Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Bijgeluid Galaxy A51 gekoppeld met JBL oortjes.

(Onderwerp aangemaakt op: 29-01-2021 11:49 PM)
2021 Weergaven
Mariecke
First Poster
Opties

Reeds mijn 3e Samsung A51 sinds begin december en allemaal met hetzelfde probleem.  Samsung lost het niet op maar vervangt alleen maar.

Wanneer ik oortjes heb aangesloten,  zowel Bluetooth of jack plug, begint er af en toe (dus niet altijd) een vervelende piep.  Die zich herhaald en na langere tijd word het een dubbele piep of zelfs triple in verschillend ritme.  Ik kan de piep zachter laten klinken door het volume te minderen,  ik zie dan op het scherm dat ik "media" zachter zet.

Gebeurt bij verschillende apps,  maar ook als ik niet naar iets luister en bijvoorbeeld de oortjes ingeplugd heb om handsfree te zijn. 

Als ik Bluetooth ontkoppel of de plug eruit trek, blijf de piep doorgaan. Ik kan het alleen doen stoppen door de telefoon opnieuw op te starten. 

Heb gezocht in de community,  iets gelezen over de nfc,  maar aan en uitzetten lost het niet op. 

Hopelijk heeft hier iemand de oplossing want ik word er gek van. 

0 Likes
23 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties

Hoi @Mariecke ,

Gebeurt dit ook in de veilige modus? https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

Als je toestel al zo vaak is omgeruild, dan denk ik niet dat het aan de telefoon zelf ligt. Mogelijk genereert een achtergrondapp dan deze pieptoon. Dit kun je uitsluiten door het een paar keer in de veilige modus te testen.

De veilige modus is alleen voor diagnostiek en lost zelf niets op. Afhankelijk van de resultaten in de veilige modus kunnen we je beter advies geven.

kevin-sig
0 Likes
Mariecke
First Poster
Opties

Hoi Kevin, ik heb een keer in veilige modus getest en toen gebeurde het niet. maar dat zegt niets het gebeurt in "normale" modus dons dagen niet en soms 2x achter elkaar.

ik kan niet een week in veilige modus rond gaan lopen.

wanneer het gebeurt sluit ik alle apps en stopt het niet. soms gebeurt het direct weer na het opstarten en zijn er maar een aantal apps actief.

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Helder! Ik vermoed toch dat het iets softwarematig is, aangezien de toon geregeld kan worden met het mediavolume en niet stopt wanneer je van uitvoerapparaat wisselt (van oortjes naar telefoon). Dat idee wordt versterkt doordat je toestel al meermaals is omgeruild, en dat het zowel bij een bedraad als een draadloze hoofdtelefoon gebeurt. De kans dat beide zodanig defect zijn en dit veroorzaken lijkt me nogal klein.

Ik vermoed dus een app die op de achtergrond draait (achtergrondapps worden niet per se afgesloten wanneer je onder recente apps alle apps afsluit, en kunnen ook automatisch opstarten wanneer je je telefoon opstart) en blijkbaar dus heel slecht reageert op een koptelefoon.

Als je je kan herinneren welke apps zijn geïnstalleerd en geüpdatet rond het moment dat dit probleem begon, dan zou ik beginnen om die apps te verwijderen tot het probleem zich niet meer voordoet.

Als alternatief kun je je telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en alleen de voor jou noodzakelijke apps terug installeren. Wanneer je het idee hebt dat het probleem zich niet meer voordoet, kun je langzaamaan je overige oude apps terugzetten. Wanneer die weer gaat piepen, weet je dan ook welke app ervoor verantwoordelijk is.

