Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Reparatie door Dynafix en levering Samsung onderdeel duurt lang.

(Onderwerp aangemaakt op: 18-12-2021 05:37 PM)
2980 Weergaven
Members_cusLArY
Apprentice
Opties

4 december is mijn Samsung Galaxy Note20 Ultra opgehaald omdat mijn scherm kapot was gegaan. Ik wou dit graag via Samsung laten maken, zodat ik dan de fabrieksgarantie behoud. 6 december kreeg ik van dynafix een prijsopgave van €381,42 voor enkel vervanging van het Display. Vreemd genoeg zijn de kosten voor een nieuw display opmerkelijk hoger dan de prijs van €309 die voor vervangen van een Display/Scherm vermeld staat in de reparatie kostentabel op de Samsung website.

Omdat dynafix beweert dat je telefoon binnen 3 werkdagen gerepareerd wordt ben ik hier akkoord mee gegaan en heb betaald op 6 december. Tevens is de slogan op dynafix website: 'Voor je het weet heb je jouw toestel weer als nieuw terug omdat Dynafix weet hoe vervelend het is om zonder je smartphone te zitten.

Sinds 6 december staat er op het Dynafix dashboard dat er op een display onderdeel gewacht moet worden en kreeg ik een mail van samsung met de mededeling dat reparatie iets langer duurt dan verwacht, echter is het display onderdeel voor mijn toestel pas NA akkoord en betaling van €381,42 euro besteld en werd tijdens traject prijsopgave nergens vermeld dat het onderdeel niet op voorraad zou zijn.Het is ondertussen 2 weken verder en er staat nog steeds wacht op onderdelen. Dit duurt mij nu veelste lang! Andere reparatie bedrijven kunnen hem binnen 1 uur repareren.

Ik heb gebeld met het dure 0900 telefoonnummer van dynafix. Waarschijnlijk het meeste gehate nummer van Nederland want dit is volledig zinloos. Na tientallen minuten in de wachtrij te staan nog steeds niemand te spreken krijgt. Opgehangen omdat dit me al tientallen euro's gekost heeft terwijl je niemand te spreken krijgt en dit alleen maar meer geld kost.

Vorige week 2 mails gestuurd naar dyanafix maar geen antwoord terug gekregen. Telefonisch gebeld met Samsung, maar ook via Samsung geen zekerheid wanneer display onderdeel binnen gaat komen en referen naar het bericht op Samsung website wegens coronasmoes 'Door een mondiaal tekort aan onderdelen kan momenteel de looptijd van je reparatie wat langer duren dan je van ons gewend bent'.

Indien reguliere looptijd 3 werkdagen is dan zitten we nu al op het 3-dubbel looptijd, wat is volgens Samsung iets langer, 1 week, 1 maand, 1 jaar? Dit duurt mij nu veelste lang! Ik ga aankomende week op kerstvakantie, en wil voor die tijd graag me eigen telefoon geprepareerd terug, of ik wil mijn toestel en het betaalde bedrag van €381,42 terug! Schandalig en krankzinnig.

Van een bedrijf als Samsung verwachtte ik dat ze zaken doen met een betrouwbare herstelservice partner die gewoon bereikbaar is en dat dit allemaal vlotter verloopt. Hopelijk moet ik nu niet nogmaals een paar weken wachten tot dit in orde komt en kan Samsung opheldering geven op de wachttijd van mijn display onderdeel

ik laat ook mijn RMA nummer achter: iRMADRSA17391403

31 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Ik heb het service centrum gevraagd wat de status is, er zijn overigens geen andere foto's beschikbaar. Zodra de onderdelen ook binnen zijn zal de reparatie zo snel mogelijk worden voltooid, hier krijg je uiteraard ook bericht van.

Voor nu wil ik je toch vragen dit rustig af te wachten en zodra ik meer weet stuur ik je ook een berichtje.

Onze excuses voor het ongemak en de vertraging!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Dank voor je reactie. 

Het enige wat ik kan doen is wachten, het is op geen enkele andere manier mogelijk om ook maar iets voor elkaar te krijgen. Het komt als klant overigens heel erg vreemd over als het reparatie bedrijf al 3.5 maanden je telefoon heeft, deze niet wilt terugsturen, geen actuele foto's van het toestel wilt maken, geen status updates heeft of verwachte leverdatum voor onderdelen en communicatie ontzettend lastig is. 

Groet,

Felix

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat het te lang duurt daar ben ik het wel mee eens, ik zal hen dan ook vragen of er een indicatie is wanneer de onderdelen binnen worden verwacht. Wat het terugsturen aangaat dit zijn de voorwaarden van een reparatie. Omdat je akkoord bent gegaan met de prijsopgave wordt het toestel geopend, het toestel kan dan niet meer in dezelfde staat worden teruggebracht als dat je deze hebt ingeleverd, om deze reden zal een reparatie ook niet worden afgebroken.

De foto's welke je kan zien via Dynafix zijn de enige foto's die zijn gemaakt en zijn toegevoegd aan je gegevens.

