Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S22 Ultra boot loop na update!

(Onderwerp aangemaakt op: 07-12-2024 03:13 PM)
297 Weergaven
Prpldaze
Explorer
Opties

Hallo iedereen,

Na het installeren van de nieuwste software-update tussen 21 - 24 november is mijn Samsung Galaxy S22 Ultra begonnen met ernstige problemen. Het toestel:

• Bevriest vaak.
  • Start willekeurig opnieuw op.
  • Zit nu vast in een bootloop en kan niet worden uitgeschakeld.

Ik heb geprobeerd de telefoon in veilige modus of herstelmodus (recovery mode) op te starten, maar zonder succes. Hierdoor kan ik mijn gegevens niet back-uppen, omdat het toestel niet lang genoeg aan blijft en nu zelfs helemaal niet meer aan gaat. De loop blijft doorgaan tot de batterij leeg is.

Ik heb dringend toegang nodig tot mijn bestanden en een oplossing voor dit probleem. Is er een mogelijkheid om mijn data te behouden en tegelijkertijd het apparaat te laten repareren? Daarnaast zoek ik advies over hoe ik mijn gegevens kan herstellen of back-uppen in deze situatie.

Mijn garantie eindigt op 23-1-2025 en sinds vandaag staat er ineens aangegeven dat mijn probleem niet onder de garantie zou vallen terwijl deze melding op 30 november niet naar voren kwam? . Met de klantenservice van Samsung kom ik op dit moment ook niet verder, deze reageren niet. Omdat er bij de reparatie aanvraag specifiek toestemming moet worden gegeven om gegevens te laten wissen durf ik het dus niet zomaar af te geven , ookal meld ik dit bij de storing om geen gegevens te verwijderen

Hulp wordt zeer gewaarderd (❁´◡`❁)

Update  : Mijn telefoon is 4 december overhandigd aan Dynafix, ondanks de melding valt alles gelukkig toch binnen de garantie. Omdat er geen onderdeel/onderdelen zijn om de reparatie te doen duurt het iets langer Bij de reparatie gegevens staat het volgende ; Repair work - Software upgrade. Daaruit haal ik dat het dan toch echt komt door de vorige update. 

Update 12-12 : Blijkbaar zijn de onderdelen ontvangen maar kon mijn telefoon niet gerepareerd worden ( geen extra uitleg oid in het portaal Dynafix ). De reparatie info is als volgt ; product gecrediteerd door externe technische dienst en wordt ikook  verwezen naar het verkooppunt ( dit zou dan Mediamarkt zijn ) maar bij meerdere posts zie ik dat ik een email moet ontvangen met een voorstel over een oplossing/creditering. RMA : iRMADRSA18504634

51 Antwoorden
TmoNL
Journeyman
Opties

Heeft het niet iets te maken met de chip in de samsung s22 ultra? Online staan er veel klachten met exact dezelfde problemen, dus ligt niet aan de software..

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Niks mis met de chip, 100% een bug in de software😉
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
TmoNL
Journeyman
Opties
Dat is wat de medewerker van de Samsung store zei, dat de chip niet past bij de s22 ultra en daarom faalt. Zal allicht een combi zijn van beiden
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Prpldaze,

Bedankt voor jouw bericht. Is het al ondertussen verholpen? Zo nee, zie dan de onderstaande link voor de locaties en het aanmelden van jouw S22 Ultra bij 1 van onze Service Centers. Laat weten of het lukt.

https://bit.ly/2CKz9mr

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
sonny147
First Poster
Opties
Hetzelfde probleem naar een handy shop gebracht en gelukkig hebben ze daar al mijn gegevens kunnen bewaren volgens hun gsm kapot dus heb me maar een nieuwe goedkopere gekocht als iemand een oplossing heeft wil ik het nog wel proberen
0 Likes
Freek_G1
Apprentice
Opties

Reactie:

Hallo,

Ik lees je bericht en herken je situatie volledig, want ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Samsung Galaxy S22 Ultra. Toevallig heb ik net ook een bericht geplaatst op dit forum over mijn eigen ervaring, waarin ik beschrijf hoe lastig het is om een oplossing te vinden via Samsung en Dynafix. Mijn toestel zit ook vast in een bootloop, en hoewel het bij mij niet direct na een software-update begon, kan ik niet anders dan je frustratie begrijpen.

Mijn situatie:
In mijn geval heeft Dynafix, de reparatiepartner van Samsung, aangegeven dat er “val-, stoot- of drukschade” aan mijn toestel zit, wat volgens hen de oorzaak van het probleem zou zijn. Hierdoor weigeren ze verder technisch onderzoek te doen of mijn toestel te repareren, tenzij ik toestemming geef voor het herstellen van die schade, die eigenlijk cosmetisch van aard is. Mijn toestel heeft altijd in een super case gezeten, en de zogenaamde schade zit alleen aan de onderkant, wat absoluut niets te maken heeft met het defect.

