Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij loopt 's nachts volledig leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 13-09-2023 10:05 AM)
3331 Weergaven
Allysha
First Poster
Opties

Hi!

Sinds ongeveer een week (eerste keer dat ik het echt heb opgemerkt) loopt mijn Galaxy S22 totaal leeg in de nacht zonder dat er sprake is van appgebruik.

Sowieso heb ik na aanschaf (nieuw aangeschaft in maart dit jaar) al meteen dingen gedaan om het beste uit mijn batterij te halen:

• Spaarstand staat altijd aan.
  • Donkere modus + donkere achtergrond.
  • Op 4 apps na staan bijna alle apps of in ultieme sluimerstand, of sluimeren.
  • Achtergrondgebruik is gelimiteerd

Maar zelfs ondanks deze instellingen is het natuurlijk niet de bedoeling dat mijn telefoon in de nacht (als die bv. 40% is wanneer ik ga slapen) in de ochtend compleet leeg is. 

Wanneer ik slaap zijn Wifi en Mobiele gegevens uitgeschakeld. Wel staat er een wekker ingepland (die dus ook niet meer afgaat) en heb ik Twilight (Extreem blauw licht filter app - maakt het scherm donkerder dan die van Samsung zelf) aanstaan. De afgelopen maanden sinds aanschaf heeft dit er niet voor gezorgd dat mijn batterij sneller leegloopt. Ook niet bij vorige telefoons.

Zijn er dingen die ik kan doen om dit probleem zelf op te lossen? Ik heb bv. al de cache geleegd en de meest recente software- en beveiligingsupdate zijn geïnstalleerd, maar aangezien ik met vrijwel alle instellingen al rekening heb gehouden met het batterij besparen weet ik zelf niet zo goed wat ik kan doen.

Alvast bedankt!

Onderstaand een voorbeeld van het verbruik vannacht (leeggelopen van 30% naar 0 in een paar uur tijd)

Screenshot_20230913_092402_Device care.jpg

0 Likes
8 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Ik zie dat je 2 streepjes bereik hebt, schommelt dat bij jou thuis? Dat kan een verklaring zijn dat die constant probeert om een andere mast te bereiken of daar iig moeite mee heeft. Ook snap ik nog steeds niet dat mensen gaan slapen als hun toestel onder de 50% is. Ik neem aan dat je wilt dat als je op staat en aan je dag begint je telefoon opgeladen is toch? De toestellen kunnen het prima aan om een nacht aan de lader te hangen, zo sta je iig nooit voor verassingen ochtends. Dan hoef je wifi + data ook niet meer uit te zetten, ik zou wel niet storen aan zetten zodat je niet wakker word van de meldingen. Ook als hij niet in gebruik is kunnen eventuele automatische updates gedaan worden en backups! (Whatsapp om 02:00 bijv.)

Ook is het beter voor je accu om hem vaker op te laden i.p.v. leeg te laten lopen naar 0%.

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Nog een toevoeging op de antwoorden die er al staan👍

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/batterijduur-verbeteren-op-je-galaxy-to...
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Allysha
First Poster
Opties

Bedankt voor je antwoord! Het bereik schommelt inderdaad weleens in mijn huis, maar dit is wel altijd al zo geweest, dus het lijkt me vreemd als hier de spontane batterij draining vandaan komt. Normaal gesproken laat ik mijn batterij ook niet volledig leeglopen, rond de 20% laad ik mijn telefoon op. Ja, ook in de ochtend want dit komt voor mijn werktijden vaak beter uit. En nu al helemaal omdat hij al een week leegloopt. Van aan de lader laten 's nachts ben ik geen fan i.v.m. brandgevaar, maar voor nu is dat wel een tijdelijke oplossing 

0 Likes
Allysha
First Poster
Opties

Oeps, mijn fout. Hierbij: 

(De afgelopen dagen is het precies hetzelfde gegaan, geen appgebruik)

Screenshot_20230913_131747_Device care.jpg

Screenshot_20230913_131800_Device care.jpg

Screenshot_20230913_131807_Device care.jpg

Screenshot_20230913_131814_Device care.jpg

  

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Kan je het toestel opladen tot 100% en tussendoor niet opladen en als hij rond de 20% is dezelfde screenshots delen? Nu hebben we er niet veel aan omdat je nog 88% hebt. En denk je dat je dit al gedaan hebt maar zet hem eens uit en weer aan. :smiling-face:

Stars-Moderator-signature-800x200-2
Members_5POHN2y
First Poster
Opties

Zit je toevallig bij Odido? Want ik kom er vandaag achter dat dit bij mij de oorzaak is en het dus niet aan mijn telefoon ligt. Samsung kan dit probleem niet detecteren of oplossen. 

