op 18-12-2021 05:37 PM - laatst bewerkt op 04-01-2022 10:33 AM door MartijnK
4 december is mijn Samsung Galaxy Note20 Ultra opgehaald omdat mijn scherm kapot was gegaan. Ik wou dit graag via Samsung laten maken, zodat ik dan de fabrieksgarantie behoud. 6 december kreeg ik van dynafix een prijsopgave van €381,42 voor enkel vervanging van het Display. Vreemd genoeg zijn de kosten voor een nieuw display opmerkelijk hoger dan de prijs van €309 die voor vervangen van een Display/Scherm vermeld staat in de reparatie kostentabel op de Samsung website.
Omdat dynafix beweert dat je telefoon binnen 3 werkdagen gerepareerd wordt ben ik hier akkoord mee gegaan en heb betaald op 6 december. Tevens is de slogan op dynafix website: 'Voor je het weet heb je jouw toestel weer als nieuw terug omdat Dynafix weet hoe vervelend het is om zonder je smartphone te zitten.
Sinds 6 december staat er op het Dynafix dashboard dat er op een display onderdeel gewacht moet worden en kreeg ik een mail van samsung met de mededeling dat reparatie iets langer duurt dan verwacht, echter is het display onderdeel voor mijn toestel pas NA akkoord en betaling van €381,42 euro besteld en werd tijdens traject prijsopgave nergens vermeld dat het onderdeel niet op voorraad zou zijn.Het is ondertussen 2 weken verder en er staat nog steeds wacht op onderdelen. Dit duurt mij nu veelste lang! Andere reparatie bedrijven kunnen hem binnen 1 uur repareren.
Ik heb gebeld met het dure 0900 telefoonnummer van dynafix. Waarschijnlijk het meeste gehate nummer van Nederland want dit is volledig zinloos. Na tientallen minuten in de wachtrij te staan nog steeds niemand te spreken krijgt. Opgehangen omdat dit me al tientallen euro's gekost heeft terwijl je niemand te spreken krijgt en dit alleen maar meer geld kost.
Vorige week 2 mails gestuurd naar dyanafix maar geen antwoord terug gekregen. Telefonisch gebeld met Samsung, maar ook via Samsung geen zekerheid wanneer display onderdeel binnen gaat komen en referen naar het bericht op Samsung website wegens coronasmoes 'Door een mondiaal tekort aan onderdelen kan momenteel de looptijd van je reparatie wat langer duren dan je van ons gewend bent'.
Indien reguliere looptijd 3 werkdagen is dan zitten we nu al op het 3-dubbel looptijd, wat is volgens Samsung iets langer, 1 week, 1 maand, 1 jaar? Dit duurt mij nu veelste lang! Ik ga aankomende week op kerstvakantie, en wil voor die tijd graag me eigen telefoon geprepareerd terug, of ik wil mijn toestel en het betaalde bedrag van €381,42 terug! Schandalig en krankzinnig.
Van een bedrijf als Samsung verwachtte ik dat ze zaken doen met een betrouwbare herstelservice partner die gewoon bereikbaar is en dat dit allemaal vlotter verloopt. Hopelijk moet ik nu niet nogmaals een paar weken wachten tot dit in orde komt en kan Samsung opheldering geven op de wachttijd van mijn display onderdeel
ik laat ook mijn RMA nummer achter: iRMADRSA17391403
op 20-12-2021 11:38 AM
Tja het enige wat ik hierop kan zeggen is gewoon afwachten, onderdelen zijn overal ter wereld nou gewoon schaars. Voor jou maken ze echt geen uitzondering.. Iedereen moet gewoon wachten, de een wat langer dan de ander. Normaal gesproken zouden ze het onderdeel hebben, dag 1 komt je telefoon word meestal meteen gemaakt en dag 2 opgestuurd zodat het dag 3 bij jou binnen is. Over het bedrag, intern kunnen er ook dingen beschadigen. Denk bijvoorbeeld aan een nieuwe front camera ofzo.
op 21-12-2021 12:18 AM
Beste Samsung,
Hier moet ik toch even op reageren, belangrijk en is dat er tijdens het prijsopgave traject er nooit door Samsung en/of Dynafix naar mij toe gecommuniceerd is dat het display onderdeel niet op voorraad zou zijn, echter wordt hier volledig door Samsung en Dynafix aan voorbij gegaan.
