Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

'SmartThings stopt steeds'

(Onderwerp aangemaakt op: 15-05-2024 05:41 PM)
1355 Weergaven
Ann27Lelystad
Journeyman
Opties
Sinds enkele dagen krijg ik op m'n Samsung Note 9 om de haverklap de melding: 'SmartThings stopt steeds'. Daarbij kan ik dan de keuze maken tussen 'App info' of 'App sluiten'. Omdat ik via die 'App info' niet verder kom dan de de informatie over de app, zoals die in mijn Instellingen staat (waaronder informatie over de versie: 1.8.14.26), kies ik dan steevast voor de optie 'App sluiten'. Temeer omdat ik de app volgens mij niet bewust gebruik (ik gebruik eerder de Google Home app enz.), tenzij die ergens op de achtergrond een onmisbare functie heeft die ik niet ken. Maar ondanks dat ik telkens kies voor de optie om de app te sluiten, krijg ik telkens na een paar minuten weer dezelfde melding. Super irritant want het gebeurt ook op alle momenten dat je met iets anders bezig bent op je smartphone: bv. nu, tijdens het schrijven van deze post maar ook wanneer je in de auto navigeert met Google Maps waarbij je, tijdens het rijden, telkens de melding moet 'weg tikken' uit je scherm door te kiezen voor 'App sluiten'; alle paar minuten dus!

Weet iemand wat de oorzaak is van deze melding die constant en uiterst irritant terugkeert en wat de oplossing hiervoor is? (smartphone opnieuw opstarten helpt overigens niet). Of ik deze Samsung app (probleemloos) kan verwijderen? Andere tips / aandachtspunten m.b.t. deze foutmelding / m.b.t (het verwijderen van) de app SmartThings?

Veel dank alvast!
0 Likes
3 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Ann27Lelystad,

Bedankt voor jouw bericht. Is jouw Note 9 ook helemaal up-to-date? Wanneer je Smart Things niet gebruikt kan je het ook gewoon verwijderen of anders kan je het ook opnieuw installeren. Heb je ook geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en houd je de knoppen Volume omhoog, Aan/uit en Home/Bixby ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'. Laat ons weten of het gelukt is.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Oplossing
Ann27Lelystad
Journeyman
Opties
Hallo @Ajay-A,

Bedankt voor je reactie.
Allereerst op jouw vraag of mijn Note 9 helemaal up-to-date is: alle apps zijn i.i.g. up-to-date. Maar de Note 9 zelf krijgt uiteraard al een hele poos geen updates meer waar het gaat om de Android versie en de beveiligingsupdates...

Ik gebruik (tot nu toe) SmartThings volgens mij niet (of het moet op de achtergrond worden gebruikt voor bv. mijn Samsung Smart Watch 4...
En ik las net dat, wanneer ik in de toekomst weer een nieuwe Samsung Smartphone zou kopen, SmartThings gebruikt kan worden om je settings van je smartwatch te back-uppen en over te zetten naar je nieuwe toestel. Dus de app verwijderen doe ik vooralsnog maar liever niet.

Wel heb ik je advies gevolgd om het cache geheugen te legen van SmartThings. Dat heb ik evenwel niet gedaan op de bovenbeschreven wijze want dat leek me nogal een tricky operatie; om je systeem helemaal te rebooten... Wel heb ik via Instellingen en 'Apps' de SmartThings app opgezocht en via deze weg het cache geheugen daarvan gewist.

Dat lijkt vooralsnog geholpen te hebben want ik heb de melding sinds gisteren niet meer gehad. Duimen dat dit zo blijft nu .. 🤞 Anders kom ik terug op de lijn. 😉

Bedankt i.i.g. voor de tip! 😃

Groetjes,
Ann
Ajay-A
Community Manager
Opties

Dat is heel mooi om te lezen Ann27Lelystad,

Ik wens je nog veel plezier met jouw Note 9!

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes