Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij Samsung S24 loopt 's-nachts leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 12-02-2025 10:06 AM)
716 Weergaven
Bianca-vh
Explorer
Opties

Hi,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe Samsung Galaxy S24 (met Odido abbonement). Ik liep er tegenaan dat mijn batterij 's-nachts wel zo'n 40% verliest, zonder gebruik (ook geen apps actief op de achtergrond). Ik heb toen gebruik gemaakt van mijn garantie en een nieuw toestel (wederom S24) ontvangen. Daarbij kreeg ik de tip om geen gebruik te maken van Smart Switch, maar alles handmatig te installeren. Dus dat heb ik gedaan. Daarbij staat 'ongebruikte apps laten sluimeren' al aan.

Ondanks nieuw toestel en bovengenoemde stappen heb ik nog steeds dit probleem. Ik blijf ontzettend veel (zo'n 40% batterij) verliezen 's-nachts. Mijn nieuwe telefoon gaat nog sneller leeg dan een oude Samsung van zo'n 3 jaar oud.. Wie kan mij hierbij helpen/adviseren? 

Ik ontvang heel graag tips en adviezen! Bedankt alvast.

Gr. Bianca

33 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Als je snachts 40% verliest dan is toch 1 van je apps hiervan de oorzaak.

Ga eens naar instellingen > apparaatonderhoud > batterij > klik op die grafiek en post screenshots van welke apps allemaal batterij verbruiken.

Het is het beste om dit te doen als je net wakker bent zodat hopelijk de boosdoener er tussen staat.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Bianca-vh
Explorer
Opties
Daar zie ik dus niet perse apps staan waarachter een hoog percentage aan verbruik staat. Maar zal deze alsnog even nalopen (de details ervan bekijken).
0 Likes
Bianca-vh
Explorer
Opties
Ik heb gekeken en ik denk dat Google Play Store & Google play services dan de oorzaak zouden moeten zijn. Dat zijn de enige apps die vermeld worden. Waarbij Google Play services bijna constant (qua uren) op de achtergrond actief is geweest. Maar laatstgenoemde kan ik qua batterijverbruik voor zover in zie niet beperken. Alleen 'uitschakelen' of 'gedwongen stoppen'. Maar weet niet of dit invloed heeft op werking van systeem?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Zou je screenshots kunnen delen.
Bianca-vh
Explorer
Opties
Hierbij de screenshots1739433898165.jpg1739433898186.jpg
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Maar op deze screenshots is niks te zien. Waar zijn alle andere apps die stroom verbruiken? Je hebt ze ook verkleind dus batterij % is niet te zien.
Bianca-vh
Explorer
Opties
Dit zijn de enige apps die hier vanmorgen toen ik wakker werd stonden. Dus vandaar dat ik ook zeg; het lijkt erop dat alleen Google Play services constant actief is geweest op de achtergrond en verder niets.. Ik vraag me dus echt af wat maakt dat mijn batterij structureel 40% verliest snachts zonder gebruik en of dit wel aan apps op de achtergrond ligt.. Batterij percentage was nog 46%.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie @Members_qNCO4Sd,

Heb je geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en verbindt het aan de oplader. Houd vervolgens de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby (als jouw toestel die knop heeft) ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'. Kan je ons laten weten of het zo lukt?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Bianca-vh
Explorer
Opties
Hi @Ajay-A, sorry zie je opmerking nu pas. Ik heb geen Bixby knop, dus mijn telefoon wordt op de reguliere manier opgestart als ik dit (deels) doe.. Helaas niet gelukt dus 😉
0 Likes