op 21-01-2021 08:33 AM
Wanneer mijn A40 connectie maakt met bluetooth, zoals in de auto, dan valt het geluid van mijn GSM weg/uit. Geen enkel melding komt nog binnen, niet bij whats app, niet bij messenger, ook de beltonen vallen weg....
Zelfs bij google maps, valt de stembegeleiding weg, zolanfger connectie is met bluetooth.
Weet iemand een oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
23-01-2021 02:11 PM - bewerkt 23-01-2021 02:14 PM
Yes yes, idd, opgelost !!!!
Dikke merci !!!!!
op 23-01-2021 02:17 PM
Dankzij de tip van RoHaf is het eindelijk opgelost !!!
Hij schreef: "had ik ook met de S20. Bij bluetooth instellingen van de auto op de telefoon de audio uitzetten. Daarna gaat het bij mij weer goed."
op 23-01-2021 03:40 PM
Neen, dat is het probleem, meldingen van whats app of stembegeleiding van Google Maps komen niet door de speakers, kwamen ook niet via de GSM.
Enkel de geluid van een telefoonoproep én het telefoongesprek komen door de speakers. Alle andere meldingen niet.
Het enige wat er was, is, bij een binnenkomend bericht van whats app, een trilling op GSM.
Wanneer ik nu bij bluetooth instellingen van de auto op de telefoon de audio uitzetten, komen de binnenkomende "whats app geluiden" binnen op mijn GSM.
op 07-06-2022 09:01 PM
Ik zie dat het topic ondertussen al wat ouder is.
We hebben hier hetzelfde issue met een A52 (Android 12) dat geluiden zoals die van Whatsapp niet doorkomen op de auto, maar dat ook het geluid NIET meer op de telefoon te horen is.
Als we de setting gebruiken om bij de bluetooth instellingen Audio uit te zetten, dan werkt dat inderdaad voor de geluiden van onder andere whatsapp. So far so good.
Echter, dan werkt onder andere spotify niet meer, die is schijnbaar wel afhankelijk van deze instelling Audio.
Heeft iemand al een oplossing gevonden die beide issues kan oplossen?
op 09-06-2022 08:15 AM
Hoi @vDave, goedemorgen.
Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Wat heb je zelf al geprobeerd om deze verbinding te herstellen?
Heb je bij het systeem van je auto de verbinding verwijderd met je telefoon? En andersom ook op je telefoon je auto verwijderd? Maak opnieuw een koppeling tussen beide, gaat het nu beter?
En heb je ook de netwerkinstellingen van je telefoon al eens gereset? Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten.
Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je Wi-Fi verbinding in de buurt hebt.
Houd je ons op de hoogte?
Groeten,
Martijn