Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Nog geen circle to search en geen nieuwe beveiligingsupdates.

(Onderwerp aangemaakt op: 01-11-2024 01:33 PM)
399 Weergaven
AZ51
Explorer
Opties
Hallo allemasl!
Ik stap over twee maanden over naar een andere provider. Wel heb ik de Galaxy A55 die ik gelijk met mijn nieuwe abonnement heb meebesteld al ontvangen en in gebruik genomen. Nu mijn vraag: als laatst geïnstalleerde beveiligingsupdate geeft mijn A55 "1 juni 2024" aan. Ook heb ik (nog) geen circle to search. Daarnaast lijkt het erop dat "seamless updates" (nog) niet werkt. Iemand een idee? Dank bij voorbaat!
0 Likes

3 oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
AZ51
Explorer
Opties
Beste IJsvogel,
Ik heb zojuist antwoord op mijn vraag gekregen van Belsimpel. Dit antwoord kwam overeen met het antwoord dat zowel jij als Ajay-A mij eerder gaven. De updates komen zeker maar vanwege de oorspronkelijk bedoelde bestemming Tsjechië (O2C) kan het gebeuren dat er enige vertraging zit in de levering van updates.
Belsimpel koopt haar toestellen Europees in en daar kunnen toestellen tussen zitten die eigenlijk voor een andere markt bestemd zijn, zoals in mijn geval. Het voordeel daarvan is volgens Belsimpel dat de consumentenprijs laag gehouden kan worden. Ik heb er inderdaad weinig voor moeten betalen (heb nergens een lagere prijs gezien!). Nadeel kan dus zijn de vertraging van updates.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Adri,

Wanneer je geen mogelijkheid hebt om het via Smartswitch up-te-daten raden we aan om naar 1 van onze Service Centers te bezoeken. Wellicht kunnen ze daar jouw A55 flashen en zo de software er opnieuw opzetten. Ik kan niet beloven dat ze dit gaan doen, dit hangt af wat de monteur ter plekke daar bepaald. We raden we aan voordat je gaat dan om een back-up te maken. Zie de onderstaande link voor de locaties en om een afspraak te maken. Kan je ons op de hoogte blijven houden?

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager

0 Likes
Oplossing
AZ51
Explorer
Opties
Hallo Ajay,

Na jouw laatste bericht heb ik telefonisch contact met het service centre in Amsterdam opgenomen. Ik kon geen afspraak maken omdat mijn toestel niet voor de Europese (EUX) markt is gemaakt. Wel kon ik langskomen en als er dan tijd was (tussen afspraken) kon er naar gekeken worden. Dat heb ik toen gedaan (60 km heen en weer terug). Gelukkig was ik binnen 3 kwartier wachten aan de beurt. Ik deed mijn verhaal en de reparateur vertelde me vervolgens dat hij niets voor me kon doen. Het probleem lag ook volgens hem volledig aan het feit dat het toestel voor de Tsjechische markt bestemd was. Hij kon dus niet geloven dat er echt iets met het toestel aan de hand was. Hij was het wel met me eens dat Belsimpel mij een nieuw toestel moest geven. Want dit probleem zou niet overgaan. Hij twijfelde overigens of software flashing een oplossing kon zijn.

Ik heb vervolgens weer contact opgenomen met Belsimpel en meegedeeld dat ik het nu wel zat was en dat het tijd was dat Belsimpel nu echt aan zet was. Ik kreeg vervolgens een bericht terug van Belsimpel waarin ik werd bedankt voor de moeite die ik al in dit probleem had gestoken om dit opgelost te krijgen. Zij gingen het probleem van mij overnemen en verzochten mij om de telefoon ingepakt in origineel doosje met boekjes en usb kabeltje naar hun reparatie bedrijf Dynafix op te sturen, hetzelfde reparatiebedrijf dus die mij eerder al had gewaarschuwd dat er niets met het toestel aan de hand was en dat ik een eventuele volgende keer zelf de onderzoekskosten moest betalen als zij weer niets konden vinden. Ik heb daarom Belsimpel met klem er op gewezen dat Dynafix het probleem op gebruikersniveau moest nabootsen want blijkbaar was dat de enige manier om te begrijpen dat het voor mij onmogelijk was om systeem updates binnen te halen. Daar is kennelijk eindelijk gehoor aan gegeven want tien dagen later kreeg ik bericht dat mijn toestel niet gerepareerd kon worden en dat ik dus een nieuw toestel zou ontvangen. Hoera!

