbruik van garantie gebeuren, ten nadele van de eerlijke klant die echt recht op garantie heeft... Daardoor kan ik begrijpen dat ze hier de zichtbare valschade niet over het hoofd kunnen zien...
Anderzijds meen ik dat (in Europa) er toch 2 jaar wettelijke garantie is op elk apparaat, bij normaal gebruik en dus niet na een val, en dus ook het vouwbaar scherm daar 2 jaar onder valt. Ik meen begrepen te hebben dat Samsung hier maar 1 jaar op zou geven(?). Ik durf mijn Flip3 haast niet meer dichtplooien en dat kan toch niet de bedoeling zijn van zo'n topklasse apparaat...
op 29-03-2023 12:04 PM
Hi Jutta, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Het is natuurlijk enorm balen dat het toestel is gevallen vlak voor de reparatie, omdat deze nu een fysieke beschadiging heeft kan dit helaas niet binnen de garantie worden hersteld. Wanneer je het toestel via ons service centrum laat herstellen worden ook de andere beschadigde of defecte onderdelen hersteld, hierdoor kan de prijsopgave hoger uitvallen dan enkel het vervangen van het scherm. Nadat je toestel door ons is hersteld is deze ook weer conform de fabrieksspecificaties en kan je ook, indien nodig, weer gebruik maken van de fabrieksgarantie.
Wat is het reparatienummer? Dan zoek ik je gegevens erbij en kijk ik met je mee
Groeten,
Martijn