Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

batterij gaat na opladen , snachts terug naar 84% zonder te gebruiken.

(Onderwerp aangemaakt op: 27-07-2022 08:16 PM)
1273 Weergaven
mali70
Pioneer
Opties

Hoi,

ik laad mijn A53 savonds op en haal hem als ik te bed ga van de lader.

smorgens staat hij op 84 % zonder dat ik hem gebruik.

weet iemand hoe dat komt.

heb hem pas een maand ofzo.

23 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedenavond,

Als je telefoon aan is zijn er altijd achtergrond processen actief. Als je dit verminderd los je dus ook het probleem op.

Ga eens naar instellingen > info telefoon > Softwaregegevens en druk 7x op buildnummer.

Ga hierna naar instellingen > Ontwikkelaarsopties > actieve services. En plaats hier screenshots van alles wat je hier vind. Het is vooral handig als je dit gelijk morgen ochtend doet en hier plaatst.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
mali70
Pioneer
Opties
Okay, ga ik doen.
Dankjewel
mali70
Pioneer
Opties
Heb je hier wat aan? Screenshot_20220728-051924_Settings.jpgScreenshot_20220728-051855_Settings.jpgScreenshot_20220728-051907_Settings.jpgScreenshot_20220728-051937_Settings.jpg
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Ja zeker hierop kan ik precies zien waarom er 16% weg is. Ik kan je ook vertellen / leren hoe je dit kan verminderen maar of je dat ook leuk gaat vinden weet ik niet.

Ik zal je nu vertellen wat ik persoonlijk zou doen als dit mijn telefoon was.

Ik zou bij instellingen > Batterij en apparaatonderhoud > Batterij > Limieten achtergrondgebruik >

Ongebruikte apps laten sluimeren uitzetten.

Voeg zoveel mogelijk dingen toe in ultieme sluimerstand. Alles behalve belangrijke dingen waar je meldingen van wilt zoals whatsapp of bank apps ect ect.

Instellingen > Apps > Google play services en play store > Batterij op beperkt zetten.

Google play service verbruikte nu 101MB in de nacht, ik vind dat erg veel bij mij verbruikt deze niks snachts. Startpagine OneUI is ook erg aan het verbruiken, staan er soms veel pictogrammen op je startpagina? Veel widgets? Je zou deze app kunnen resetten maar dan word je hele startscherm ook gereset.

Instellingen > Apps > Startscherm OneUI > opslag > Gegevens wissen.

Ziggo safe online? Is dit een antivirus app of iets dergelijks? Deze app mag je verwijderen. Antivirus is niet nodig op Android. Dit vreet batterij.

Deze dingen zouden al enorm helpen. Verder zou ik edge vensters en apparaten in de buurt ook uitzetten.

Bluetooth hoeft snachts ook niet aan te blijven lijkt mij, dat zal gedurende de hele nacht ook 1 a 2% verbruiken.
mali70
Pioneer
Opties
Ik ga er zeker mee aan de slag.
Dat ziggo safe online is inderdaad een antivirus ,gratis vanuit ziggo, mij was verteld dat je ook op telefoon zoiets moet hebben maar neem aan dat jij er verstand van hebt.
Ik laat nog weten, of het geholpen heeft.
Alvast vriendelijk bedankt 👍
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Antivirus , antimalware / firewalls installeren is altijd een slecht idee op Android, want je installeert een applicatie die 24/7 op de achtergrond actief is. En antivirus apps zijn meestal zware apps die veel kracht van het de processor vragen en veel RAM gebruiken.

Zie het zo, als jij 20 zware apps op de achtergrond hebt draaien 24/7 dan zal je batterij elke 5 minuten 1% verliezen terwijl die in je zak zit of naast je bed ligt wanneer je ligt te slapen. Maar als je zorgt dat er niks actief is of bijna niks verlies je dus ook niet veel.

Ik wil je nog wat tips geven voor de batterijduur. Dit is wel even wat leeswerk maar dan heb je wel echt alles wat je mogelijk kan leren over batterijduur 🙂

https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-s22-s22-s22-ultra/s22-ultra-batterijduur-verbeteren/m-p/5...

Dit werkt voor alle Samsung Telefoons en Tablets trouwens.
mali70
Pioneer
Opties
Dankjewel, ik ga het lezen.
Weet je toevallig ook wat van flitsmeister?
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Flitsmeister kan je gewoon gebruiken.
mali70
Pioneer
Opties
Okay, maar ik bedoel, daar heb ik ook problemen mee.
0 Likes