Gisteren ontving ik mijn nieuwe toestel. Alles geïnstalleerd en al snel volgde de eerste systeem update, de beveiligingsupdate van 1 maart 2025. Ook heb ik nu een toestel bestemd voor de Europese markt (EUX). Dus alles moet nu goed zijn en mijn probleem na 5 maanden eindelijk opgelost! Ajay, bedankt voor jouw bijdrage!

0 Likes
16 Antwoorden
Erich0010
Voyager
Opties
Hallo,

Volgens deze info is de functie circle to search voor de A55 niet beschikbaar *zie afbeelding of site:
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS10000939/

Erich 🤟1730465013652.jpg
AZ51
Explorer
Opties
Beste Erich0010

Dank voor je antwoord. Maar spreek je ook uit ervaring want er zijn diverse artikelen en filmpjes waarop deze functie voor de A55 wordt uitgelegd en getoond. Ook las ik zojuist dat deze functie vanaf 22 augustus gelijk met de beveiligingsupdate van 1 augustus middels patch A556BXXU4AXH1 gedownload kan worden. Dit kon gelijk ook op de A34, A35 en de A54. Zou het daarom niet kunnen dat de info die jij stuurde niet volledig is? Mijn laatste update is van 1 juli (niet 1 juni zoals ik in mijn eerste bericht meldde) dus ik hoop dat zodra ik de augustus update krijg ik ook beschik over de functie circle to search. En ik hoop dan ook dat ik de updates van 1 september en van 1 oktober ook gelijk krijg want die zijn ook al uitgegeven. En hopelijk werkt de functie "seamless update" dan ook.
AZ51
Explorer
Opties
Dank IJsvogel voor je reactie

Ik check elke dag sinds dag 1 of er een (beveiligings)update klaarstaat. Ik denk ook wel dat hij komt al vind ik het vreemd dat ik zelfs de update voor augustus nog niet heb ontvangen.

En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik een "branded" Toestel heb. Dat zou toch zichtbaar moeten zijn in de Country Specific Code (CSC)? Die heb ik opgezocht via de foto app (dial no. *#1234#). Na de eerste 5 tekens die het toestel aangeven zijn de volgende 3 letters (de landcode) "OXM". Dat is, als ik het althans goed begrijp, een universele code. Dezelfde code als op mijn "oude" A52s en op de A53 van mijn vrouw. De updates op die telefoons komen telkens op de dag dat ze in Nederland worden uitgebracht. Als mijn telefoon wel een branded exemplaar zou zijn zou ik verwachten dat de landcode b.v. "KPN" of "VDF" zou zijn. Op de Country Specific Code lijst zie ik die codes namelijk ook voor Nederland staan. Of zie ik het wellicht verkeerd en zijn er andere gegevens of aanduidingen die erop kunnen wijzen dat het wel een branded toestel is?

Nogmaals dank!
0 Likes
AZ51
Explorer
Opties
EUX (1x na OXM, daarna 2x herhaald)
0 Likes
AZ51
Explorer
Opties
Laatste regel is EUX/-/EUX/O2C
0 Likes
AZ51
Explorer
Opties
Oké, dan zal ik wellicht moeten wachten tot mijn abo bij de nieuwe provider ingaat. Maar ik zal het voor alle zekerheid komende maandag nog even aan Belsimpel vragen. Die heeft mij het toestel toegestuurd. Indien zij een ander verhaal vertellen laat ik dat voor de goede orde nog even weten. Ik blijf mijn dagelijkse check doen!

In ieder geval hartelijk dank voor je antwoorden en info. Ik heb zeker weer wat geleerd!
0 Likes
AZ51
Explorer
Opties
Ja, dat heb ik ook gelezen. Maar zover ben ik (nog) niet!😊
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @AZ51,

Bedankt voor jouw bericht en nog gefeliciteerd met jouw A55! De update wordt momenteel uitgerold alleen het kan per regio en modelcode verschillen voor wanneer het beschikbaar komt voor jou. Blijf Software updates in de gaten houden. 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
AZ51
Explorer
Opties
Dank Ajay-A. Zal ik zeker doen! Ondertussen wacht ik ook nog op een antwoord van Belsimpel. Als het goed is krijg ik van hun hetzelfde verhaal!
0 Likes