Net als jij heb ik het toestel zelf teruggezet naar de fabrieksinstellingen (tussen de bootloop door) en gelukkig heb ik wel backups gemaakt. Als ze mijn toestel zouden moeten resetten of mijn gegevens wissen, dan is dat voor mij geen probleem. Echter, net als bij jou, is deze mogelijkheid tot nu toe nog niet eens aangeboden. Ik krijg alleen te horen dat eerst de cosmetische schade hersteld moet worden voordat er verder onderzoek of reparatie kan plaatsvinden. Dit voelt onterecht en ontzettend frustrerend.

Mijn volgende stap:
Maandag ga ik zelf even langs bij de Samsung Store in Amsterdam om te kijken wat ze daar te zeggen hebben over deze situatie. Misschien dat er vanuit de winkel meer mogelijkheden zijn, want via de reguliere klantenservice en Dynafix kom ik helaas geen stap verder.

Ik hoop dat we meer duidelijkheid krijgen over onze situaties, want het lijkt erop dat dit niet alleen een individueel probleem is. Hopelijk leest iemand van Samsung Nederland dit mee en kan er snel een passende oplossing komen.

Sterkte en succes met jouw toestel!

Met vriendelijke groet,
Freek

bithopper
First Poster
Opties

Helaas heb ik ook na een officiële update een bootloop op mijn Samsung Galaxy S22 Ultra.

Hierover heb ik Samsung gecontacteerd en is mijn mobiel ter 'reparatie' naar Dynafix gestuurd. Alleen de naam Dynafix deed mij al rillen omdat zij in het verleden ook al eens in een consumentenprogramma waren besproken. Ik kan je vertellen dat dit geen positief verhaal was: Nadat een mobiel was aangeboden, werd de consument voorgehouden dat er water- of valschade was geconstateerd waardoor de mobiel niet onder garantie kon worden gerepareerd. Destijds vertoonde mijn Samsung Galaxy S6 verticale strepen. Dynafix rapporteerde dat de mobiel totaal kapot was. Na mijn beklag was het verhaal dat mijn scherm was beschadigd en dit eerst (natuurlijk buiten garantie) moest worden gerepareerd alvorens men naar het probleem met de verticale strepen wilde kijken. Na plusminus een half jaar ontving deze mobiel een firmware update. Rara... De strepen waren verdwenen!

Dit jaar schoot mijn Samsung Galaxy S22 Ultra na een update in een bootloop. Dynafix gaf nu aan dat het moederbord niet meer repareerbaar was en zodoende moest worden vervangen: kosten ruim €400 (omdat de mobiel net buiten de garantie viel).

Ik heb mijn beklag bij Samsung gemaakt en de medewerker zover gekregen dat ik een officiële klacht kon indienen. We zijn nu maanden verder maar van Samsung niets meer gehoord.

Dit geeft mij wel te denken. Waarschijnlijk zal mijn volgende mobiel van een concurrerend merk zijn. Deze praktijken, gefaciliteerd door Samsung, maken mij kotsmisselijk.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Prpldaze,

Bedankt voor jouw bericht en feedback. Via welke kanaal had je de officiële klacht ingediend? Ik kijk het dan intern na voor je.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Members_45s3oAk
Student
Opties

Ook ik heb dit probleem met de S22 Ultra.

Ik heb 2/3 dagen terug een softwareupdate ontvangen van 1 oktober 2024. Ik heb die softwareupdate niet meteen gedownload. Gisteravond verloor mijn telefoon verbinding met de wifi, liep hij vast en viel hij uit. Op dat moment is hij vast komen te raken in de bootloop. Tijdens de bootloop heb ik mijn telefoon aan de oplader gezet en probeerde ik de telefoon op te starten door onderste volume knop + startknop in te houden. Na een tijdje is het gelukt om mijn telefoon op te starten en heb ik snel mijn wifi uit kunnen zetten. Wat mij dus opviel is dat wanneer ik mijn wifi uitzet, mijn telefoon wel aanblijft. Op die manier heb ik mijn telefoon kunnen updaten naar de softwareupdate van 1 oktober,  helaas heeft dat niet geholpen. Met mijn data toen weer  aan heb ik dus wel back ups kunnen maken en vandaag heb ik dus ook een nieuwe software update ontvangen van 1 november 2024. Helaas na het weer verbinden met de wifi, is hij weer uitgevallen. Nadat ik hem voor de zoveelste keer aan heb kunnen krijgen, heb ik alle apps kunnen updaten, ook die van Galaxy store en verder gecontroleerd op andere softwareupdates. Tot mijn verbazing is hij sindsdien niet meer uitgevallen en is hij aangesloten op de wifi.

Tips wat misschien kan helpen als er kans is om iets te kunnen doen:

- Wifi uit en data aan om een back-up te maken.

- Zoals iemand eerder ook als tip had, galaxy store apps updaten en alle apps.

- Kijk of er een nieuwe softwareupdate beschikbaar is.

Hopelijk lukt het iemand om een oplossing te vinden en hopelijk blijft mijn telefoon aan nu.

Succes!

Members_45s3oAk
Student
Opties

Helaas, loopt hij weer vast met wifi aan.

0 Likes