Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth problemen nieuwe Samsung A51

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2021 12:55 PM)
454 Weergaven
Kroontje
Explorer
Opties

Beste,

Ik heb sinds 2 weken een Samsung A51 gekocht. Ik ervaar momenteel een hele instabiele bluetooth verbinding. Spotify hapert elke 30 sec en Netflix ook. Je kan begrijpen dat dit erg irritant is.

Bluetooth is voor mij erg belangrijk. Ik lees op andere fora dat dit een probleem is bij alle samsung telefoons? Sinds de software update wellicht? Ik heb van alles geprobeerd om de BT weer redelijk werkend te krijgen. Volledige reset+de optie batterij verbr. Optimaliseren uitgezet. 

Weet iemand hier iets meer vanaf? Heeft iemand meer informatie of dit een probleem is die niet alleen bij mij ligt? Welke stappen (anders dan veilige modus etc) kan ik nemen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Kroontje

0 Likes
89 Antwoorden
JanT1
Apprentice
Opties

Ik heb in Oktober 2020 de mobiel Galaxy A51 aangeschaft en deze in April 2021 naar

Android 11/One UI 3.1 geüpgraded.

Ik heb hiermee een draadloze ANC koptelefoon en een draadloze luidspreker, beiden met Bluetooth 5.0, gekoppeld.

De Bluetooth verbinding hapert regelmatig, zowel met de hoofdtelefoon als de speaker, wat als vervelend storend ervaren wordt. Dit gaat regelmatig samen met b.v. binnenkomende berichten.

Ik heb de Bluetooth en de telefoon gereset.

De Bluetooth verbinding van beide apparaten werkt storingsvrij, indien ik deze met mijn laptop

(met Bluetooth 5.0) gebruik.

Gaarne uw aandacht advies om dit te verbeteren.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JanT1,

Welkom op de Community.

Is jouw A51 up-to-date? En heb je de netwerkinstellingen al eens gereset?

Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten en kies daar voor de optie Netwerkinstellingen resetten. Let op! Na het resetten moet je opnieuw verbinden met het netwerk, dus zorg dat je het wachtwoord van je wifiverbinding weet.

Test ook eens in de Veilige Modus hoe het dan gaat met de Bluetooth verbindingen, dat doe je zo: https://bit.ly/2JQrwvP

rsz-846676
0 Likes
JanT1
Apprentice
Opties

Hallo BruceH,

Bedankt voor je reactie. Als geschreven, heeft de A51 de nieuwste update Android 11 en heb ik Netwerkinstellingen gereset.

Met mijn laptop (W10, BT 5.0) ondervind ik de haperende BT-verbinding niet.

Ik zal dit weekend testen in Veilige Modus en laat het je weten.

Vriendelijke groet... Jan

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @JanT1,

Heb je nog de mogelijkheid gehad om het in de Veilige Modus te testen? 👍

rsz-846676
0 Likes
JanT1
Apprentice
Opties

Hallo BruceH.

Ik heb het afgelopen weekend 2 x een uur in Veilige Modus getest. Vandaag BT gereset en virusprotectie gedraaid. Daarna opnieuw een uur in Veilige Modus getest. In alle gevallen traden de haperingen reeds na 10 minuten op.

Heb je wellicht andere suggesties?

Met vriendelijk groet... Jan

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als het in de Veilige Modus ook voorkomt en je hebt de netwerkinstellingen al gereset, dan is je laatste optie om een reset uit te voeren: https://bit.ly/2I0zgJS

Zorg er natuurlijk ook voor dat je toestel up-to-date is (controleer ook in de Galaxy Store of hier updates klaarstaan) en indien er geen updates beschikbaar zijn, dan ben ik nog benieuwd om welke luidspreker/koptelefoon het gaat. Wellicht dat het probleem daar zit.

rsz-846676
0 Likes
JanT1
Apprentice
Opties

Hallo BruceH

Ik heb de reset uitgevoerd (en het wifi paswoord opnieuw gezet).

De hoofdtelefoon is een Sennheiser Momentum 3 van 6 maanden oud en de luidspreker is een Bose SoundLink Mini II.

Als gemeld, werken beiden correct op mijn Acer/W10 laptop.

Heb je andere suggesties?

Mvg... Jan

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als het na een reset nog niet goed werkt, lijkt het aan het toestel te liggen. Je kunt nog een foutrapport indienen via de Samsung Members app. Onze ontwikkelaars zullen het dan onder de loep nemen en kunnen op basis van de loggegevens vertellen of het aan het toestel ligt of dat er bijvoorbeeld een update voor moet komen. 

Dat doe je zo:

Met de Samsung Members-applicatie kun je een foutenrapport indienen voor het oplossen van problemen met je toestel. Je kunt een rapport indienen van zaken als een traag apparaat, oververhitting, systeem/instellingen en nog veel meer. Bekijk hieronder de stappen voor het indienen van een foutenrapport.

Stap 1. Open de Samsung Members-app, en tik dan op de + toets rechtsonder.

Stap 2. Tik op Foutmeldingen.

Ga naar foutmeldingen

Stap 3. Er zal een bericht verschijnen waarin je kunt kiezen voor Altijd om systeemloggegevens te versturen of Alleen deze keer. We raden aan om verbonden te zijn met een wifi-netwerk, afhankelijk van je mobiele netwerkplan. 

Stap 4. Je kunt kiezen uit de categorie waarin met het probleem dat je apparaat wellicht nu heeft. 

Stap 5. Voer de details van het probleem in of voeg een video of schermafbeelding toe om het gemakkelijker te begrijpen te maken. Druk dan op Verzend pictogrammen om het rapport af te ronden. 

Fout in detail rapporteren

rsz-846676
0 Likes
JanT1
Apprentice
Opties

Hallo BruceH,

Dank je wel voor je hulp.

Ik zal een melding via de Members app doen.

Vriendelijke groet... Jan

BruceH
Community Manager
Opties

Okay, top. Laat je weten of het is gelukt? 👍

rsz-846676
0 Likes