Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung A40 laadt niet op

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2020 10:50 AM)
19141 Weergaven

Ik heb deze vraag ook!

Tamara12
First Poster
Opties

Goedemorgen, onze Samsung A40 laadt opeens niet meer op.

Geen problemen met batterij gehad.

Ander kabeltje geprobeerd, ander oplaadblok en ander stopcontact.  Contactpunt schoongemaakt.

De telefoon reageert helemaal niet.

Help! 

0 Likes

2 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Oplossing
Stef1411
Voyager
Opties

Wat je eventueel kan proberen is druk te zetten ter hoogte van de eerste S (zie foto) als toestel dan wel oplaad houd hem dan even zo vast tot dat je een back-up kan maken van je gegevens. 

20200524_200746.jpg

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
Oplossing
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Oplossing
Stef1411
Voyager
Opties

Wat je eventueel kan proberen is druk te zetten ter hoogte van de eerste S (zie foto) als toestel dan wel oplaad houd hem dan even zo vast tot dat je een back-up kan maken van je gegevens. 

20200524_200746.jpg

BasC
First Poster
Opties

Dat werkt, is dit ook nog te repareren?

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @BasC,

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Als je jouw toestel niet meer kunt opladen, dan raad ik je aan om een andere lader te testen, de oplaadpoort schoon te maken en als dat niet helpt, het toestel ter reparatie aan te bieden via onze Ophaalservice: https://bit.ly/3eNVdye

rsz-846676
0 Likes
Claudia805
First Poster
Opties

Hallo,

Hier hetzelfde probleem, ik kon vandaag voor de tweede keer mijn samsung A40 niet meer opladen. Met de tip van Stef1411 hierboven beschreven krijg ik hem nog aan de praat en laadt ie ineens weer maar dit blijft niet goed gaan.

Ik heb mijn telefoon gekocht via Belsimpel (02-07-2020 dus binnen de garantieperiode), kan ik hem dan wel laten repareren via jou bovenstaande link?

Ik hoop dat dit nog gelezen en beantwoord kan worden.

Groet,

Claudia

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Claudia805, goedemiddag.

Welkom op de Samsung Community!

Oeeei, dat is inderdaad niet zoals het hoort. Via onze website kun je je telefoon aanmelden voor een reparatie, je hebt hierbij de keuze tussen de ophaalservice of voor een bezoek aan één van onze Service Centers..

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Sofiee
First Poster
Opties

Goedendag Stef, jouw oplossing van twee jaar geleden om druk te zetten ter hoogte van de S heeft de oplossing geboden voor het weer kunnen opladen van een Samsung galaxy A40 mobiel. Dank daarvoor. Ik wilde je vragen of je weet wat er dan kapot is aan de mobiel. Groeten van Sofie

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Sofiee, goedemiddag. 

Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Om na te gaan wat er kapot is kan je de telefoon via onze website aanmelden voor een reparatie, kijk hier voor meer informatie: Samsung Reparatie: Smartphone, Tablet, TV | Samsung Nederland

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Stef1411
Voyager
Opties

Hi Sofiee,

Om de fout te kunnen begrijpen leg ik je eerst het een en ander uit over de Samsung A40. Dit toestel is in 2019 uitgekomen als laag middensegment toestel. Om kosten te drukken bij middensegment toestellen is gekozen om het toestel uit plastic op te bouwen wat opzich een prima materiaal is. Om er voor te zorgen dat jouw toestel een zo groot mogelijke batterij met lange levensduur te plaatsen. (Bij eerdere modelen was deze kleiner van formaat waardoor ze sneller slijten). 

Nu het probleem, omdat het toestel vanuit plastic opgebouwd is heeft het toestel neiging tot flexen waardoor er spanning komt te staan op een kabel tussen het moederboard en oplaadpoort. Hierdoor trekt de kabel aan de connector waardoor deze geen goede verbinding kan maken. Samsung heeft meerdere revisies van de kabel gemaakt om hem zo langer te maken. 

Om te zeggen dat dit een design fout is denk ik niet. Samsung had van te voren niet kunnen weten dat dit zou kunnen ontstaan. 

Om een indruk te krijgen van het probleem heb ik een foto van de defecte connector bijgevoegd.

20201208_164409.jpg