Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S24 Ultra review

(Onderwerp aangemaakt op: 07-03-2024 03:36 PM)
8073 Weergaven
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

image
Ik heb nu iets langer dan een maand de Galaxy S24 Ultra en wil graag mijn ervaringen met jullie delen. Zoals jullie sinds de lancering al gezien hebben ligt de focus op Galaxy AI dit jaar. Dit is software waarbij artificiële intelligentie wordt gebruikt om ons het leven makkelijk te maken.

Circle to search

Dit is toch wel mijn favoriete AI feature. Circle To Search is een hele unieke nieuwe vorm van zoeken op je Galaxy toestel. Laten we een situatie bedenken.

Je bent bij iemand op visite en daar zie je een aantal spullen die jouw aandacht trekken en je denkt van hmm dat zou ik graag willen hebben, maar je wilt liever niet vragen wat het is of waar ze het hebben gekocht. Dan is Circle to Search de perfecte oplossing

• Richt je camera op het onderwerp.
  • Houd de home knop van je toestel ingedrukt, Circle To Search wordt geactiveerd.
  • Je camera scherm is nu bevroren op het onderwerp.
  • Teken een circel eromheen en er opent direct een Google overlay met de zoekresultaten. Je ziet nu de naam van het product, de prijs en een lijst met plekken waar je het kunt kopen.
Je kan deze feature overal in je telefoon gebruiken, als jij op social media iets ziet bijvoorbeeld wat je wilt hebben dan activeer je Circle To Search en zie je meteen om welk product het gaat en alle overige gegevens.

Dit is eigenlijk gewoon hetzelfe als Google Lens maar dan met een handige nieuwe interface. Google Lens gebruikte ik nooit omdat het vaak teveel moeite is om weer apart een app te openen. Dit is juist wel handig omdat je enkel de home knop in hoeft te drukken en een circel te tekenen.

Wat ik helemaal handig vind als gamer is dat je het kunt gebruiken om tekst te vertalen zonder je spel te verlaten. Iedereen die veel games speelt kent het gevoel als er weer iemand geen Engels praat en je geen zin hebt om het spel te minimaliseren om Google translate te gebruiken. Met Circle to Search is dat verleden tijd. Je selecteert gewoon de zin in de andere taal en dan krijg je gelijk een klein tekstvakje waar in staat 'Vertalen' en dan krijg je gelijk in de overlay Google translate met de vertaling erbij. Dit allemaal zonder je spel te verlaten. Het werkt probleemloos en soepel en ik ben hier erg blij mee.

Chat Assist

Met Chat assist kun je bij al je messenger apps automatische vertaling aanzetten.Als je dus met iemand chat die alleen Koreaans spreekt wordt alles vertaald zodat je met elkaar kunt chatten. Als jij wat in het Engels typt bijvoorbeeld is de output wat je naar hem verzend Koreaans. En wat hij naar jou stuurt wordt in het Engels getoond.

Patrick_6-1709628416956.jpeg

Foto’s Editen met Galaxy AI

Iedereen kent het wel de Foto Editor van Samsung. Je zit in je Galerij en klikt op een foto en ziet iets wat je anders wilt dus je klinkt op dat potlood icoontje. Nu zie je aan de linkerkant een blauw icoontje met 3 sterretjes. Als je hier op klikt kan je met Galaxy AI je foto bewerken. Het is nu heel makkelijk om bijvoorbeeld mensen weg te halen uit je foto zonder dat je ziet dat het is bewerkt. Je kunt elk gewenst object in je foto verwijderen, verplaatsen en groter of kleiner maken. Hierdoor kun je enorm veel creatieve resultaten krijgen.

image

Voice Focus

Dit vind ik één van de handigste features. Als je met iemand aan het bellen bent kun je je notificatie paneel naar beneden swipen en daar zie je mic mode. De enige manier om bij deze instelling te komen is tijdens een telefoongesprek.

Als je dit op stemfocus zet hoort de ander minder achtergrondgeluiden en wordt de focus gelegd op jouw stem zodat de ander jou duidelijker hoort. Dit is vooral handig in situaties wanneer er veel achtergrondgeluiden zijn.

Patrick_7-1709628416992.jpeg

Patrick_8-1709628417025.jpeg

Design

Patrick_0-1709628416743.jpeg

DeGalaxy S24 Ultra is de mooiste telefoon die ik ooit heb gezien van Samsung. Samsung heeft Titanium toegevoegd aan de randen van het toestel, hierdoor krijg je extra bescherming en een extra luxe uitstraling. Ik vind het fijn dat het scherm nu plat is en geen curves meer heeft. Deze dingen zorgen ervoor dat het toestel uitermate fijn in de hand ligt. Maar wat toch wel één van de tofste dingen is is de anti-reflectielaag die over het scherm zit. Dit helpt enorm met het tegenhouden van reflecties.

image

Processor

Dit jaar heeft deGalaxy S24 Ultra weer een Snapdragon, de Snapdragon 8 Gen 3. Dit is beste keuze ooit van Samsung, vooral voor de gamers onder ons. Ik game vaak op het toestel en zelfs na een hele dag gamen hou ik aan het einde van de dag nog een halve batterij over. Bij de S23 Ultra haalde ik meestal bij intensief gebruik het einde van de dag wel maar zeker niet met 50% over. Dus dit is wel een hele grote verbetering. Games laden ook echt supersnel en het toestel wordt niet heet. Deze chip is dus niet alleen stukken sneller maar ook ultra zuinig qua batterij. Maar ook als je geen gamer bent zul je grote verschillen merken in snelheid en batterijduur.

