Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung Galaxy S22 Ultra probleem / loopt vast & herstart

(Onderwerp aangemaakt op: 19-12-2024 03:58 PM)
481 Weergaven
EmielE
Pioneer
Opties

Beste Samsung community,

Zijn er hier meerdere Samsung Galaxy S22 Ultra gebruikers welke hetzelfde probleem als mij ervaren dat het toestel geregeld vastloopt en vervolgens herstart meerdere keren op de dag (hoofdzakelijk als deze met de Wi-Fi is verbonden).

In de tussentijd wordt er op meer (tech) websites over geschreven, maar is er iemand met een oplossing? Mijn exemplaar valt uiteraard sinds dit probleem net buiten de garantie, maar wellicht neem ik alsnog de gok om deze op te sturen en wellicht kan dit alsnog onder garantie worden opgelost. Lees veel verhalen dat dit probleem wordt veroorzaakt door een update en dat het moederbord vervangen moet worden, maar dit kan natuurlijk financieel gezien niet uit als je hiervoor moet betalen.

Resetten etcetera al uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

0 Likes
9 Antwoorden
_Ingem77_
First Poster
Opties
Beste, ik heb hetzelfde alleen dan met de S21 FE, vanalles geprobeerd zelfs terug naar fabrieksinstellingen maar helaas nog geen geluk.
0 Likes
Kees59
Hotshot
Opties
Heb je al eens keer een fabrieksherstel gedaan zonder backup terug te zetten maar installeren als een nieuw toestel? Je kan ook eventueel eerst via recovery menu de cache deleten en opnieuw opstarten. Als dat niet helpt kan je nog via instellingen en dan zoeken op reset de bluetooth en wifi resetten. Je moet dan wel rekening houden dat je alles weer moet aanmelden wat betreft bluetooth en wifi.
0 Likes
EmielE
Pioneer
Opties
Bedankt voor het meedenken, maar ook al geprobeerd en helaas geen resultaat.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Een update kan er niet voor zorgen dat het moederbord vervangen moet worden.

Ik gok op een bug, dus dien een foutrapport in via de Samsung Members App > Ondersteuning > Feedback. Een update zal dit moeten oplossen.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
EmielE
Pioneer
Opties
Beste Patrick,

Bedankt voor je bericht.

Er zijn al velen die hun toestel met dit exacte probleem hebben opgestuurd naar Samsung Service en daar geven ze aan dat het moederbord de boosdoener is en dat deze vervangen moet worden. Door een update naar UI 6.1 is deze te warm geworden waardoor onder andere ook een groene streep in je scherm kan ontstaan. Je ziet steeds meer nieuwswebsites die hierover publiceren.

Ik wacht het nog even af en hoop snel op een update. Mocht dit niets oplossen stuur ik hem ook op en kijken ze maar hoe ze het daar oplossen.

Je verwacht toch dat een toestel met een nieuwwaarde van meer dan 900,00 euro langer mee gaat dan 2 jaar.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Helaas werkt het niet zo. Een update kan er niet voor zorgen dat het moederbord defect raakt of dat je een groene streep krijgt..

Een groene streep is een hardwarematig probleem met het display.

Het kan zijn dat bestaande hardwareproblemen naar voren komen na een update maar een update kan onmogelijk ervoor zorgen dat de hardware stuk gaat.

Ik wil je adviseren om een foutrapport aan te maken en ik zou als ik jou was ook overwegen om tot reparatie over te gaan.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Members_7aTQMun
First Poster
Opties

Dag, 

Ik ben ook een van de getroffenen die met het probleem kampt. Het lijkt te komen door een oververhitte cpu na de update van vorige maand. 

Inderdaad hangt hij bij een intensieve taak eerst vast, dan herstart hij met soms een bootloop tot gevolg. Inmiddels opgestuurd geweest maar onverrichte zaken weer terug want ze hebben zogenaamd niks gevonden. Nu wederom opgestuurd voordat ik tot ontbinding van de koopovereenkomst over kan gaan ivm non conformiteit.  

Mijn telefoon valt nog in de fabrieksgarantie van 2 jaar. Maar weet dat je in Nederland ook wettelijke garantie hebt bij het bedrijf waarbij je het product hebt gekocht, dus is dus buiten Samsung om tenzij Samsung de verkoper is, dan heb je daar ook de wettelijke garantie. Je hebt recht op een conform product ook na twee jaar. Een telefoon die continu uitvalt is niet conform en dient dus kosteloos gerepareerd te worden. Zeker gezien het feit dat de s22 ultra een top notch telefoon zou zijn en ze adverteren met 5 jaar updates , dan mag je er vanuit gaan dat hij hardware matig ook 5 jaar mee kan. 

Doe er je voordeel mee! Samsung ontkent momenteel nog dat er een probleem is. 

Succes. 

0 Likes
DaphneG
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_7aTQMun, bedankt voor jouw bericht en welkom op de Community!

Het is natuurlijk goed voor te stellen dat het niet prettig is als jouw toestel vast loopt. Schakel deze voor een tijdje uit en kijk of dit probleem zich voor blijft doen. Als dat het geval is en het is eventueel na een update ontstaan, kan je het advies van @Patrick volgen en een foutrapport indienen. 

Groetjes,

Daphne

0 Likes
fija24
First Poster
Opties
Ik wordt er echt HELEMAAL ramgek van.
De s22, werkt zooo langzaam
Alles al tig keer geprobeerd. Waardeloos. Ben geen ict-er dus weet t niet meer.
Overweeg echt m iPhone na heel veel Samsung telefoons. Tablet S serie ook enorm langzaam terwijl bij nauwelijks gebruikt is...omdat ie vanaf moment 1 al traag is.
0 Likes