op 27-11-2023 08:51 PM
Hoi allemaal,
Sinds een week krijg ik de melding 'camerafout' nadat ik wat te ongeduldig was in whatsapp en m'n Samsung Galaxy S22 vastliep. Het effectenmenu bleef toen openstaan waardoor ik whatsapp geforceerd moest sluiten om dat menu ook te sluiten.
Achteraf kwam de melding camerafout, niet alleen in whatsapp, ook in de reguliere camera, instagram, belfius... In geen enkele app die ik sindsdien gebruikte, werkt de achtercamera nog. Ofwel loopt de app vast, start m'n gsm terug op of krijg ik de camerafout-melding. De enige manier waarop ik voorlopig een camera aan de praat kreeg, is als ik via facebook de optie kies om een selfie te maken en dus m'n voorste camera automatisch opent. Als ik dan de camera wissel, loopt die weer vast.
Wat ik achtereenvolgens al probeerde na het raadplegen van de Members-app, zonder succes dus:
1. Camera resetten
2. Camera-app updaten
3. Telefoon updaten
4. Telefoon resetten
5. Fabrieksinstellingen opnieuw instellen
Bij Krëfel kreeg ik te horen dat de kosten voor herstel waarschijnlijk zouden oplopen bij het opsturen van de gsm (terwijl hij nog in garantie is) omdat er een kras zit op de lens. Deze zit er al op sinds dag 2 na m'n aankoop (dankjewel Rock Werchter! :D), dus is niet gelinkt aan het huidig probleem.
Omdat ik die kosten echter wil vermijden, hoop ik op iemand z'n expertise hier.
Alvast bedankt om tot hier te lezen, hopelijk komen er nog wat ideeën of suggesties binnen!
Met vrolijke groeten,
Gunther
op 27-11-2023 08:55 PM
29-11-2023 11:25 AM - bewerkt 29-11-2023 11:26 AM
Hi @Gunthervh, goedemorgen.
Heb je na het resetten van je telefoon ook een back-up teruggezet? Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store.
Ervaar je dit ook als je jouw telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Selecteer de aan/uit-toets boven het controle paneel en houd nu de knop voor Uitschakelen vast tot je de optie ziet voor Veilige Stand. Tik op Veilige Stand en je telefoon start vervolgens opnieuw op in de Veilige Modus. Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op.
Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP
Ook kan je via de Samsung Members-app het één en ander testen. Open de Members-app en ga naar Ondersteuning, kies hier voor Diagnoses en selecteer de Camera- est. Hoe is het resultaat hier?
Maakt ook dit geen verschil dan zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Je kan dan kiezen voor de ophaalservice of een bezoek aan één van onze service punten, in het service centrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht.
Kijk hier voor meer informatie:
• Service Punten: https://bit.ly/2SodjO5
• Ophaalservice: https://bit.ly/3nmmmNG
Groeten,
Martijn
op 10-12-2023 01:43 PM
Hoi heren,
Nog bedankt voor jullie suggesties. Allesbehalve de Veilige Modus probeerde ik eerder al, dus die testte ik zonet. Jammer genoeg is het resultaat dan gelijkaardig... De camera start een milliseconde normaal op, daarna komen er er blauwe-oranje strepen door het beeld en bevriest alles, en tot slot herstart m'n gsm weer. Meestal blijft het scherm gewoon zwart en start hij daarna opnieuw op. Ondertussen heb ik het opgegeven gezien ik weiger te betalen voor iets wat eigenlijk binnen garantie dient te vallen, de Service Punten zijn dus geen optie voor mij.
Helaas...
op 12-12-2023 08:24 AM
Hi @Gunthervh, goedemorgen.
Dankjewel voor je terugkoppeling! Omdat je dit ook ervaart in de Veilige Modus, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Standaard heb je 2 jaar fabrieksgarantie en via onze website kan je het toestel aanmelden voor een reparatie. In het servicecentrum wordt jouw telefoon dan verder onderzocht om te kunnen bepalen of dit ook onder garantie hersteld kan worden.
Groeten,
Martijn
op 12-12-2023 01:40 PM
Hoi Martijn,
Fijn dat je nog even reageert. Het probleem schuilt er in dat ik er bijzonder weinig vertrouwen in heb dat er eerlijk met die garantiebepaling wordt omgegaan. Zoals ik in de originele post schreef, zit er al sinds dag 1 een barst in m´n cameralens. En wat ze me bij Krëfel vertelden, is dat de kans dat zelfs een softwarefout daaraan toegeschreven wordt bijzonder groot is.
En als ik dan achteraf niet met de kosten akkoord ga, moet ik ongetwijfeld nog betalen om m´n eigen gsm terug te krijgen. Dus nee bedankt.
Of zie ik dat helemaal verkeerd?
Met vrolijke groeten,
Gunther
op 12-12-2023 04:27 PM