Onze excuses voor het ongemak!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

Martijn,

Nogmaals bedankt voor je reactie. Ik hoor het graag van je mocht je een statusupdate krijgen en/of verwachte leverdatum van onderdelen. Het is een lastige situatie en vooral voor een consument onacceptabel naar mijn mening. Wellicht dat jij het nog voor elkaar krijgt dat er nieuwe foto's gemaakt worden? Dat zou mij wel enigszins geruststellen, als ik zie dat het toestel er nog gewoon is. Omdat het nu zo lang duurt krijg je het gevoel dat er iets niet klopt.

Ik ga zelf ook nog een mail sturen voor een status update.

Groet,

Felix

MartijnK
MegaStar
Opties

Dankjewel voor je berichtje, ik heb helaas nog geen terugkoppeling gehad en heb mijn collega's nogmaals een mail gestuurd. Hierin heb ik hen ook gevraagd of het servicecentrum contact met je kan opnemen om je gerust te stellen. Zodra ik meer weet stuur ik je ook een berichtje!

Groeten,

Martijn

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_08FmYBT, goedemiddag.

Van mijn collega heb ik begrepen dat er morgen contact met je wordt opgenomen om dit verder te bespreken en op te lossen. Mochten ze je telefonisch niet te pakken krijgen dan zullen ze je een e-mail sturen.

Mijn excuses voor de enorme vertraging!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_08FmYBT
Journeyman
Opties

HI @MartijnK ,

Een paar uur geleden contact gehad met je collega van de Samsung Special Care afdeling. Vrijdag is het telefoontje er niet meer van gekomen wegens drukte, maar vandaag wel. Heel erg fijn dat er even telefonisch contact opgenomen is in ieder geval! Telefonisch besproken dat de reparatie lang duurt, hier is weinig aan te veranderen. Er wordt momenteel gekeken of het mogelijk is om het toestel om te ruilen, wegens de lange reparatie tijd. Als dit zou lukken zou dit in ieder geval een fijne oplossing zijn, dan ben ik niet meer afhankelijk van de levertijd van de onderdelen / Dynafix. Overigens heeft Dynafix wederom tot op heden nog niet gereageerd op mijn email van 10 dagen geleden.

In ieder geval heeft het telefoongesprek i.c.m. de aanvraag tot ruil mij weer goede moed gegeven. De communicatie via Samsung is vele malen prettig dan die van Dynafix. Ik hoop dan nu ook dat de case verder via Samsung wordt afgehandeld en snel weer een S20 Ultra in mijn bezit te hebben. 

Bedankt voor je moeite tot dusverre.

Groet,

Felix

MartijnK
MegaStar
Opties

Goedemorgen, @Members_08FmYBT.

Dankjewel voor je terugkoppeling en wat fijn om te lezen dat het balletje nu in beweging is gekomen en hopelijk heb jij ook snel weer een telefoon in handen 😇 En mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het natuurlijk graag van je!

Groeten,

Martijn

0 Likes
Members_jGZdLwY
First Poster
Opties

Beste

Ik zit met hetzelfde probleem, een te lange wachttijd op een reparatie van een gebarsten scherm. 
Mijn paar maand oude Samsung Note 22 Ultra had een klein ongelukje waardoor het scherm een barst kreeg.

Ik koos om via Samsung mijn toestel te laten repareren... (iRMADRSA17604941)

- 4 juni: Smartphone werd opgehaald
- 8 juni: Prijsopgave ontvangen
- 9 juni: Akkoord gegaan met reparatie en een prijs van 215,23 euro betaalt
- 4 juli (vandaag): Nog geen enkele update gekregen van mijn toestel. In vergelijking met de andere personen werd er gemeld dat er gewacht werd op onderdelen, in mijn geval heb ik nog niets van informatie ontvangen.

Sinds de dag van betaling van de prijsopgave is het nu 16 werkdagen verder! Dit is belachelijk lang voor een reparatie dat maximum een halve dag duurt. 

Ik heb al 2 keer gebeld en telkens lieten ze me laten weten dat ze niet weten wanneer het verwacht klaar te zijn. Op e-mails reageren ze niet.

Ik verzoek vriendelijk dringend hulp, dit is te absurd!

Onbegrijpelijk hoe een internationaal bedrijf als Samsung samen werkt met een bedrijf als Dynafix.

Met vriendelijke groeten
Endi

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Members_jGZdLwY! Mijn excuses voor de lange wachttijd, het is mij eerlijk gezegd niet duidelijk hoe deze vertraging precies is ontstaan. Ik zie wel dat de reparatie inmiddels is afgerond, gelukkig. Wel balen trouwens, van de barst in het scherm. Misschien toch een cover gebruiken? Of deed je dat al maar heb je gewoon echt een beetje pech gehad? In ieder geval, weer veel plezier met jouw S22 Ultra gewenst en nog een fijne dag! 

Groeten, 

Joey

0 Likes