Ik loop sinds het najaar tegen exact hetzelfde aan, werd getriggered doordat je dit bericht postte op 13 sep 2023 en op 5 sep 2023 is het persbericht eruit gegaan dat Tmobile Odido is geworden. Google op Odido massaal netwerkproblemen en blijkt dat er sinds nov al issues zijn door de transitie. Radar plaatst er (toeval bestaat niet?) ook precies vandaag een oproep voor: https://radar.avrotros.nl/artikel/oproep-ervaar-jij-problemen-met-odido-60101

Ik ben al maanden bezig te achterhalen waarom de boel juist 's nachts >40-50% drained, ondanks dat alle verbindingen uitstaan (wifi, locatie, 4/5g, bluetooth etc), terwijl overdag bij gebruik (meestal wifi, andere connecties sporadisch) het niet zo snel gaat, maar toch zie je de % voor je neus aflopen, terwijl ik een lichte gebruiker ben en zo 4-5 jaar met 1 telefoon kan doen.

* Batterijverbruik per app is enorm laag, net zoals jouw screenshots, kon geen malafide apps ontdekken.

* Niet storen modus gebruiken, maakte geen verschil.

* Ik heb mijn tel 2x voor reparatie opgestuurd om de batterij te laten vervangen, leverde niets op (achteraf logisch, want voor opsturen moet je de simkaarten verwijderen). Aangezien je hier voor een fabrieksreset moet doen en ze je eerst vragen om in Veilige Modus op te starten, kwam ook hier niets uit.

* De Veilige Modus zet ook standaard vliegtuigstand aan en dan zakte het 's nachts de gebruikelijke 4-5%. Dat + de opmerking van @Rohit was ik wel getriggerd over het netwerkbereik en het continu proberen te bereiken van zendmasten. Op mijn thuiskantoor in ons nieuwe, zeer geisoleerde huis heb ik slecht bereik (soms niet eens 1 streepje), maar op zolder waar ik slaap en 's nachts mijn tel heb liggen, standaard 2 streepjes en leek geen moeite te hebben met het netwerk.

* Ik was het vertrouwen in mijn Samsung Galaxy S22 van 1,5 jaar oud kwijt en heb zelfs een nieuwe (weer een S22) besteld. Mijn oude tel heeft Android 14 en OneUI versie 6.0, de nieuwe was nog niet geupdate en had nog Android 13 en One UI 5.1. Ligt het dan misschien aan software updates want dat was ook in die periode geupdate. 

* Ik heb 1 fysieke simkaart van Odido voor zakelijk gebruik en 1 prive esim via Simyo (KPN netwerk) en gebruik dit als dual sim, zou misschien de dual sim niet meer goed werken. Omdat ik nu over 2 exact dezelfde toestellen beschik, heb ik de simkaarten daarom gesplitst. Aangezien mijn partner ook Simyo heeft op zijn S20 en de problemen niet had, verdacht ik Odido en deed dus die simkaart in de nieuwe telefoon en liet mijn oude Simyo esim in mijn oude telefoon. 1e nacht beide simkaarten in de nieuwe telefoon en weer -50%, oude telefoon met Simyo -4%. Conclusie, Odido is de boosdoener. 

Mogelijke oplossingen:

- Ga naar mobiele netwerken > Netwerkoperators > disable automatisch selecteren en kies Odido, zodat deze als standaard netwerk wordt geselecteerd en er niet constant gezocht wordt. Laat vervolgens de optie disabled staan. (test is nog in progress nav contact met Odido, heb morgen contact met ze over vervolg)

- Onpraktisch/onbereikbaar/elke avond handmatig: Zet op vliegtuigstand of via Sim beheer disable je sim 's avonds

- Wacht tot Odido de boel op orde heeft

- Switch van provider op KPN of Vodafone netwerk

0 Likes
NdLP
Apprentice
Opties

Hallo, heb je hier nog steeds last van? Ik heb nu sinds een paar weken ook. Afgelopen week de batterij vervangen, maar dat hielp niet. Vanochtend stond de telefoon weer uit; de batterij was afgelopen nacht weer 40% leeggelopen...

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @NdLP,

Bedankt voor jouw bericht. Wij kunnen op afstand dan met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes