Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Informatie op defecte smartphone is niet meer beschikbaar

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2023 08:55 AM)
222 Weergaven
Age1
First Poster
Opties

Mijn Galaxy A50 is door een valpartij in december 2022 zodanig kapot gegaan dat ik op het scherm geen informatie meer zie en er dus ook geen toetsenbord beschikbaar is. Het toestel werkt dus niet meer en is inmiddels vervangen.

Op deze smartphone is heel veel informatie (vooral foto's) opgeslagen en nu niet meer toegankelijk. Ik heb om persoonlijke redenen (o.a. bezwaar tegen giga datacenters) er voor gekozen om geen informatie in de Cloud te zetten. Een deel van de foto's heb ik  nog wel omdat ik eens per half jaar deze naar mijn PC exporteerde. Door ziekte ben ik daar sinds medio 2021 niet meer aan toegekomen. De data zijn mogelijk wel weer terug te halen als het beeldscherm wordt gerepareerd, maar dat is niet zeker. Dit betekent dat ik veel geld moet uitgeven zonder zekerheid dat het werkt.

Het is voor mij niet te begrijpen en ook niet aanvaardbaar dat de techniek van Samsung het niet mogelijk maakt om op een andere manier de data uit te lezen. Het moet voor een dergelijk bedrijf toch mogelijk zijn om - met inachtneming van privacyregels - defecte telefoons uit te lezen.

Of is het toch mogelijk, zonder hoge kosten? Dan zou ik dat graag weten!

0 Likes
4 Antwoorden
Oplossing
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen, 

Je zou een dex station kunnen proberen, wellicht dat je dan bij je data kan. Anders bij de lokale telefoonwinkel een nieuw scherm erop laten zetten. Die laten je data gewoon intact 🙂

Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Visje123
Voyager
Opties
Goedemiddag,
Jouw advies verwart mij enigszins. Bij mij staat onder " zoek mijn mobiel" alles aan. Geen tekst over aan/uit Sim code. Onder Sim Beheer + Instellingen vind ik ook niets over code wijzigen of uitzetten. Ik moet wel na updates en opnieuw opstarten de simcode en mijn pincode invullen. Waarom er na een update zomaar naar de sim-code werd gevraagd, weet ik niet. Ik ben een leek op dat gebied. Een aantal apps staat continue op mobiele netwerk ingesteld. Beschadiging of verlies van telefoons is mij nog niet overkomen. In Onedrive staan alle afbeeldingen + documenten.
Vraag: kan je een sim-code uitzetten en zo ja hoe? En heeft dat nog gevolgen? Ik heb een Galaxy S 20.
0 Likes
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

@Visje123

Het is niet aan te raden om deze beveiliging uit te schakelen. Als je gaat naar Instellingen >  Beveiliging en privacy > Andere beveiligingsinstellingen > Vergr SIM-kaart instellen en schakel de optie SIM-kaart blokkeren uit.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Visje123
Voyager
Opties
@MartijnK
Goedenavond
Ben blij met jouw reactie. Zie nu ook dat ik mijn vraag aan OnnoJ niet juist heb verzonden.
Sim-blok stond bij mij aan. Heb dit nu uitgezet.
Veel dank voor je opmerkzaamheid.
Groeten visje123