Als je kiest voor de aanpak via een fabrieksherstel, vergeet dan geen back-up van al je gegevens te maken. Daarna kun je je telefoon resetten via Instellingen >> Algemeen beheer >> Resetten.

kevin-sig
0 Likes
Mariecke
First Poster
Opties

OMG, ik word echt zo moe van deze site/app. nu voor de 3e keer mijn antwoord typen! Ben er zo klaar mee, dus nu even de korte versie!!
deze app/site werkt precies zoals mijn telefoon...... Deze community is dus niet via de telefoon te gebruiken naar alleen op de desktop....

nee, ik ga niet herstellen naar fabrieksinstellingen.

ik heb al mijn apps direct geïnstalleerd na ontvangst telefoon.  omdat het probleem zich niet altijd voordoet ben ik maanden bezig om uit te zoeken welke app dit veroorzaakt.

Samsung kan vast in mijn telefoon kijken om te zien waar het mis gaat ipv steeds een nieuwe sturen.

dit probleem komt vaker voor, iemand zal toch vast al verder gekeken hebben dan "veilige modus " en fabrieksinstellingen?

0 Likes
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Ik antwoord altijd op mobiel; soms via Members, soms via de site. Waar loop je tegenaan tijdens het antwoorden?

Dit is in elk geval voor het eerst dat ik dit probleem tegenkom. Meer dan dit kan ik dan ook niet voor je doen. De ingrediënten heb je nu, het gerecht kan ik helaas niet ook voor je bereiden. Ook een meekijkafspraak met Samsung zal moeten plaatsvinden op het moment dat het probleem zich voordoet, en als dat zo willekeurig is als je nu beschrijft, dan lijkt me de kans van slagen daarop ook niet heel groot.

kevin-sig
0 Likes
Mariecke
First Poster
Opties

Hoi Kevin, 

Door op de link in je email te klikken heb ik kennelijk er allerlei apps van Samsung geactiveerd. Ben nu druk doende om alles weer uit te schakelen aangezien ik het niet gebruik. Inloggen is een crime. Via de laptop werkt het wel (hopelijk, dit is poging 1).

Ik begrijp enerzijds dat het een lastig probleem is, dat vind ik ook, met name omdat het niet constant gebeurt. Echter, het vervangen van de telefoon of opnieuw instellen van de fabrieksinstellingen is iets te makkelijk mijn inziens.

Als ik google of in deze community zoek op "piep Samsung" dan komt het probleem wel vaak voor, maar word het in 90% van de gevallen opgelost door d NFC uit te zetten (wat mijn inziens geen oplossing is, want het zou gewoon moeten werken met NFC). Deze piep komt op verschillende type toestellen voor. 

Kun je mij in ieder geval verder helpen met de zoektocht naar de vermeende app die dit veroorzaakt? Lijkt mij dat de app toegang moet hebben tot audio/media en dat "meldingen" aan zou moeten staan? Dan kan ik een groot deel van de apps al wegstrepen. 

Kun je ergens zien welke apps in gebruik zijn, of zou ik dat kunnen zien zodra de piep zich voordoet? 

Nogmaals dank voor je hulp!

0 Likes
Mariecke
First Poster
Opties

@kevin, wat mij opvalt is dat wanneer ik mijn koptelefoon aansluit ik een melding krijg.  Dat ik met de actieknop opdrachten kan geven. 

Als ik de actieknop aan het snoer ingedrukt hou krijg ik inderdaad bijvoorbeeld de inhoud van appjes te horen. Welke app regelt dit? Ik heb Google assistent niet als app gedownload.  

0 Likes
Mariecke
First Poster
Opties

wat mij opvalt is dat wanneer ik mijn koptelefoon aansluit ik een melding krijg.  Dat ik met de actieknop opdrachten kan geven. 

Als ik de actieknop aan het snoer ingedrukt hou krijg ik inderdaad bijvoorbeeld de inhoud van appjes te horen. Welke app regelt dit? Ik heb Google assistent niet als app gedownload.  

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Mariecke,

Mijn collega's kunnen je hier op afstand bij helpen: https://bit.ly/2OhhbuU

Ze kunnen op afstand zien wat er op de achtergrond draait. Mocht er geen duidelijkheid komen, dan is resetten je beste optie.

rsz-846676
0 Likes