Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Twijfels Nieuwe Samsung Galaxy

(Onderwerp aangemaakt op: 13-05-2023 01:01 PM)
1035 Weergaven
Jbvries
Explorer
Opties
Hallo mensen 

Ik heb sinds gisteren een nieuwe Samsung Galaxy A34 in combinatie met een abonnement 

Het toestel lijkt wel goed er zit wel een dikke blaodware van Samsung op dat was bij mijn Nokia 3.4 niet zo die had Android one. 
Nu vraag ik me af kan ik van deze ook een Android one van maken kan dusdanig de Samsung apps ook verwijderen?

Of zal ik het toestel retour sturen?

Graag jullie mening. 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond,

Je privégegevens zijn gewoon veilig je hoeft je geen zorgen te maken hierover😉

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
dymib
Navigator
Opties
Het overzicht van het privacybeleid van Samsung vind je hier https://www.samsung.com/be/info/privacy/

10 redenen om je toestel te houden ga ik je niet geven, je moet de aankoop voor jezelf verantwoorden, dat kan ik niet voor je doen. Wat ik wel kan zeggen is dat Nokia (HMD Global) ook een privacybeleid heeft en ook data van je kan verzamelen.

Over de reset van je telefoon dan. Als je deze reset (fabrieksinstellingen ga ik van uit) staat alles weer terug zoals toen je telefoon de fabriek heeft verlaten, dus ook met de apps en services die jij niet wil of gaat gebruiken. Daar valt weinig aan te doen behalve alles weer uit te schakelen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
13 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond!

Leuk dat je een Galaxy toestel hebt 😁✌️

Bloatware is wel zeker te verwijderen. Ik heb toevallig een tijdje geleden een topic geschreven over het verbeteren van batterijduur. Helemaal onderaan onder een spoiler staat een deel over bloatware verwijderen via adb via de computer dus.

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/m-p/5...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt😁
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Jbvries, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt en wat gaaf om te lezen dat je voor de Galaxy A34 hebt gekozen 💙 Met de meegeleverde apps en diensten bieden we een hoop extra's en nieuwe mogelijkheden aan. Het kan zijn dat je deze niet allemaal gebruikt en in sommige gevallen kan je deze ook uitschakelen. We raden het overigens niet aan om de software zelf verder aan te gaan passen. Wel zijn er een hoop apps van derden welke je kunnen helpen om je telefoon verder te personaliseren 😇

Wij wensen je dan ook veel gebruiksplezier toe met jouw nieuwe aanwinst en heb je vragen of onze hulp nodig stuur ons gerust een berichtje!

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Jbvries
Explorer
Opties
Hallo Martijn.

Het is wel even weer wennen zo,n Samsung Galaxy A34 smartphone.
Ik kom bij Nokia vandaan en de Nokia lumia 800 was toen destijds een voor mij super smartphone daarna volgden lumia 640,650,550. En toen stopte microsoft er helaas mee. Vanaf dat moment ben ik steeds zoekende geweest dan een Android en dan weer een ios.

Nu dan deze Samsung Galaxy A34 en ook bij deze smartphone heb ik wat twijfels waarom weet ik niet zo goed. Wel heb ik sinds kort een Windows launcher gevonden genaamd Launcher 10 en deze bevalt me wel.

Als je nog tips hebt hoor ik het graag.

Groet Jbvries
Jbvries
Explorer
Opties
Hallo andere Samsung Galaxy gebruikers. 

Ik heb nog steeds wat twijfels over mijn Samsung Galaxy A34 5g.
Ik las gisteren Samsung hun privacy regelement en werd daar niet echt vrolijk van als ik het goed las nemen ze het niet zo nauw met de privacy.

Ik begrijp dat als ik hun apps gebruik dat ze dan ook mijn gegevens hebben maar op een of andere manier voelt dit voor mij niet echt goed. 

Nu kreeg ik van iemand iets te lezen dat je het met de hulp van een programmatje op de pc alle Samsung apps kunt verwijderen of teminste uitschakelen. Dat is opzich geen verkeerd idee het is alleen dat het toestel nog in de 14 dagen bedenk tijd zit maar ook daarna ben ik wat voorzichtig omdat soort procedure op een nieuwe smartphone uit te voeren 

Is er niet een andere manier om alle Samsung apps die ik niet gebruik te verwijderen? 
0 Likes
dymib
Navigator
Opties
Hoi Jbdevries, ik probeer op mijn Galaxy alle voorgeïnstalleerde apps die ik niet plan te gebruiken te verwijderen en als dat niet gaat in elk geval uit te schakelen, dit kun je doen via "Instellingen" en vervolgens zoeken naar "Apps".
Jbvries
Explorer
Opties
Bedankt voor de tips.
0 Likes
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond,

Je privégegevens zijn gewoon veilig je hoeft je geen zorgen te maken hierover😉

Jbvries
Explorer
Opties
Hallo Patrick bedankt voor je bericht.
Ik zit er aan te denken om nog wat meer Samsung apps die mij handig lijken te installeren.

En dan wat meer bij Google weg ik bedoel hiermee dat Google al genoeg weet.
0 Likes
NinaFrl
Helping Hand
Opties
Bij mij kan dat niet. Ik heb een Samsung galaxy a53. Bij sommige apps zijn de instellingen op zwart gezet. Dat houdt in dat ik er niet bij kan. Ik had van Google ook begrepen dat er getwijfeld wordt over mijn leeftijd of ik wel meerderjarig ben. Dus moest ik een kopie van mijn IDkaart doorsturen. Daar heb ik niet op gereageerd. Maar sommige onderdelen werken helaas niet naar behoren...
0 Likes