Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Wifi aan maar 4G logo blijft zichtbaar in balk

(Onderwerp aangemaakt op: 13-12-2021 08:34 PM)
1014 Weergaven
mirjamvs
First Poster
Opties
Ik heb nu 2 weken een nieuwe Samsung (A22). Als ik op Wifi zit blijft het 4G logo zichtbaar bovenin mijn scherm. Bij geavanceerde Wifi instellingen heb ik de optie 'mobiele data gebruiken bij slechte Wifi verbinding' uitgezet. Na telefoon restarten verdwijnt de 4G tijdelijk maar nu is hij spontaan weer terug. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen? 
0 Likes
6 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @mirjamvs,

Maak je toevallig gebruik van Google Duo voor videobellen of de Google Assistent? Deze zijn geneigd om je mobiele data voor extra stabiliteit in te schakelen, maar deze vervolgens niet of slechts veel later weer uit te zetten.

Dit zijn de apps die ik hierop heb betrapt, maar het zijn er ongetwijfeld meer. Als je deze apps niet gebruikt, dan zou je eens kunnen opletten op welke momenten hij 4G weer aangaat; dan heb je waarschijnlijk de dader zo gevonden.

kevin-sig
0 Likes
mirjamvs
First Poster
Opties
Maak ik geen gebruik van. Althans niet bewust. Ik zal er een op letten. Voor nu hielp telefoon restarten weer eventjes. Dankje
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @mirjamvs, goedemorgen.

Is het met de tip van @KevinW nog gelukt?

Als je gaat naar Instellingen > Verbindingen > Wi-Fi en op de 3 puntjes rechtsboven tikt, kies voor Geavanceerd. Staat hier de optie voor Oversch. naar mobiele gegevens ingeschakeld?

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
mirjamvs
First Poster
Opties
Die heb ik al uitgeschakeld, zoals vermeldt in mijn oorspronkelijke bericht
0 Likes
mirjamvs
First Poster
Opties
Maar nee, het is nog niet opgelost. Restart helpt tijdelijk. Maar na een tijdje is het 'probleem' vanzelf weer terug
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Sorry, daar had ik overheen gelezen. Heb je de Netwerkinstellingen ook al eens gerest? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Ervaar je dit ook als je telefoon is opgestart in de Veilige Modus?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes