Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung S22 icm vodafone geen optie voor bellen via 4G of bellen via wifi

(Onderwerp aangemaakt op: 18-09-2022 06:06 PM)
380 Weergaven
B3rt
Explorer
Opties

Ik heb sinds kort, via een losse verkoop een nieuwe Samsung S22 gekocht(dus niet icm abo), daarvoor had ik een S20

Toen ik mijn Vodafone sim overzette kwam ik erachter dat enkele instellingen niet aanwezig zijn bij de S22 namelijk de Bellen via WIFI en Bellen via 4G

Deze ontbreken geheel in de menu's

Als ik mijn T-mobile (prepaid) SIM kaart in het toestel stop dan staan deze instellingen er wel, plaats ik een KPN simkaart dan staan ze er ook.

Stop ik echter mijn Vodafone SIM in mijn oude S20 of in de telefoon van mijn vriendin (S10) dan staan in beide toestellen WEL deze opties bij de instellingen.

Een kennis van mij heeft ook een S22 en een Vodafone sim/abo en ook hij heeft de opties bellen via wifi en bellen via 4G **NIET** in de instellingen staan.

Ik ben al terug geweest naar de Vodafone winkel, deze konden geen verkeerde instellingen vinden en volgens de medewerker stond bij hun in het systeem ook alles goed. De medewerker zei dat het aan het toestel moest liggen, echter gezien het wel werkt met andere providers lijkt me dat onwaarschijnlijk, ook omdat een kennis van me hetzelfde probleem heeft. Vodafone heeft wel een 'case' aangemaakt hiervoor.

Toestel is voorzien van de laatste (september) update..

Herkend iemand dit probleem en heeft ook een oplossing?

Heeft iemand hier toevallig zijn S22 gekocht bij Vodafone en heb jij dit probleem dan ook?

0 Likes
10 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Ik heb eens wat gegoogled en kwam op het volgende topic uit

https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Geen-bellen-via-WIFI-of-4G-met-Samsung-S22/td-p/212898

Je bent dus niet de enige.

Zou je een foutrapport kunnen aanmaken via de Samsung Members app? > ondersteuning > Foutrapporten?

Ik wil je voor nu aanraden om de klantenservice van Vodafone te bellen zodat ze de instellingen vanuit hun kant kunnen bekijken en om via ditzelfde kanaal een nieuwe simkaart aan te vragen.

Probeer de simkaart eens in het andere simslot te doen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Neo001
Legend
Opties

Hallo, ik heb ook Vodafone en ik zie die opties ook niet. Ik heb wifi-bellen echter ingeschakeld via de Phone app. Hoewel dit probleem structureel wordt opgelost, kunt u via de Phone app ook de voorkeur instellen voor bellen via wifi of mobiel netwerk.

Screenshot_20220918-092818_Wi-Fi Calling.jpg

0 Likes
B3rt
Explorer
Opties

dat topic is van mezelf wat ik heb geopend bij vodafone...

Wat de simkaart betreft, dat heb ik allemaal al geprobeerd.

alleen vodafone erin, in slot 1 en 2, zelfs een andere vodafone kaart, allemaal geen enkel effect

Zodra er een KPN of t-mobile kaart inzat werkte het direct.

0 Likes
B3rt
Explorer
Opties

het is niet alleen bellen via wifi, maar bellen via 4G ontbreekt ook, deze instelling kun je nergens aan/uit zetten

Als je een S22 hebt met vodafone (liefst ook nog dat het toestel bij voda gekocht is, dus branded) plaats dan ook een reactie op het vodafone topic wat patrick hierboven vermeld.

Dan ziet vodafone dat er meer mensen zijn met dit probleem.

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Het beste is om een foutrapport te versturen zodat Samsung ermee aan de slag kan.
B3rt
Explorer
Opties

fout report van wat, er treedt immers geen error/fout op.

Je krijgt dit als antwoord dat je dit moet doen, binnen 15minuten, nadat de fout is opgetreden, maar er is geen fout/error, een instellingen ontbreekt gewoon, dat is geen foutmelding......

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Dat maakt niks uit. Als je een foutrapport verstuurd met je probleem en de logs kunnen de ontwikkelaars kijken waarom je dit niet hebt. En wellicht via een software update dit oplossen.
mollie319
Big Cheese
Opties

is via de Google PlayStore ook alles up-to-date?
Hier krijg je soms updates voor "Carrier-services", lijkt mij meer iets dat je daar een update mist.

Lijkt mij dat je dit allang bekeken hebt, maar ik dacht, ik geef het toch even mee 

Screenshot_20220918_170023_Google Play Store~2.jpg

Peace & Β ωild!
In This Galaxy, On My Galaxy and Beyond!
Alledaags: S25 Ultra/Z Fold6, Watch Ultra, Galaxy Ring, Book4 360, Tab S10 Ultra, Buds3 Pro, SmartTags2
Familie: Z Fold5, Watch7, Tab S9, Buds3 Pro

B3rt
Explorer
Opties

yep, alles up-to-date

De carrier services is het laatst geupdate op 29-augustus, maar er zijn ook geen updates beschikbaar via de store.