Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan geen werkprofiel aanmaken op S23 Ultra

(Onderwerp aangemaakt op: 28-03-2023 08:36 AM)
2573 Weergaven
CooliOli
Apprentice
Opties

Het lukt me niet om een werkprofiel aan te maken op een S23 Ultra. Deze heb ik nodig om werk apps te scheiden van mijn prive apps. Dit is een vereiste vanuit mijn werkgever. En wordt via de Microsoft Bedrijfsportal app afgedwongen. 

Ik krijg een foutmelding: 
Kan werkprofiel niet maken
Het beveiligingsbeleid verhindert het maken van een werkprofiel, omdat een aangepast besturingssysteem op dit apparaat is geinstalleerd. 

Dit is erg onhandig. Met name omdat ik deze telefoon heb aangeschaft voor de dual sim functionaliteit om zowel werk als prive op een telefoon te gebruiken. 

Wie weet er een oplossing? Island en Cometin heb ik al geprobeert, deze apps werken niet. Je krijgt dezelfde foutmelding.
Ook Samsung Support gebeld, volgens mij begrijpen ze daar niet wat een werkprofiel is. 

0 Likes
16 Antwoorden
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @CooliOli, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Is het je nog gelukt met de tips van @Patrick om het toestel te resetten? 

Via je Google-account kan je ook een werkprofiel instellen. Ga hiervoor naar Instellingen > Google > Instellen en herstellen >  Werkprofiel instellen. Wel is het aan te raden om dit in te stellen samen met wat ondersteuning vanuit je werkgever en de IT-afdeling 😇

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
CooliOli
Apprentice
Opties
Hi Martijn,
Kijk, hier heb ik wat aan. Zo dien je dus je werkprofiel in te stellen. Ik heb het bij verschillende mensen van Samsung Support gevraagd maar die wisten allemaal niet van deze manier.
Ik heb nog geen factory reset geprobeert. Simpelweg omdat me dit veel tijd kost, en die nu even niet heb.
Ik heb dus jouw methode geprobeerd. Hij vraagt dan een code van de organisatie. Die heb ik helaas niet. Ze werken volgens mij niet met een code. Maar ga het nog wel even navragen. Ik heb vervolgens geprobeert om via Android Enterprise een demo te starten. Maar ook dan krijg ik dezelfde melding.
Kan werkprofiel niet maken.
Het beveiligingsbeleid verhindert het maken van een werkprofiel, omdat een aangepast besturingssysteem op dit apparaat is geïnstalleerd.
Dus nu vraag ik me af of dit überhaupt gaat lukken als ik wel een code heb. Het lijkt een hardnekkig probleem te zijn.
Hopelijk kan je mij verder helpen. Eventueel met een tijdelijke code zodat ik kan testen of het überhaupt gaat werken.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik kan je helaas niet verder helpen met het instellen hiervan, wel heb ik ook een Authenticator app  van Microsoft nodig gehad om outlook van mijn werk in te regelen, echter is dit wel ingesteld door mijn collega's van de interne IT afdeling. Zij noemden dit intunen. De codes hiervoor dienen ook door je wekrgever verstrekt te worden, zij geven je hiermee toestemming om ook bepaalde informatie te ontvangen op je prive telefoon.

Wat het besturingssysteem aangaat, heb je misschien apps geïnstalleerd buiten de Google Play Store om? 

Groeten,

Martijn

0 Likes
CooliOli
Apprentice
Opties
Ze gebruiken idd ook Authenticator. Die zal ik eerst proberen te activeren voordat ik een werkprofiel maak. Je weet nooit 😅.
Nee, geen andere apps buiten Google Play om.
MartijnK
MegaStar
Opties

Maak je gebruik van een thema of launcher? Als je de Members-app opent en gaat naar Diagnoses > Ondersteuning en hier de test voor Officiële Software start, wat is het resultaat hiervan? En krijg je deze melding ook als je het Google account opnieuw instelt?

Groeten,

Martijn

rienp
Apprentice
Opties
Waarom wordt mijn s23 niet ondersteund?
0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @rienp. Heb je de tips van @Patrick en @MartijnK al geprobeerd? Is het daarmee gelukt?

Groetjes,

Daphne

0 Likes