Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Beste camera instellingen

(Onderwerp aangemaakt op: 11-03-2022 07:35 AM)
6252 Weergaven
Sillycious
Voyager
Opties
Hallo allen. Ik ben benieuwd hoe jullie de instellingen van de camera voor foto's en video standaard hebben staan. Ik heb diverse instellingen uitgeprobeerd maar ik ben er nog steeds niet uit hoe je de beste foto's maakt en de scherpste video's. Wat vinden jullie? 
0 Likes
12 Antwoorden
Moootje
Samsung Members Star ★★
Opties

Het probleem is dat het heel moeilijk is om hier advies in te geven. De ideale instellingen zijn afhankelijk van het licht de afstand en het resultaat wat je wil creeeren. 

Sillycious
Voyager
Opties
Hi Mootje. Ik ben geen fotograaf, ik schiet his, tuin en keuken foto's. Ik bedoel meer wat de beste instellingen zijn als je snel en impulsief een foto wilt maken, dus ahw en schiet klare algemene instelling.
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Voor snel en impulsief wil je hulplijnen aan hebben staan zodat je fotos recht zijn en gewoon in auto modus je foto's maken. De video's altijd in 4k / 60 FPS maken en zorgen dat er genoeg licht is.

Als je echt serieus foto's wilt gaan maken zou ik Pro modus gebruiken. In Pro-Modus slaat je camera naast een .Jpg ook een .dng foto op. Dit laatste is wat we een RAW foto noemen.

Hier kun je alles lezen over RAW.

https://vinkacademy.nl/fotografietips/fotograferen-raw-jpg/

Doordat je meer details hebt om mee te werken bij de nabewerking kun je zeer mooie resultaten krijgen.

Ik zou de nabewerking aanraden met Google Snapseed uit de Google Playstore. Voor tutorials over deze app kun je het YouTube kanaal NavEdits gebruiken.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Sillycious
Voyager
Opties
Dank je wel! En wat kun je met deze instellingen? Screenshot_20220311-093920_Camera_6412_1646988010.jpg
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
De breedte en hoogte instellingen, maar ik zou die altijd op 108 megapixels houden, betere kwaliteit.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Sillycious
Voyager
Opties
Kijk dat zijn nu antwoorden waar ik iets mee kan. Dank je wel Patrick!
Hannien
First Poster
Opties
Ik a foto's altijd in jepeg op en video's avi of mp4. Ik maak dvd's en voor een film van 1 uur is 4k te groot. En moet je het toch comprimeren om het op een dvd schijf te zetten.
0 Likes
Hannien
First Poster
Opties
Ik zit met die rot heilige bestanden van samsung galacty die niet ondersteund worden
0 Likes
Hannien
First Poster
Opties
Heic bestanden
0 Likes