Bijgevoegd de mail en prijsopgave van Samsung die ik op 6 december heb mogen ontvangen:
Samsung <noreply@dynafix.com>
Prijsopgave voor reparatienummer iRMADRSA17391403
Bedankt voor het opsturen van je toestel naar Samsung. De probleemomschrijving die we van je kregen was Gebarsten / gebroken display. Na onderzoek constateren de technici van Dynafix dat het display van je toestel gebarsten is. Helaas moeten we je meedelen dat een gebarsten display buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
De technici van Dynafix zien wel een mogelijkheid om je toestel te repareren, vandaar dat je hierbij een prijsopgave ontvangt. Ga je hiermee akkoord, dan wordt je toestel vakkundig gerepareerd. Ook installeren ze de nieuwste softwareversie, waardoor je direct profiteert van verbeterde functies en optimaal gebruiksgemak. Je behoudt na de reparatie uiteraard de lopende fabrieksgarantie van twee jaar op het toestel. Is deze al verlopen, dan bieden wij sowieso drie maanden garantie op de reparatie.
Hieronder specificeren we de mogelijkheden:
Optie 1: Repareren
Je gaat akkoord met deze prijsopgave van Dynafix en zij repareren het toestel. Concreet betekent dit dat zij het display vervangen. Verder wordt ook nog Tape vervangen. Daarnaast installeren ze de nieuwste software.
Kosten excl. BTW:€ 315,22
BTW 21%:€ 66,20
Totale kosten incl. BTW:€ 381,42
Optie 2: Niet repareren
Je gaat niet akkoord met deze prijsopgave en kiest ervoor je toestel ongerepareerd terug te krijgen. Hieraan zijn kosten verbonden. Deze kosten bestaan uit: diagnose, administratie en transport.
Kosten excl. BTW:€ 30,00
BTW 21%:€ 6,30
Totale kosten incl. BTW:€ 36,30
Gezien het feit dat er nimmer tijdens prijsopgave traject is medegedeeld dat het onderdeel niet op voorraad zou ga ik NIET AKKOORD met een onbekende lange wachtijd en zonder enige indicatie hoelang dit reparatie traject gaat duren. Men verschuilt zich telkens achter de corona crisis zonder de gebruiker vooraf eerlijk te informeren over de lange wachttijd.
Immers was ik hier anders nooit akkoord gegaan hiermee en zou ik het toestel niet via Samsung laten repareren maar naar een ander reparatie bedrijf gegaan zijn die hem binnen 1 uur wel kunnen repareren.
Ik ga dus niet akkoord met deze dubieuze prijsopgave waarbij Dynafix de zaken anders voorstel dan de reparatie tijd in werkelijkheid is.
Derhalve stel ik Dynafix/Samsung vanwege onvolledige informatie in gebreke en kies er alsnog voor om mijn toestel ongerepareerd terug te krijgen.
Ik begrijp dat hier € 36,30 kosten aan verbonden zijn, maar ik wens niet langer deze smoesjes en dubieuze van Dynafix aan te horen.
Vriendelijk verzoek ik Samsung om contact op te nemen met Dynafix en ervoor te zorgen dat ik mijn toestel zo spoedig mogelijk ongerepareerd terug krijg.
Ik verneem graag spoedig van Samsung.
op 21-12-2021 12:30 AM
Ter aanvulling: Uiteraard wil ik wel eerst de reeds betaalde totale kosten van € 381,42 incl. BTW op mijn rekening terugbetaald hebben. Eventueel mogen de kosten van optie 2 hiervan afgehaald worden.
Ik verneem graag spoedig van Samsung zodat deze vervelende kwestie met Dynafix op korte termijn afgehandeld kan worden.
op 21-12-2021 01:14 AM
op 21-12-2021 04:10 PM
Hi @Members_cusLArY, goedemiddag.
Goed dat je ons een bericht stuurt. Dit is natuurlijk geen fijne situatie en kan me dan ook goed voorstellen dat je hiervan baalt. Vanwege de tekorten duurt het helaas wat langer dan je gewend bent van ons, wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk op te lossen.
Omdat je akkoord bent gegaan met de prijsopgave is de reparatie gestart en zal ik bij mijn collega navragen of het nog mogelijk is om de reparatie te annuleren en je telefoon on-gerepareerd retour te sturen.
Zodra ik hier een terugkoppeling op heb stuur ik je ook een bericht.
Mijn excuses voor het ongemak!
Groeten,
Martijn
op 22-12-2021 04:46 PM
Hi @Members_cusLArY, goedemiddag.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen van het service centrum en waar ik eigenlijk al een beetje bang voor was klopt ook. Het is helaas niet mogelijk meer om het toestel on-gerepareerd retour te krijgen. Het toestel is reeds geopend en in afwachting van de onderdelen. Wanneer de monteurs deze nu in elkaar zetten zal het toestel slechter functioneren als van te voren.
Zodra de onderdelen zijn ontvangen wordt de reparatie hervat.
Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging,
Martijn
op 22-12-2021 04:58 PM
op 30-12-2021 01:34 AM
L.S.,
Het verbaast me dat Samsung niks onderneemt ondanks de veelvuldige berichten van ontevredenheid over de reparatie en belachelijk lange levertijd van het display onderdeel.
Kan iemand mij uitleggen waarom de reparatie wordt gestart zonder dat het defecte display onderdeel op voorraad is???
Wat betreft het hoge en uiterst dubieuze bedrag, er is nergens zichtbare schade dat dat er iets anders beschadigd zoals u beweert een nieuwe front camera ofzo? Ik heb een foto van dynafix van mijn beschadigde toestel bijgevoegd waarbij u kunt zien dat er nergens meerschade aanwezig is. Tevens ben ik vandaag even langs geweest bij een Samsung service center in Belgie. Bij het Samsung service center in Antwerpen kreeg ik bevestigd wat ik al vermoeden, een scherm display reparatie van een Note20 Ultra bedraagt nooit meer dan € 309,- . Bovendien is het display onderdeel voor een Samsung Galaxu Note 20 Ultra wel gewoon op voorraad bij Samsung Belgie, spijt dat ik niet meteen naar Antwerpen ben gereden en op Samsung Nederland vertrouwde.
Dit terwijl ik heb al bijna een maand geleden aan Samsung Nederland de te hoge prijsopgave van € 381,42 betaald maar tot op heden nog altijd geen toestel ontvangen en ook nog steeds geen enkel bericht van Dynnafix over de wachtijd van het display of enige berichtgeving om een andere leveringsdatum af te spreken???
Enkel alleen een een dubieuze prijsopgave van Dynabite moeten betalen, dat was het laatste contact, zonder dat Dynabite nagaat of het display onderdeel op voorraad is en vreemd genoeg met de reparatie start? Hoe kan in godsnaam dit reparatie traject al gestart worden zonder de benodigde onderdelen te controleren?
Ik stel u en/of dynafix dan ook aansprakelijk voor alle mogelijke gevolgen die deze late levering zouden kunnen meebrengen.
Vindt u dat dit de reutatie van het bedrijf Samsung ten goede komt? In uw Samsung advertenties legt u graag op de nadruk op uw klantvriendelijkheid en op uw snelle service. Tevens staat op de dynafix website: 'Voor je het weet heb je jouw toestel weer als nieuw terug omdat Dynafix weet hoe vervelend het is om zonder je smartphone te zitten maar in werkelijkheid wordt je toestel wekenlang gegijzeld na een betaling van een dubieuze prijsopgave. Ik denk dat ik zeker niet de enige was gezien er opvallend veel klachten zijn over Dynafix bij de consumentenbond, zie https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/tientallen-klachten-over-reparatiebedrijf-dynafix. Helaas zie ik deze klachten artikelen te laat, echter bedient waarmee Dynafix zich met goedkeuring van Samung en zal dit waarchijnlijk maar het topje van de ijsberg kunnen zijn omdat veel consumenten niet eens een klacht insturen bij Samsung. Ik hoop dat andere klanten dit ook lezen en niet via de Samsung reparatie service hun toestel maanden lang laten gijzelen.
Ik wens nog steeds gebruik te maken van mijn teruggaverecht zoals u in uw verkoopsvoorwaarden vermeldt en verwacht het toestel in dezelfde toestand retour te ontvangen zoals van te voren ik het toegestuurd. Uiteraard wil ik wel eerst de reeds betaalde totale kosten van € 381,42 incl. BTW op mijn rekening terugbetaald hebben.
Mag ik Samsung vragen wat zij hiertegen willen ondernemen?
Indien ik deze week geen levertijd voor het display onderdeel ontvang en geen verbetering vast stel, zal ik het niet nalaten om verdere (juridische) stappen te ondernemen.
Ik hoop dat u dit op korte termijn zult rechtzetten zodat we deze zaak in der minne kunnen regelen.
op 30-12-2021 03:39 PM
Beste @Members_cusLArY, Martijn is met verlof waardoor ik hier nu voor het eerst over lees en het spijt me te horen dat de reparatie zo stroef verloopt. We hebben geen invloed op de snelheid van de reparatie, dat moeten we echt op "zo snel mogelijk" houden, maar ik kan hopelijk nog wel wat ophelderen.
Allereerst het feit dat ze hem al open hebben gemaakt, dit is omdat je hier akkoord voor hebt gegeven en het scherm er hoe dan ook af moest. Juist omdat je betaald hebt zijn ze gelijk voor je aan de slag gegaan, echter bleek toen dat ze toch niet alles op voorraad hadden wat nodig was. Zoals aangegeven in de mail gaan ze direct voor je aan de slag zodra alles binnen is.
Dan de prijs, dat is nog wel iets waar ik achteraan kan. Als wij op onze website aangeven dat een scherm vervangen 309,- kost snap ik dat je hier vraagtekens bij zet. Ik zal hierover contact opnemen met Dynafix en houd je op de hoogte van hun reactie.