06-08-2018 07:21 AM - bewerkt 06-08-2018 07:30 AM
Hi all,
Sinds kort heb ik een S9. Hierbij wil ik een tweede sim gaan gebruiken. Online wordt mij niet duidelijk of ik de databundel van 1 sim kan gebruiken voor beide simkaarten, of dat beide simkaarten een data bundel moeten hebben om zo de 'dubbele' apps zoals Whatsapp goed te laten werken.
Kan iemand mij daarin duidelijkheid geven? Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-08-2018 08:41 AM
op 06-08-2018 08:55 AM
Goedemorgen Kevin,
Dank voor je antwoord! Is het met de 'dual sim always on' feature wel mogelijk om beide SIMs tegelijkertijd te voorzien van internet?
In de ideale situatie zou ik graag 2x Whatsapp gebruiken, waarbij de data bundel van sim A beide Whatsapps tegelijkertijd voorziet van 4G - Is dat mogelijk?
op 06-08-2018 09:06 AM
Je kunt beide Whatsapps tegelijkertijd gebruiken, maar dit gaat dan over de bundel van één simkaart. Je kunt te allen tijde schakelen tussen de bundels en dit heeft geen invloed op hoe de tweede versie van Whatsapp of andere apps werken. Je tweede simkaart hoeft dus niet per se een internetbundel te hebben om dit te laten werken.
Dual Sim Always On gaat over bellen en SMS'en; dat je op beide simkaarten gebeld en ge-SMS't kunt worden, maar omdat Whatsapp via het internet gaat maakt dit voor Whatsapp verder niet uit. Whatsapp verifieert gewoon je telefoonnummer en werkt verder over welke internetverbinding dan ook.
op 06-08-2018 10:03 AM
Super, enorm bedankt!
op 25-07-2019 08:51 AM
Hoe stel je dat precies in?
heb hier ook een dualsim s9 op sim2 zit momenteel groteere internet data bundel. Ik kan alleen niet zo snel vinden hoe ik er voor zorg dat deze voor het internetten wordt gebruikt
op 25-07-2019 10:37 AM
Hi u2sparky,
Als ik het scherm met notificaties naar beneden swipe, dan dan ik daar kiezen voor een voorkeursim.
Dit kan ook via Instellingen -> SIM kaart manager (ofzoiets, heb mn telefoon in het Engels) -> voorkeur simkaart.
Je kunt dan de voorkeuren voor bellen, sms en data instellen