op 29-11-2020 10:14 AM
Ik heb een behoorlijk verschil in de contacten welke in de "telefoon" app staan , en welke in de "contacten" app staan. Ik kan ze niet synchroniseren met elkaar. Via de contactpersonen onder Google (de backup) zie ik alleen de contacten uit de "contacten" app, niet degene die in de "telefoon" app staan.
Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?
Gr. Peer
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-11-2020 11:07 AM
Hoi Peer,
De Telefoon app toont alle contacten op je telefoon, waaronder gesynchroniseerde Google- en Samsungaccounts, met een telefoonnummer. De Contacten app toont alle contacten op je telefoon, ook als ze in een account staan opgeslagen, en ook zonder telefoonnummer. Als je vervolgens filtert op bijvoorbeeld Google, dan zie je weer niet de contacten die ergens anders staan opgeslagen, zoals op je telefoon zelf of op de SIM-kaart.
Hopelijk verklaart dit het verschil!
op 29-11-2020 12:10 PM
Je kunt door een groep lang ingedrukt te houden, deze verwijderen.
Kies je voor "alleen groep", dan behoud je wel de contactpersonen. Kies je voor "groep en leden", dan verwijder je ook de contactpersonen in de groep. Zorg dus dat je goed op let
Het blijft wel zo dat de lijst in de app Telefoon bedoelt is om mee te gaan bellen, dus als een contactpersoon geen telefoonnummer heeft, dan zal hij niet in je app Telefoon komen te staan.
op 29-11-2020 11:07 AM
Hoi Peer,
De Telefoon app toont alle contacten op je telefoon, waaronder gesynchroniseerde Google- en Samsungaccounts, met een telefoonnummer. De Contacten app toont alle contacten op je telefoon, ook als ze in een account staan opgeslagen, en ook zonder telefoonnummer. Als je vervolgens filtert op bijvoorbeeld Google, dan zie je weer niet de contacten die ergens anders staan opgeslagen, zoals op je telefoon zelf of op de SIM-kaart.
Hopelijk verklaart dit het verschil!
op 29-11-2020 11:54 AM
Dank je Kevin. Dat zal het inderdaad zijn.
Nu zie ik in "contacten" een paar groepen staan die niet in de "telefoon" app staan. Kun je groepen verwijderen, zodat de groepen onder "telefoon" en "contacten" hetzelfde zijn?
Gr Peer
op 29-11-2020 12:10 PM
Je kunt door een groep lang ingedrukt te houden, deze verwijderen.
Kies je voor "alleen groep", dan behoud je wel de contactpersonen. Kies je voor "groep en leden", dan verwijder je ook de contactpersonen in de groep. Zorg dus dat je goed op let
Het blijft wel zo dat de lijst in de app Telefoon bedoelt is om mee te gaan bellen, dus als een contactpersoon geen telefoonnummer heeft, dan zal hij niet in je app Telefoon komen te staan.
op 29-11-2020 12:24 PM
Dank je! Hier kan ik mee verder.
op 23-08-2022 12:39 PM
Hallo Kevin,
Ik had hetzelfde probleem: in 'Telefoon" vind ik contactpersonen terug, die ik niet vind als ik zoek in de app "Contacten". Wél vind ik ze, vreemd genoeg, als ik doe alsof ik ze als nieuw contactpersoon invoer.
Kan ik op eenof andere manier mijn contactpersonen zo kopiëren, dat ze *allemaal* in Contacten te vinden zijn?
Vriendelijke groet van Jouke
op 24-08-2022 02:09 PM
Hi @Joukek, goedemiddag.
Als je de Bel-app opent en naar het tabblad Contacten navigeert, tik dan op de 3 puntjes en kies voor Contacten beheren. Hier kan je Contacten synchroniseren maar ook samenvoegen 😇 Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn
op 24-08-2022 06:44 PM
Dank je wel, Martijn.
Maar ik heb gesynchroniseerd en het is niet veranderd. In "Contacten" vind ik nog steeds bij een zoekactie een deel van de contactpersonen niet.
op 25-08-2022 12:41 PM
op 25-08-2022 02:40 PM
Zowel in de Telefoon app als in de Contacten app staan de contactpersonen in het Samsung cloud als in de Google cloud. Dat heb ik gevonden toen ik de contactpersoon checkte waarmee ik bovenstaand probleempje heb