Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

NFC werkt niet (Galaxy Note 10+).

(Onderwerp aangemaakt op: 29-03-2022 03:43 PM)
1370 Weergaven
RiHo80
Apprentice
Opties

Hopelijk is dit de juiste plaats en kan iemand me helpen met een eigenaardig NFC probleem. 

Op een bepaald moment is mijn NFC gestopt met werken, waarschijnlijk na een update. Wat ik ook probeer te scannen, er komt 0 respons, dus ook geen foutmelding, simpelweg niks. Omdat de achterkant van m'n telefoon moest worden vervangen heb ik een nieuwe NFC-unit laten testen maar dit loste het probleem niet op dus is de originele weer teruggezet. 

Opnieuw opstarten/NFC aanzetten is dus ook niet de oplossing. Contact gehad met Samsung via whatsapp en daar gaf men aan een foutrapport te genereren in de Samsung members app en die op te sturen. In die app heb ik de NFC test/diagnose gedaan en daar komt uit dat NFC gewoon werkt, dus helaas geen foutrapport. 

Weet iemand wat ik nog zou kunnen doen? Ik heb NFC helaas wel hard nodig.

0 Likes
5 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Als het een software probleem is is er verder weinig wat je kunt doen naast een foutrapport.

Je zou langs een servicepunt kunnen gaan en andere software laten installeren.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
RiHo80
Apprentice
Opties

Ja een foutrapport geeft vrees ik niks aan omdat de diagnose vindt dat alles naar behoren werkt. Ik kan inderdaad een servicepunt proberen, dat zal het ook wel worden denk ik, maar ik had gehoopt op een andere oplossing. Moet dan weer alles opnieuw installeren, foto's/videos backuppen en overal opnieuw alle wachtwoorden terugzetten. Ben je zo weer een dagje verder. Hoe dan ook, bedankt voor uw antwoord :smiling-face:

0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De diagnose en het foutrapport staan los van elkaar. Jij beschrijft het probleem en op basis daarvan gaan ze in de meegestuurde logbestanden kijken waar de fout zit en dan lossen ze het op via een update. Maar inderdaad een servicepunt is je beste optie lijkt mij.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
0 Likes
RiHo80
Apprentice
Opties

Ik snap 'm. Vraag me af of er een fout zal zijn, aangezien er helemaal geen respons komt. Maar ik laat er wel naar kijken en hopelijk kan ik dan m'n data behouden. 

MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @RiHo80, goedemiddag.

Heb je een cover om je telefoon zitten? En heb je de netwerkinstellingen ook al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes