Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

S22 reboot loop na officiële update van Samsung - oplossing aub

(Onderwerp aangemaakt op: 13-09-2024 02:24 PM)
1268 Weergaven
Pdegruil
Journeyman
Opties

De Samsung Galaxy S22 van mijn dochter blijft na een officiële Samsung software update in de bootloop hangen. Alls geprobeerd wat er op internet is te vinden, maar niets helpt. Als je op internet kijkt dan zie je heeel veel mensen met dit probleem dus zou bekend moeten zijn bij Samsung.

Aangezien de S22 direct bij Samsung is gekocht heeft mijn dochter een afspraak gemaakt bij de Samsung Experience Store Utrecht voor reparatie. De telefoon was op dat moment net 2 jaar en 5 maanden oud. In de store kreeg ze te horen dat dit een bekend probleem was; wereldwijd is er een klein percentage S22’s waarbij de officiële Samsung update het moederbord van de telefoon kapot maakt. Dit moederbord moet dus vervangen worden en dat zou volgens de Samsung medewerker € 369 kosten en volledig voor rekening van mijn dochter komen. De telefoon is uit de garantie werd verteld, dus dit moet je zelf betalen. Mijn dochter is zich rot geschrokken en heeft de telefoon na een korte discussie met de Samsung medewerker weer mee naar huis genomen. En nu zitten we met een kapotte telefoon die door een officiële Samsung update kapot is gegaan, maar die we nu niet kunnen gebruiken tenzij we zelf € 369 betalen voor een fout die Samsung heeft gemaakt.

Gezien bovenstaand verhaal ben ik toch wel een beetje teleurgesteld in Samsung en de afhandeling van deze fout die Samsung zelf heeft veroorzaakt. Het kan toch niet zo zijn dat Samsung een officiële update rondstuurt waardoor de telefoon onbruikbaar wordt? Ik neem aan dat er vanuit Samsung een regeling is voor de gedupeerde mensen waarbij de S22 door de officiële Samsung update kapot is gegaan. Graag hoor ik hoe we dit z.s.m. op kunnen lossen en mijn dochter weer gebruik kan maken van haar S22. Kunt u mij binnen 1 week van een passende oplossing voorzien waarbij Samsung haar verantwoordelijkheid neemt en de reparatie uitvoert zonder kosten?

31 Antwoorden
Members_I5YrZUF
Apprentice
Opties

Hier precies hetzelfde probleem, ben erg benieuwd naar de reactie

lalecehennemi
Explorer
Opties
Ik zal soft reset uitvoeren altijd helpt .. Android_System_Recovery_(Galaxy_A02s,_Android_12)_1000000288_1725398049.jpg
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Pdegruil,

Bedankt voor jouw bericht en uitleg van de situatie. Zoals ik het begrijp hebben ze niet geprobeerd de S22 te flashen (gehele software opnieuw te installeren)? 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Pdegruil
Journeyman
Opties

Hallo, ze hebben in de Samsung store geprobeerd der nieuwe software op te zetten, maar dat is niet gelukt.

0 Likes
Alice
Moderator
Moderator
Opties

Hoi @Pdegruil,

Ik kan mij voorstellen dat jullie hier niet op zitten te wachten. Bij de aankoop van één van onze smartphones hebben jullie standaard twee jaar fabrieksgarantie op onze producten. Mocht er binnen deze periode iets aan de hand zijn met de Samsung Galaxy S22, dan kunnen wij het defect gratis voor jullie repareren, mits er geen sprake is van gebruikersschade. Aangezien jullie aangeven dat de telefoon zich buiten deze garantieperiode bevindt, zal een eventuele reparatie voor eigen kosten zijn, maar na de reparatie zullen jullie de telefoon dan wel zo goed als nieuw terug ontvangen. 

In dit geval kunnen jullie proberen om de telefoon via onze Ophaalservice: https://bit.ly/484u6c3 ter reparatie aan te bieden. Wij halen de telefoon dan bij jullie op, zullen 'm onderzoeken en als wij dit echt niet op een andere manier op kunnen lossen, dan blijft een reparatie een mogelijkheid.

Groetjes,

Alice

rsz-846676
0 Likes
Pdegruil
Journeyman
Opties

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Ook na de wettelijke garantie heb ik recht op een telefoon die aan de overeenkomst voldoet, zeker als de telefoon door een officiële Samsung software update (!) defect is geraakt. Ik snap dat ik de telefoon ter reparatie kan aanbieden maar ik ben van mening dat Samsung daarvoor de kosten moet dragen. Dit vind ik niet meer dan redelijk.

Het product (de telefoon) voldoet dus niet aan mijn verwachtingen. Gelet op de datum van aanschaf, de aard van het product, het merk, de mededelingen vooraf en de aanschafprijs van het product had ik dit probleem niet hoeven te verwachten.

Een consument heeft naast fabrieks- en/of verkopersgarantie het wéttelijk recht op een deugdelijk product dat aan de overeenkomst voldoet (artikel 7:17 BW). Als het product niet de eigenschappen bezit die ik als consument ervan mag verwachten en het een gebrek mij niet te verwijten valt, heb ik op grond van artikel 7:21 BW recht op herstel of vervanging van het product. De verkoper van het product dient hiervoor zonder kosten en binnen een redelijke termijn te zorgen.

Op grond van deze regels verzoek ik u over te gaan tot kosteloos herstel van de telefoon. Ik geef u hiervoor een termijn van twee weken te rekenen vanaf vandaag 13 september 2024, ervan uitgaande dat dit een redelijke termijn is. Als herstel niet binnen deze termijn plaatsvindt, behoud ik mij op grond van artikel 7:22 BW het recht voor de overeenkomst buitengerechtelijk te ontbinden. In dat geval geef of stuur ik de telefoon aan u terug en verwacht ik het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug te ontvangen.

Ik zie uw reactie op bovenstaande graag binnen veertien dagen na dagtekening van dit bericht tegemoet.
Het factuurnummer voor aankoop van de telefoon bij Samsung is NL220211-68481680.

Kunt u aangeven wat het post- en email adres is van Samsung voor de vervolg communicatie?

Mvg,
Patrick

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Pdegruil,

Ik heb een interne ticket aangemaakt voor onze Escalatie afdeling. Ze nemen binnen een aantal dagen contact met je op. Ze gaan je na een telefoongesprek ook een e-mail sturen waarop je verder kan reageren. Laat weten wanneer je na een tijd niks hoort.

Met groet,

Ajay  

Community Manager
0 Likes
Members_I5YrZUF
Apprentice
Opties

Hoi,

En andere Samsung Galaxy S22 eigenaars waarbij hetzelfde geldt? Kunnen zij ook contact opnemen?

Met vriendelijke groet,
Martijn

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_I5YrZUF,

Bedankt voor jouw bericht. Wat is de winkel van aankoop en had je het ook nalaten kijken door een monteur?

Met groet,

Ajay 

Community Manager
0 Likes