Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Camera stelt niet goed scherp

(Onderwerp aangemaakt op: 12-09-2020 08:07 PM)
6150 Weergaven
RJDH
Journeyman
Opties

Dat ik deze telefoon S20 ultra gekocht heeft us de grootste fout geweest, deze telefoon heeft gewoon in 1 woord een waardeloze rot camera,  wazig enz. Die ouwe telefoon was veel beter.  Je betaalt een hele hoop en het is gewoon het geld niet waard. Al verschillende keren hierover berichten gestuurd maar hoor niks. Word tijd voor een ander merk denk ik

24 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties

Dan is er iets mis met jouw toestel, de meeste mensen die deze telefoon hebben waaronder ik zelf hebben een geweldige camera. Hoelang heb je het toestel al?   

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
henklbr
Voyager
Opties

Dit is wel een erg "beknopte klacht": "wazig enz."

Vertel eens iets meer, in welke condities maakt je de foto: buiten, binnen, donker, licht, selfie, zoom, etc...

Ik heb zelf ook de Note20 Ultra, 512GB, en ik vind het een uitstekende camera!

Kun je eens een paar voorbeelden posten hier?

 

Hier enkele voorbeelden van mij:

 

20200910_100908.jpg20200909_173811.jpg20200908_114340.jpg10x zoom10x zoom20200902_112946.jpg20200828_112854.jpg20200827_212753.jpg

 

Zoals je kan zien: er is niks mis met de camera; als jouw camera niet in orde is, laat deze checken bij een Samsung Service Point.


-----------------------------------------------------------
Greeetzzz, Henk.
0 Likes
henklbr
Voyager
Opties

@RJDH Hier nog een paar foto's van mij, vandaag gemaakt...

Kun jij es een paar voorbeelden van jouw camera posten?

 

5x zoom5x zoom20200912_104216.jpg20200912_104247.jpg20200912_104322.jpg20200912_104350.jpg20200912_104737.jpg5x zoom5x zoom


-----------------------------------------------------------
Greeetzzz, Henk.
0 Likes
RJDH
Journeyman
Opties
Goedemiddag, hier een paar foto's, zoals ik al zei, van ver af is het goed, maar van dichtbij is het slecht, terwijl ik met mn oude S7 van zo dichtbij zeer scherpe foto's kon maken, ook als je van heel dicht bij filmpjes maakt of video bel, dan is het altijd wazig
0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★★
Opties

Hoi @RJDH,

 

Van dichtbij komt er een advies onderaan te staan om 2x zoom te gebruiken en dan wat meer afstand te houden. Je krijgt dan wel een scherp beeld en hebt hetzelfde in beeld. De sensor heeft een afstand waar tot hij niet kan focussen, en dat is op deze manier softwarematig opgelost. 

 

Totoro helpt even bij de demonstratie, maar het GIFje is gecomprimeerd om te uploaden :winking-face:

20200912_155016.gif


kevin-sig
henklbr
Voyager
Opties

Dit is geen fout van de camera; dit heeft te doen met de grootte van de sensor (108 mp) die in de Note20 Ultra zit (ook overigens in de S20 Ultra).

Krijg je geen "2x" te zien in je scherm als je van heel dichtbij foto's probeert te maken?

Tik daarop, en dan kun je wel scherpe foto's maken.


-----------------------------------------------------------
Greeetzzz, Henk.
0 Likes
RJDH
Journeyman
Opties
bedankt voor de info ! vind het toch nog geen 10 als je de buitenste randen bekijkt, maar wie weet komt het ooit nog eens goed met een update
Chrispy
Pioneer
Opties
@RJDH Helemaal met je eens. Echt een camera die onafgewerkt is. Ik heb hetzelfde probleem met het fotograferen van tekst. Ik ken geen enkele andere telefoon waarbij je instellingen moet veranderen om een A4tje volledig scherp te krijgen, ook niet met een grote sensor. Niks 'Ultra' aan. Ik kan er verder ook mooie foto's mee maken, maar hij reageert ook nog eens traag en met de ultra wide functie zitten er met regelmaat flaws aan de zijkant en met de optische zoom bijna altijd korrelige kwaliteit. En te triest dat je moet wachten op een update (is erkend door Samsung maar duurt overigens lang) bij een premium phone. Je bent ook echt bijlange niet de enige met deze klachten hoor!
RJDH
Journeyman
Opties
nog steeds knudde.....
0 Likes