Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Trage Wi-Fi op smartphone

(Onderwerp aangemaakt op: 08-09-2023 09:03 AM)
2009 Weergaven
Im11
Explorer
Opties
De Wi-Fi verbinding op mijn Galaxy A33 5G is zeer onstabiel: heel traag, dan plots weer normaal... Foto's en video's op Facebook en Instagram laden traag of haperen, ook streamen loopt meer vast dan niet... Apps ob internetbasis zoals de Samsung Members App openen niet... De diagnose geeft een "goede" of "sterke" signaalsterkte aan. Het lijkt ook enkel op mijn smartphone te zijn en niet op andere toestellen verbonden met hetzelfde netwerk. Waaraan kan dit gelegen zijn? Ik heb de meest recente software, geen malware volgens de Samsung en Norton apparaatbeveiliging, en nog 51GB geheugen vrij. 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Im11
Explorer
Opties
Zoals beloofd een update: het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de telefoon aangezien ik geen problemen ervaar op andere wifinetwerken. Een reset van de modem thuis lijkt tot nu toe effect te hebben gehad :smiling-face:

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
Neo001
Legend
Opties

Heb jij het volgende al geprobeerd?

1. Reset de netwerkinstellingen. Noch dat je na de reset opnieuw Wi-Fi- en Bluetooth-verbindingen hoeft in te stellen.

2. Schakel de telefoon in de veilige modus in en controleer de internetsnelheid. Controleer ook of de video's zonder enige vertraging op YouTube worden afgespeeld.

Je zei dat je de telefoon bij Norton had gecontroleerd. Als het goed werkt in de veilige modus, kan het zijn dat Norton de vertraging veroorzaakt. Start de telefoon opnieuw op in de normale modus en schakel Norton antivirus uit/verwijder en controleer of dit helpt.

0 Likes
Im11
Explorer
Opties
Hallo,
Dankjewel voor je reactie! Ik heb beide zaken geprobeerd, maar dat heeft niet echt iets uitgemaakt. In veilige modus ging het iets vlotter, maar niet bepaald noemenswaardig...
0 Likes
Im11
Explorer
Opties
Mijn vorige Samsung was echt hemels, na 6 jaar nog altijd feilloos werkend, maar niet meer ondersteund dus een nieuwe gekocht en toch minder tevreden. Maar wauw, 87mbps, ik kom doorgaans maar rond de 25 uit...
0 Likes
Im11
Explorer
Opties
Allemaal al geprobeerd... Dan toch maar hopen dat het Proximus is? Vandaag ging het beter vind ik!
0 Likes
Im11
Explorer
Opties
Tot gisterenavond 🙄
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Im11, goedemorgen.

Je hebt zo te lezen al het één en ander geprobeerd. Heb je de router/modem ook al eens gereset? En hoe is de netwerkverbinding als je je telefoon hebt verbonden met een hotspot? Sinds wanneer ervaar je dit? 

Het is misschien wat rigoureus maar wellicht dat het terugzetten naar de fabrieksinstellingen van je telefoon dit kan verhelpen. Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Im11
Explorer
Opties
Dankjewel voor je reactie. Ik ervaar het probleem sinds midden vorige week. Gisteren heb ik eens geen problemen ervaren tot 's avonds, daarna was het weer continu aan het haperen, nu ook weer. Ik heb de modem nog niet gereset omdat de andere gezinsleden geen problemen ervaren, ikzelf ook niet op andere toestellen. Morgen ben ik wel een hele dag op locatie met een wifinetwerk waar ik normaal geen problemen mee ervaar, dus ik test daar eens uit. Dan kan ik met zekerheid zeggen of het aan de telefoon of aan de netwerkverbinding thuis gelegen is. Eventueel kan ik dan inderdaad een reset naar de fabrieksinstellingen doen...
Im11
Explorer
Opties
@MartijnK Hoe gaat het eigenlijk met de softwareupdates na een reset naar de fabriekinstellingen? Blijft de meest recente software wel behouden? Of moet je de software opnieuw updaten? Enkel de laatste softwareupdate of allemaal? Vind je die dan allemaal onder "Instellingen" > "Softwareupdate"?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen wordt de laatste software versie geïnstalleerd 😉 

Houd je ons op de hoogte? 

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200