Camera

Dit jaar is de 10 megapixel 10x optische zoom camera vervangen door een 50 megapixel 5x optische zoom lens. Dit levert in de praktijk prachtige foto's op. Ik mis de 10x optische zoom wel omdat ik die vaak gebruikte maar de nieuwe 5x optische zoom lens heeft ook voordelen.

Deze foto is gemaakt in 12 megapixel met 5x optische zoom en alle instellingen standaard.

Patrick_1-1709628416784.jpeg

Crop

Patrick_2-1709628416806.jpeg

Zoals je ziet komen er perfect scherpe resultaten uit de automodus in 12 megapixel.

Patrick_3-1709628416855.jpeg

In portret modus ging het altijd tot 3x optische zoom en nu kunnen we die 5x optische zoom lens in portret modus gebruiken. Dit is een enorme verbetering voor portret modus.

Dit zijn foto's uit portret modus met 5x optische zoom.

Patrick_4-1709628416911.jpeg

Patrick_5-1709628416947.jpeg

Deze foto's zijn gewoon even snel genomen, niet bijzonder me best voor gedaan en de resultaten zijn perfect. Gewoon point and shoot. In het verleden was dat nog wel eens anders dat point en shoot niet altijd perfect was maar met deGalaxy S24 Ultra krijg je altijd perfect scherpe resultaten uit de camera ongeacht de situatie.

Filmen op deGalaxy S24 Ultra is ook iets waar ik enorm van onder de indruk ben. Met 4k 60FPS krijg je echt superieure video's van perfecte kwaliteit. In Professionele video mode gaat het zelfs nog een stapje verder! Daar heb je de optie om met 4k en 120FPS te filmen, je kan dit ook combineren met een verhouding van 21:9 als je wilt. Hiermee kun je video's naar een nieuw niveau brengen.

Batterij

Ik heb geprobeerd om het toestel leeg te krijgen door de hele dag lang te gaan gamen erop en in de avond toen ik ging slapen had ik nog een halve batterij over. Op mijn vorige toestel de S23 Ultra had ik meestal in de avond na een intensieve dag vol gaming en gebruik van de camera nog richting 15 a 20 procent over, nu is dat ruim 50 procent. Er zijn dagen waar ik niet op het toestel game en ik in de avond nog 70 procent over heb. DeGalaxy S24 Ultra verslaat alle andere telefoons op de markt qua batterijduur momenteel. Dus het is wel echt een top toestel.

Patrick_9-1709628417036.jpeg

Patrick_10-1709628417048.jpeg

Op deze screenshots kunnen jullie zien dat de batterij dit keer echt onverslaanbaar is😁

Vingerafdruksensor

Dit is een onderdeel waar je eigenlijk niets over hoort in de media maar wel degelijk iets waar ik het over wil hebben. Ik merk enorme verschillen in snelheid van de nieuwe sensor in deGalaxy S24 Ultra. Het ontgrendelen van dit toestel is veel sneller dan die van de S23 Ultra en ook veel nauwkeuriger. Dit komt omdat Samsung dit jaar een nieuwere sensor gebruikt. Ik ben iemand die de vingerafdruk sensor voor alles gebruikt en dan merk je de verschillen erg goed.

Conclusie

Ik heb het toestel nu iets meer dan een maand in gebruik en ik kan wel duidelijk zien dat de batterij stukken langer meegaat dan de S23 Ultra. Ook ben ik erg blij met de camera, het was wel even wennen dat 10x optische zoom vervangen is door 5x. Maar uiteindelijk bleek het een voordeel te zijn. De nieuwe 5x 50 megapixel sensor maakt ontzettend mooie foto's.

Ik denk dat Samsung er in is geslaagd om een perfect toestel uit te brengen. Of je nou een gamer bent of iemand die van fotografie houdt met de Galaxy S24 Ultra kan het niet mis gaan.

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
16 Antwoorden
mollie319
Big Cheese
Opties

Goede review Patrick! Dank voor je waardevolle bijdrage 😎

Ik persoonlijk kan ook niets dan lof hebben voor de Samsung S24 Ultra en ben het ook roerend eens met jouw verhaal / bevindingen.

Samsung S24 Ultra 2 The Max!

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Thanks @mollie319 ,

Ja het is een erg fijn toestel. Ik hoop er nog lang plezier van te hebben😁

ClausJZ
Black Belt 
Opties
Zeer goed omschreven Patrick en inderdaad mooie foto's die je er mee gemaakt hebt. Een top toestel 👍
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks Claus! Ja zeker top. Voor mij is het heel simpel, de camera is beter geworden en de batterij gaat aanzienlijk langer mee, dus zeker een top toestel. Ik ben erg blij met de upgrade.
AstridL1
First Poster
Opties

Wat een duidelijk en uitgebreide review,  weet nu zeker dat dit volgende telefoon wordt, dank alvast.

Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Thanks! Het is ook zeker een aanrader. Ik geniet elke dag weer van dit toestel😁
Süleyman5314
Apprentice
Opties
Hoe zijn de speakers in vergelijking met de s23ultra. Klinkt de bas vol of iets afgerold?
CrazyButterfly
Pioneer
Opties
Mooie review! Ik heb het toestel sinds gisteren en na het lezen van jouw review ben ik er nog blijer mee!! Bedankt!
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Fijn om te horen🤗 En dankjewel! Het is echt een waanzinnig goed toestel😁