op 05-04-2024 10:20 AM
Lang geleden (2012) heb ik me laten verleiden om een Apple iPad 2 te kopen.
Toen stonden de iPads wel een pak verder dan de Android tablets.
Uiteindelijk is dat toestel toch in de kast beland.
Maar ik wou een extern scherm aansluiten om mijn S24 U en dan dacht ik aan die iPad.
Het toestel functioneert nog en de batterij is nog in een redelijke conditie.
Er is allerhande software te vinden om recentere android en Apple tablets te koppelen aan Mac, WindowsiOs en Android toestellen. Die software is gemakkelijk te vinden.
Maar aan de Apple kant zal de recente software wel niet meer te installeren zijn op een iPad 2.
Daarom wou ik de hier vraag stellen of het mogelijk is om zo een oud toestel bekabeld of draadloos als externe monitor te gebruiken voor mijn Smartphone.
Als dat al gaat ben ik blij genoeg, als het dan ook niet enkel als scherm maar ook als invoerapparaat kan werken is het nog beter.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 05-04-2024 10:47 AM
Even googlen : https://www.google.com/search?q=use+ipad+2+as+second+monitor+with+android+phone&sca_esv=883983b3b9cb...
Ik denk niet dat het heel nuttig zal zijn en lekker vloeiend gaat lopen. Bekijk een paar youtube video's en probeer het uit zou ik zeggen.
op 05-04-2024 10:47 AM
Even googlen : https://www.google.com/search?q=use+ipad+2+as+second+monitor+with+android+phone&sca_esv=883983b3b9cb...
Ik denk niet dat het heel nuttig zal zijn en lekker vloeiend gaat lopen. Bekijk een paar youtube video's en probeer het uit zou ik zeggen.
op 05-04-2024 12:02 PM
Ik had eerst zelf al op google gezocht alvorens mijn vraag hier te stellen.
Die video's gaan alleen over het koppelen van een iPad 2 als extern scherm aan een Macbook of windows pc en daar stelt zich het probleem van de software die er niet meer op draait.
Het is juist omdat ik het daar niet kon vinden dat ik de vraag hier gesteld heb.
op 07-04-2024 09:05 PM
De iPad die ik heb is waarschijnlijk te oud om nog de juiste software te vinden.
Ik heb ook nog een oude Android tablet maar die draait nog Android 4.2.2, hetzelfde verhaal als de iPad.
Deze twee opties lijken dus te vervallen.
Dan maar eens kijken naar een draagbare monitor.
Zo zijn er wel wat te vinden en ook bekende merken maar meestal 15,6 duim of groter.
Dan ben ik op zoek naar een 10 of 13 duims full HD scherm, liefst met ondersteuning voor touch en als het kan ook met een interne batterij.
Daar is de keuze al een heel pak beperkter en zijn het ook veelal onbekende merken.
Daar zijn wel goed opties maar die zijn dan ook aan de prijzige kant (+ 500€).
Dus als daar iemand zo een monitor weet voor pakweg minder dan 250€ dan mag je dat altijd laten weten.