Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

garantie batterij

(Onderwerp aangemaakt op: 29-11-2020 11:06 PM)
3430 Weergaven
WillemV
Student
Opties

Hallo iedereen

Ik heb een Samsung A7. Na hem anderhalf jaar in mijn bezit te hebben gehad, begint de batterij raar te doen. Bij 20% batterij of minder valt hij spontaan uit. Als ik hem van de lader haal blijft hij ook onrealistisch lang op het geladen percentage. Hij blijft bijvoorbeeld een kwartiertje op 90% staan na hem opgeladen te hebben. Dit blijkt geen uniek probleem te zijn bij deze telefoon. Heb hem al een reset of 2 gegeven zonder resultaat.

De batterij is dus defect. Mijn vraag is: Valt dit onder garantie? Kan ik de Samsung pickupservice laten komen om er eens naar te kijken en indien het defect niet onder garantie valt kan ik dan de reparatie weigeren en zijn hier enige kosten aan verbonden?

bedankt voor elk antwoord.

0 Likes
3 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi Willem,

Ja: de batterij valt onder de garantie. Reparatie is dus kostenloos als je ook aan de andere garantievoorwaarden voldoet. Naast de leeftijd van je toestel (1,5 jaar < 24 maanden, dus dat zit ook goed), is het belangrijk dat er geen schade aan je toestel is. De telefoon moet namelijk open gemaakt worden, en schade zal dan gegarandeerd verergeren. Dat moet dus ook gerepareerd worden, en daar zullen dan kosten aan verbonden zijn, omdat dat geen fabricagefout is.

Mochten er kosten aan verbonden zijn en je weigert die, dan betaal je alleen de onderzoekskosten om je toestel terug te krijgen. 

kevin-sig
WillemV
Student
Opties

Hallo Kevin,

Bedankt voor het antwoord. Mijn telefoon is voor de rest onbeschadigd, dus dat zou goed moeten zitten. Heb je enig idee hoeveel de onderzoekskosten zouden kunnen bedragen?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @WillemV, goedemiddag.

Je kunt via onze website jouw telefoon aanmelden voor herstelling. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2jvdZBa

In ons servicecentrum wordt jouw telefoon onderzocht door onze monteurs en wanneer deze aan de garantievoorwaarden voldoet zal deze kosteloos worden hersteld.

Mocht het onverhoopt niet binnen de garantievoorwaarden vallen dan ontvang je een prijsopgave om je telefoon te laten herstellen. Ook kun je ervoor kiezen om deze zonder kosten ongerepareerd retour te ontvangen.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes