Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Bluetooth problemen nieuwe Samsung A51

(Onderwerp aangemaakt op: 25-02-2020 11:28 AM)
3244 Weergaven
Kroontje
Explorer
Opties

Beste,

Ik heb sinds 2 weken een Samsung A51 gekocht. Ik ervaar momenteel een hele instabiele bluetooth verbinding. Spotify hapert elke 30 sec en Netflix ook. Je kan begrijpen dat dit erg irritant is.

Bluetooth is voor mij erg belangrijk. Ik lees op andere fora dat dit een probleem is bij alle samsung telefoons? Sinds de software update wellicht? Ik heb van alles geprobeerd om de BT weer redelijk werkend te krijgen. Volledige reset+de optie batterij verbr. Optimaliseren uitgezet. 

Weet iemand hier iets meer vanaf? Heeft iemand meer informatie of dit een probleem is die niet alleen bij mij ligt? Welke stappen (anders dan veilige modus etc) kan ik nemen?

Alvast bedankt!

Groeten,

Kroontje

0 Likes
89 Antwoorden
Kroontje
Explorer
Opties

Hoi Marciia,

Beetje symptoonbestrijding maar als je spotify streamt zou je ervoor kunnen kiezen om tijdelijk een paar afspeellijsten te downloaden en je tel in vliegtuigmodus te zetten. Zo zou je de haperingen kunnen omzeilen. Verre van ideaal maar het helpt wellicht een beetje.. 

0 Likes
Marciia
First Poster
Opties

Dan zit er niets anders op dan met zn allen hopen op een snelle software update, en tot die tijd veel 4g streamen XD

0 Likes
Ice-Rabbit
Journeyman
Opties

Volgens de duitse threath zou er binnenkort een update uitkomen. Maar zolang heb ik niet gewacht.
Zoals in de Engelse threath pag 13 & 15 besproken heb ik de mijne naar tevredenheid teruggeflashed.

Koste me 5 euro voor download oude firmware, maar dat was me dat wel waard.

Engelse uitleg: https://eu.community.samsung.com/t5/Galaxy-A-Series/A51-Bluetooth-issues/td-p/1526522/page/15#

Software hier: https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-a51/firmware/SM-A515F/PHN/download/A515FXXU1ASKJ/311547/

Denk aan goede backup maken vooraf (Smart-switch naar microSD bv. En backup van bv Bitcoin Wallet / Authenticator / Whatsapp die aan tel is gekoppeld !!))
Ik heb zelf via Samsung backup gedaan maar dat miste veel instellingen.

Extra info tov Engelse versie wat ik heb gedaan:

- Na backup, terug naar fabrieks instellingen

- Flash met Odin 3. In CSC heb ik CSC gekozen. Optie HOME_CSC heb ik niet getest.

Suc6 als iemand het ook wil doen. Werk nu 2 dagen zonder problemen. Wel een update melding gehad maar met LATER is die ook weer verdwenen.

0 Likes
Liv80
First Poster
Opties

Hallo,

Ook hier hetzelfde probleem... Zelfs de muziek die ik gedownload heb op mijn telefoon hapert om de 10 à 20 seconden.  Ik had net deze telefoon gekozen om er al mijn muziek kunnen op te zetten, omdat ik die nodig heb voor mijn job. Balen! Hopelijk snel een update!

0 Likes
PV09
Apprentice
Opties

Ik heb ook problemen met mijn a51.

Buk in bluetooth verbinding. 

Inmiddels mijn toestel terug gestuurd. En omdat de problemen niet bekend waren  bij samsung klantenservice heb ik mijn tweede a51 besteld, met de zelfde problemen. 

Weer met de klanten service van samsung kontakt  gehad en weer geen probleem bekend. 

Mogelijk komt er een update maar niet bekend wanneer dus gaat mijn toestel retour  binnen de zichttermijn.

Jammer voor u mij, maar ook voor de leverancier want dit toestel gaat ook weer retour. 

0 Likes
RonnyB
Explorer
Opties

Ik heb  ook dezelfde problemen en ben door Samsung geholpen door de Bleutooth en netwerk verbindingen te resetten Bleutooth cash legen en herstarten Het werkt voorlopig Afwachten op een nieuwe updates 

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Mochten jullie nog issues ondervinden, probeer dan eens de tip van Ronny, door de netwerkinstellingen te resetten.

Dat doe je zo: Instellingen > Algemeen Beheer > Resetten > Netwerkinstellingen Resetten. Let wel: Je dient opnieuw je Wi-Fi wachtwoord in te voeren, zorg ervoor dat je die weet. 

rsz-846676
0 Likes
Ice-Rabbit
Journeyman
Opties
@BruceH,
Dat heeft iedereen al geprobeerd. Dit lijkt weer op een antwoord, wij hebben geen probleem met de update maar je settings zijn niet goed. Terwijl dit probleem wereldwijd speelt. En ook door Samsung What's app NL is bevestigd.
Ik ben teruggegaan en heb het probleem niet meer. Dus wacht rustig op een werkende oplossing. Had meer verwacht van een Samsung response....
Kroontje
Explorer
Opties

Dit issue duurt zo lang dat de tips weer van vooraf beginnen... erg frustrerend.

Ook ik heb de netwerk instellingen gereset. Daarna de telefoon gereset. Issues blijven bestaan. 

@BruceH 

Dit is geen oplossing... Wanneer komt de software update??

0 Likes
Chrstine
Apprentice
Opties

Hoi,

Ik heb ook last van dit probleem. Alle netwerkverbindingen gereset maar geen resultaat. @Samsung wanneer gaat die update komen? Ontkennen dat het probleem er is dat lijkt mij heel raar. Wereldwijd zijn er klachten. Echt niet tof om zo muziek te luisteren..... en kan nu niet vol genieten van mijn A51.

Groetjes Christine

0 Likes