Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Go to solution Solved

Slechte batterij na Android 13 (One UI 5) update

(Topic created on: 30-10-2022 12:46 PM)
545 Views
Thunderroad
Student
Options
Na de update naar Android 13 (One UI 5) merk ik dat mijn Galaxy S22 Ultra zeer snel leeg is. Voor de update deed ik makkelijk een dag met mijn batterij. Nu haal ik de helft van de dag niet meer.

Hebben meer mensen hier last van?
0 Likes
Go to solution
15 REPLIES 15
Henkcb1
Pioneer
Options

Hallo, ik heb exact hetzelfde probleem met mijn S22+. Doe er max. 19 uur per dag mee. Voorheen bijna 2 dagen. Wie heeft de oplossing???

Gr.Henk

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Options

Goedemiddag @Henkcb1 ,

Staan er niet genoeg tips in dit topic? Als je alle stappen volgt krijg je zeer goede batterijduur.

Wat is je scherm aan tijd?

Heb je screenshots van het batterijverbruik?

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Henkcb1
Pioneer
Options
Hai Patrick, 

ik heb alles aangepast zoals beschreven maar helaas krijg ik niet voor elkaar wat ik wil/bedoel.

Voorheen (voor laatste update??) had ik na het 100% laden een capaciteit van bijna 2 dagen!!

Nu nog maar 19 uur dus nog geen dag!! Geen idee hoe dit kan en waardoor het is/wordt veroorzaakt. Heb alles 2x langsgelopen en gecontroleerd. Bij het " schoonmaken" krijg ik ook geen bericht over een app. die extreem stroom gebruikt.

Samsung kan ook niet meer adviseren dan de veilige modus aanzetten. Dan gaat ook meteen de vliegtuigstand aan!

Zijn er nog andere oplossingen, behalve naar de reparatieafd.van Samsung sturen!?

Het opladen op zich gaat prima en snel!!

M.vr.gr.

Henk Bosboom

Hai Patrick, 

ik heb alles aangepast zoals beschreven maar helaas krijg ik niet voor elkaar wat ik wil/bedoel.

Voorheen (voor laatste update??) had ik na het 100% laden een capaciteit van bijna 2 dagen!!

Nu nog maar 19 uur dus nog geen dag!! Geen idee hoe dit kan en waardoor het is/wordt veroorzaakt. Heb alles 2x langsgelopen en gecontroleerd. Bij het " schoonmaken" krijg ik ook geen bericht over een app. die extreem stroom gebruikt.

Samsung kan ook niet meer adviseren dan de veilige modus aanzetten. Dan gaat ook meteen de vliegtuigstand aan!

Zijn er nog andere oplossingen, behalve naar de reparatieafd.van Samsung sturen!?

M.vr.gr.

Henk Bosboom

Hai Patrick,

M.vr.gr.
Henk Bosboom

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Options

Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Batterij-test. Hoe is het resultaat hier?

Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store. 

Maakt dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht. 
Kijk hier voor meer informatie:

• Service Punten: https://bit.ly/2CKz9mr

• Ophaalservice: https://bit.ly/3eckAdW

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Henkcb1
Pioneer
Options

Hai Martijn. Ik ga er mee aan de slag maar nog een flinke klus. Hoe kan ik het beste een backup maken van al mijn telefoongegevens?? Hoor graag van je. Groet, Henk

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Options

Hi @Henkcb1, goedemiddag.

Is het je nog gelukt om een back-up te maken? Kijk hier voor meer informatie over het maken van een back-up en vergeet WhatsApp hierbij niet, dit dien je apart te doen: Backup maken van je Android telefoon? | Samsung & You | Samsung Nederland

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes