Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Dual SIM werkt niet goed na update Android 13

(Onderwerp aangemaakt op: 19-05-2023 01:44 PM)
513 Weergaven
goldeylocks69
Student
Opties
Na de 1e update van Android 13 in oktober viel steeds het gesprek weg op SIM 2. NU november weer een nieuwe update van Android 13 en doet SIM 2 het weer goed, maar valt nu SIM 1 telkens weg met bellen. Beide problemen ook bij bellen met WhatsApp. 

Meer mensen hier problemen mee? Zit iets niet goed in de update Android 13 versie One IU 5.0 in combinatie met dual sim van Samsung S22 Ultra.
8 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @goldeylocks69, goedemiddag. 

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Een andere optie is om de netwerkinstellingen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Kavka61
First Poster
Opties

De Samsung s21ultra blijkt na alle tips opgevolgd te hebben, ongeschikt voor dual sim. Alle tips en trucks uitgeprobeerd.

Uit eindelijk toch de oude sony er maar bijgehaald. Die doet het vlekkeloos.

Begrijp ik goed dat samsung geen patch/update beschikbaar wil stellen?

0 Likes
Kavka61
First Poster
Opties

Ik heb het zelfde probleem nu weer tot 02:00 alles uit geprobeerd. Als je meer activeert in de dual sim dan media via sim2, dan is sim 1 compleet niet meer bereikbaar. 

Bedroevend op een toestel van 1500€!

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

@Kavka61 

Uiteraard zitten wij niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring. Regelmatig wordt er dan ook een nieuwe update uitgerold.

Wanneer er een issue is wat na verschillende tips niet opgelost is hebben we ook de mogelijkheid om en foutrapport in te dienen. Mijn collega's van het R&D team ontvangen dan ook de loggegevens van jouw telefoon en kunnen dit verder onderzoeken.

Wanneer dit met een update vanuit ons kan worden opgelost zullen wij deze ook zo snel mogelijk uitrollen. 

Heb je ook al een nieuwe SIM-kaart geprobeerd?

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_EsQnzoP
Student
Opties

Ik heb dezelfde probleem, heb een Samsung S22 Ultra met 2 simkaarten 1 van Ben en 1 van KPN. Op geen van beide simkaarten heb ik nu verbinding. Meerdere opties zoals hierboven genoemd uitgeprobeerd. Niets likt te werken. Ik vind dit een kwalijke zaak. Ik gebruik de telefoon zakelijk en moet nu noodgedwongen een andere toestel gebruiken om bereikbaar te zijn voor mijn klanten. Samsung moet dit zo snel mogelijk oplossen a.u.b. 

0 Likes
Members_EsQnzoP
Student
Opties

Ook in veilige modus opgestart. Geen verbetering. Ik heb Android versie 13 met One UI versie 5.1 geïnstalleerd op dit moment. Als ik de simkaarten in een ander toestel zet de samsung note 10 pro plus dan heb ik op beide simkaarten gewoon weer connectie. 

0 Likes
Members_EsQnzoP
Student
Opties

Het lijkt erop dat de Samsung S22 Ultra een probleem heeft met Android versie 13 en/of One UI versie 5.1. 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_EsQnzoP, goedemorgen.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Uiteraard zitten wij niet stil en blijven wij ons ook bezighouden met het verbeteren van de gebruikerservaring en wordt er ook regelmatig een update uitgerold! Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Als je 1 van de 2 kaarten plaatst heb je dan wel een verbinding met een mobielnetwerk? Wordt de SIM-kaart wel herkend door je telefoon?
Heb je de netwerkinstellingen van je telefoon ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de SIM-kaart test. Hoe is het resultaat hier?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes