Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Barst of krassen in scherm

(Onderwerp aangemaakt op: 16-06-2023 12:31 PM)
1880 Weergaven
kimpietjeuh
Explorer
Opties

Hallo,

Afgelopen maandag kocht ik bij Telenet een Galaxy S23

Gisteren moest ik weg en had ik hem gewoon in mijn handtas gestoken in het voorziene zakje.

Ik haal hem er 's avonds uit en zie ik ineens een kras/barst ( ik ben er niet uit wat het juist is)

Ik ben er helemaal ondersteboven van. Heb zoiets niet eerder meegemaakt.

Ik neem aan dat scherm beschadiging niet onder garantie valt. Maar het is toch ook niet normaal dat dit zomaar barst/krast?  Wat kan ik nu het beste doen?

0 Likes
Spring naar oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Mike1512 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer het scherm van je nieuwe telefoon beschadigd is.  Om te voorkomen dat je telefoon beschadigd raakt, kan je er ook naast een case ook een schermprotector op plaatsen. 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Mike1512
Journeyman
Opties
Je zou het denken. Maar met deze case kan er geen glas protectie op. Toch raar dat samsung beweerd dat dit glas nog meer krasbestendig is dan andere , maar wel degelijk snel krast. Heb als voorbeeld : mijn vorige samsung s20 plus heeft na 2 jaar in dezelfde case nog geen krassen op het scherm. Ben ook bang dat als ik een folie (die nog niet bestaat volgens mijn telefoonwinkel in de buurt) laat plakken, mijn scherm niet meer zo goed werkt.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Ook voor de S23 Ultra hebben wij een screenprotector beschikbaar: https://bit.ly/3Hyxxw3

0 Likes
Alkerik
First Poster
Opties
Ook ik heb de S23 kortgeleden aangeschaft en plots een diepe kras rechts uit het midden en kleine krasjes in de rechteronderkant. Jaren hiervoor een S9 gehad en nooit krasjes hierop gehad. Dus zo goed is dit glas niet.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Alkerik, goedemorgen.

Wat jammer om te lezen dat het scherm van jouw S23 beschadigd is. Ook de S23 is uitgerust met Gorilla Glass maar ook met Gorilla Glas kan je een kras of beschadiging krijgen. Wil je een stukje extra bescherming dan kan je het beste ook nog een screenprotector plaatsen.

Groeten,

Martijn

0 Likes
geniekort
First Poster
Opties

Heel typisch, ik heb exact hetzelfde, beschilderde krassen binnen een paar weken terwijl daarvoor de s8 het jarenlang heeft uitgehouden zonder ooit een kras.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @geniekort,

Bedankt voor jouw bericht. Krassen kunnen voorkomen door diens omgeving. Het is dan altijd aangeraden om een goede cover of hoesje te kopen en/of screenprotector. Ik heb zelf een hoes met een redelijk hoge rand wat er bij mij heeft gezorgd dat mijn S23 nog geen enkele kras op het heeft.

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes
Marco002
First Poster
Opties

Beste Martijn,

Ook ik merk dat het scherm van de 23 ultra niet zo denderend is. Heb al ruim 15 jaar samsung telefoons gehad. Waaronder een s7edge meerdere jaren en heeft nog daarna jaren dienst gedaan als mobiele pin, geen krasje te bekennen. Als nieuw.  Ook de Note series geen probleem. Nu een 23 ultra en de krassen komen erg hard. Kun je eea toelichten mbt krasvastheid? Ik snap dat schermen nu veel buigzamer moeten zijn omdat iedereen dat ding in z'n kontzak steekt behalve ik. Maar moet het dan zo ten koste gaan van de hardheid? Graag iets meer uitleg dan een verwijzing naar een protector welke zachter zou zijn dan het originele scherm en achteraf geen zin heeft. Ook graag hoe deze te vervangen is voor origineel of beter dan, en hoe dit in gang te zetten. Van een flagship toestel verwacht ik wel enige degelijkheid, niet dat het binnen een half jaar diepe krassen krijgt terwijl het evenredig werd gebruikt zoals de eerdere samsung toestellen welke ik had en nog in gebruik heb.

Groet, Marco 

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Marco002,

Bedankt voor jouw bericht en feedback. De S23 Ultra heeft de Gorilla Glass Victus 2 dat er juist voor zorgt dat het erg weerbaar is tegen krassen. Krassen horen alleen zichtbaar te zijn bij hogere intensiviteit. Persoonlijk bezit ik zelf al meer dan een jaar een S23 en op het scherm is bij mij nog geen kras te bekennen op het scherm (even afkloppen), alleen op de zijkanten van het toestel doordat ik het een keer van een trap heb laten vallen. Wat is er precies tegen jouw scherm aangekomen?

Zie onderstaande link voor meer informatie.

https://bit.ly/46Mk67S

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Marco002
First Poster
Opties

Eigenlijk niet zoveel spannends, maar wel erg veel diepe krassen. Oorzaak onbekend, maar ik gok een verdwaalde staalsplinter of stukje koperdraadje of iets dergelijks in het beenzak van mijn broek. Echt wel 200 krassen, voelbaar met nagel. Heb vandaag de telefoon rondom vast getapet aan een plankje. Tape strak langs het scherm en over alle poorten en knoppen. Daarna een festool rotex 150 volle bak op excentrische stand met korrel 4000 er op gezet en het gehele scherm geschuurd. Behoorlijk rigoreus, compleet mat, krassen bijna weg. Daarna nog een kwartiertje met een schuimpje op dezelfde machine en met aardig wat zeer zeer fijne diamant polijstpasta gepoetst. Het scherm ziet er op een paar diepere krassen na welke ik er niet uit durfde te schuren uit als nieuw. Aanvankelijk verklaarde ik mijzelf voor gek maar deed het toch. Scherm voelt en reageert als vanouds.

Mijn vraag; heeft het zin om er een whitestone dome glass of iets vergelijkbaars op te zetten en daarmee de resterende krassen te vullen, minder zichtbaar te maken en het scherm te beschermen. Of zou je dan heel subtiel zeggen, laat maar, eigenlijk zinloos?

0 Likes