Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC chip stoort met ander pasje

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2024 06:59 PM)
1166 Weergaven
Members_xNX0DdM
Apprentice
Opties

Op mijn net nieuwe S23 merk ik tot mij schrik dat de NFC chip stoort met mijn rijbewijs, het enige pasje dat achterop de S23 in het hoesje zit. Contactloos betalen is een ramp, Ik moet het rijbewijs eerst verwijderen.

Ik wil geen bookcase maar gewoon mijn huidige backcover blijven gebruiken. En ook geen losse pas.

Mijn vorige A51 had hier geen problemen mee.

Herkenbaar? Valt hier wat aan te doen?

Dank alvast.

0 Likes
4 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

U kunt een routine instellen om NFC alleen in te schakelen wanneer u met Google Wallet betaalt. Schakel in de NFC-instellingen de optie 'Betalen met nu geopende app' in.

Controleer of deze wijzigingen interferentie met het rijbewijs helpen voorkomen.

Screenshot_20240328_101148_Modes and Routines.jpg

0 Likes
Members_xNX0DdM
Apprentice
Opties

Wordt hiermee bedoeld dat google wallet alleen op de pas gekoppeld in de wallet reageert, en een andere in de buurt zijnde pas negeert? Anders heeft het weinig nut, het rijbewijs zit in het pasje, aan de achterkant dus zodra de wallet opent zal deze direct reageren. En zoals gezegd, wil ik dus niet elke keer hoes+bewijs verwijderen.

Ter verduideijking, google heeft sinds kort een wijziging doorgevoerd, elke betaling (hoe klein ook) kan alleen met ge-unlockte phone gedaan worden (zie reddit s23 forum, heb het dus zelf oom gemerkt.)

waar ik voorheen dus 1x in de zoveel betalingen het bewijs moest verwijderen, moet dat nu elke keer.

Ik ga testen

0 Likes
Neo001
Legend
Opties

Als de NFC is ingeschakeld wanneer Google Wallet wordt geopend, scant NFC niet per ongeluk het uurrijbewijs wanneer deze is uitgeschakeld. Probeer de twee opties die in mijn vorige antwoord zijn genoemd en kijk of dit de stoorting helpt verminderen.

Ik heb een knopactie om de Wallet te openen, dus ik moet mijn telefoon altijd ontgrendelen. Maar ik heb ook gelezen dat Google Wallet een telefoonontgrendeling vereist.

0 Likes
Oplossing
Members_xNX0DdM
Apprentice
Opties

Op https://www.reddit.com/r/GoogleWallet/comments/1bnuvtf/google_wallet_adds_verification_settings_on/ en https://9to5google.com/2024/03/25/google-wallet-verification-settings/ waarnaar vewezen wordt, wordt een setting beschreven die gebruikt kan worden zodat google wallet niet meer bij elke betaling vraagt de telefoon te unlocken. Dus weer terug naar de "oude" situatie min of meer.  Voor mij lost dit deels het probleem op, betalingen tot 50 euro worden gedaan zonder te unlocken en dat wordt wel correct uitgevoerd door de S23. En dit is gelukkig het merendeel van de betalingen.

Bedragen > 50  moet ik de telefoon wel weer unlocken en dan wordt na het unlocken de betaling weer geweigerd.

Min of meer een acceptabele situatie nu