Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Verschil in contactpersonen in de "telefoon" app en in de "contacten" app

(Onderwerp aangemaakt op: 29-11-2020 10:14 AM)
3549 Weergaven
peervano
Apprentice
Opties

Ik heb een behoorlijk verschil in de contacten welke in de "telefoon" app staan , en welke in de "contacten" app staan. Ik kan ze niet synchroniseren met elkaar. Via de contactpersonen onder Google (de backup) zie ik alleen de contacten uit de "contacten" app, niet degene die in de "telefoon" app staan.

Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

Gr. Peer

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Peer,

De Telefoon app toont alle contacten op je telefoon, waaronder gesynchroniseerde Google- en Samsungaccounts, met een telefoonnummer. De Contacten app toont alle contacten op je telefoon, ook als ze in een account staan opgeslagen, en ook zonder telefoonnummer. Als je vervolgens filtert op bijvoorbeeld Google, dan zie je weer niet de contacten die ergens anders staan opgeslagen, zoals op je telefoon zelf of op de SIM-kaart.

Hopelijk verklaart dit het verschil!

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je kunt door een groep lang ingedrukt te houden, deze verwijderen.

SmartSelect_20201129-120739_Contacts.jpg

Kies je voor "alleen groep", dan behoud je wel de contactpersonen. Kies je voor "groep en leden", dan verwijder je ook de contactpersonen in de groep. Zorg dus dat je goed op let :winking-face:

Het blijft wel zo dat de lijst in de app Telefoon bedoelt is om mee te gaan bellen, dus als een contactpersoon geen telefoonnummer heeft, dan zal hij niet in je app Telefoon komen te staan.

kevin-sig

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Peer,

De Telefoon app toont alle contacten op je telefoon, waaronder gesynchroniseerde Google- en Samsungaccounts, met een telefoonnummer. De Contacten app toont alle contacten op je telefoon, ook als ze in een account staan opgeslagen, en ook zonder telefoonnummer. Als je vervolgens filtert op bijvoorbeeld Google, dan zie je weer niet de contacten die ergens anders staan opgeslagen, zoals op je telefoon zelf of op de SIM-kaart.

Hopelijk verklaart dit het verschil!

kevin-sig
peervano
Apprentice
Opties

Dank je Kevin. Dat zal het inderdaad zijn. 

Nu zie ik in "contacten" een paar groepen staan die niet in de "telefoon" app staan. Kun je groepen verwijderen, zodat de groepen onder "telefoon" en "contacten" hetzelfde zijn?

Gr Peer

0 Likes
Oplossing
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Je kunt door een groep lang ingedrukt te houden, deze verwijderen.

SmartSelect_20201129-120739_Contacts.jpg

Kies je voor "alleen groep", dan behoud je wel de contactpersonen. Kies je voor "groep en leden", dan verwijder je ook de contactpersonen in de groep. Zorg dus dat je goed op let :winking-face:

Het blijft wel zo dat de lijst in de app Telefoon bedoelt is om mee te gaan bellen, dus als een contactpersoon geen telefoonnummer heeft, dan zal hij niet in je app Telefoon komen te staan.

kevin-sig
peervano
Apprentice
Opties

Dank je! Hier kan ik mee verder.

Joukek
Journeyman
Opties

Hallo Kevin,

Ik had hetzelfde probleem: in 'Telefoon" vind ik contactpersonen terug, die ik niet vind als ik zoek in de app "Contacten". Wél vind ik ze, vreemd genoeg, als ik doe alsof ik ze als nieuw contactpersoon invoer.

Kan ik op eenof andere manier mijn contactpersonen zo kopiëren, dat ze *allemaal* in Contacten te vinden zijn?

Vriendelijke groet van Jouke 

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Joukek, goedemiddag.

Als je de Bel-app opent en naar het tabblad Contacten navigeert, tik dan op de 3 puntjes en kies voor Contacten beheren. Hier kan je Contacten synchroniseren maar ook samenvoegen 😇 Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Joukek
Journeyman
Opties

Dank je wel, Martijn.
Maar ik heb gesynchroniseerd en het is niet veranderd. In "Contacten" vind ik nog steeds bij een zoekactie een deel van de contactpersonen niet.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Bij de optie Contacten Beheren in de telefoon-app kan je ook kiezen om contacten te verplaatsen. Staan de contactlijsten waarin de ontbrekende contacten staan ook ingeschakeld bij de Synchronisatie?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Joukek
Journeyman
Opties

Zowel in de Telefoon app als in de Contacten app staan de contactpersonen in het Samsung cloud als in de Google cloud. Dat heb ik gevonden toen ik de contactpersoon checkte waarmee ik bovenstaand probleempje heb

0 Likes