Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

WhatsApp meldingen komen erg laat binnen

(Onderwerp aangemaakt op: 19-06-2022 05:19 PM)
5489 Weergaven
gemeij
Explorer
Opties
Bij onze nieuwe telefoon (samsung A33, android 12) komen whatsapp-meldingen verlaat binnen, regelmatig pas als het scherm ontgrendeld wordt. Na googelen heb ik het volgende al gedaan: batterijbesparing (batt.optimalisatie) uitgeschakeld, datagebruik achtergrond ingeschakeld, antivirus-app verwijderd, whatsapp opnieuw geinstalleerd, telefoon opnieuw opgestart. Het probleem blijft ook daarna bestaan. Doet zich alleen voor bij wifi, niet bij mobiele verbinding. Bij mobiele verbinding komen de meldingen direct binnen zoals het hoort. De instellingen van onze telefoon lijken volgens mij daarom goed te staan. Andere telefoons op dezelfde wifi hebben geen probleem. De wifi-instellingen lijken daarom ook goed. Weet iemand raad? 
0 Likes
Spring naar oplossing
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @gemeij, het is vooralsnog lastig te zeggen hoe dit precies zit.. 🤔 Ervaar je dit ook wanneer je met een ander Wi-Fi netwerk bent verbonden? 

Groeten, 

Joey

0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
Zojuist geprobeerd, ook op het andere netwerk hetzelfde probleem. Zodra ik het scherm aan zet komen de eventuele berichten pas binnen.
0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Bedankt nog @gemeij, is er toevallig nog iets veranderd de afgelopen twee dagen? Anders is het misschien een idee om iemand mee te laten kijken naar de instellingen, bekijk de website voor meer informatie over de Hulp op Afstand service.

Groeten, 

Joey

0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
Gebeld met hulp op afstand .dan is het scherm echter aan en is er geen probleem.
Nieuw : spraakoproepen via WhatsApp komen ook maar zelden binnen, ik krijg dan geen melding. alleen achteraf "oproep gemist".
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @gemeij, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! 

Omdat je aangeeft dit enkel te ervaren met een Wi-Fi verbinding lijkt daar toch iets niet helemaal goed te zitten. Heb je de instellingen van je router ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Ook kan je de netwerkinstellingen op je telefoon resetten. Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
Allebei al gedaan, het lost het probleem niet op. Bovendien doen andere telefoons op dezelfde wi-fi wel goed.

In de Community kwam ik over een andere a33 5G de volgende melding tegen.
" Bij het ontvangen van meldingen op de galaxy A33 licht het scherm niet op. Vind ik niet echt handig. Men moet eerst op het scherm tikken of op vergrendeling drukken om de meldingen te zien. 

Hoe is dit op te lossen, al van alles geprobeerd".

Lijkt verdacht veel op mijn probleem van mijn a33....

0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
" Nu een paar keer meegemaakt dat ik in whatsapp een melding kreeg van een gemiste oproep terwijl de S10 naast me lag. Bij de beller ging de beltoon blijkbaar gewoon over terwijl bij mij de S10 geen geluid maakte. Heb de instellingen nagelopen maar geen vreemde dingen gevonden. 

Tevens krijg ik whatsapp berichten binnen zonder dat ik een geluidsmelding krijg maar dat durf ik niet hard te zeggen. Het komt nl voor dat ik S10 uit mijn zak haal en dat ik zie dat er een bericht maar melding daarvan heb ik dan niet gekregen (of niet gehoord?).

Voor mijn gevoel is het probleem er pas sinds de upgrade naar android-12....".

Ook dit lijkt veel op mijn probleem. Alle daar genoemde adviezen al uitgevoerd maar nog steeds geen oplossing.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoe staan je meldingen verder ingesteld? Maak hier anders een schermafdruk van en deel deze met ons, kijk ook even bij de instellingen van WHatsApp zelf 😉

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold. 

Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
voor wat betreft alle instellingen, zie hierboven. Ik heb twee fout rapporten ingezonden en telkens krijg ik de melding "We hebben geen loggegevens ontvangen van het toestel waardoor het onmogelijk is om een onderzoek te starten".
Systeemloggegevens verzenden is aangevinkt en ook heb ik de app open laten staan.
Wat kan ik nog meer doen zodat het wel lukt.
0 Likes
gemeij
Explorer
Opties
Ook heb ik de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helpt niets.
0 Likes