Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Batterij A54 5G 256Gb raakt snel leeg

(Onderwerp aangemaakt op: 10-05-2023 09:36 AM)
4684 Weergaven
Claude35
Explorer
Opties

Hi iedereen,

Twee weken terug een Samsung A 54 5g 256 gb aangekocht via Samsung.
Toestel werkt perfect maar de batterij is zeer snel leeg. Voorbeeld: 's avonds om 23 uur opladen naar 100 % en dan is er reeds 35 % verbruikt tegen 's morgens 7 uur, door de nacht heen en dus niet eens aangeraakt.
Het zelfde probleem had ik hier op het forum van een andere gebruiker gezien, daar werd de raad gegeven intelligent wifi in te schakelen. Bij wifi instellingen staat dit wel vermeld maar hoe men het aan of uit moet zetten ??? Opvallend is ook dat auto wifi detectie grijs is en niet kan aan / uit gezet worden. De tip om locatie en wifi uit te zetten, toestel herstarten, locatie en wifi terug aanzetten blijkt hier niet te werken. 
Alle mogelijke niet gebruikte app's zijn uitgeschakeld of indien mogelijk verwijderd. Spaarstand batterij is ingeschakeld. Voor games of dergelijke wordt het toestel niet gebruikt.
Mijn vorige Asus zenphone m1 van 7 jaar oud, ook met 5000 mA batterij, deed het in zijn laatste dagen nog beter dan de A 54. 
Het is dus een wat teleurstellende aankoop.

Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag.
👍

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
MartijnK
MegaStar
Opties

Omdat dit geen verschil maakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Je kan hierbij kiezen uit het langs brengen van je telefoon bij één van de service punten of het aanmelden van je telefoon voor de ophaalservice. Kijk hier voor meer informatie: 

• Samsung Service Punten: https://bit.ly/2SodjO5
• Samsung Ophaal Service: https://bit.ly/339QmBR

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
34 Antwoorden
Claude35
Explorer
Opties
Zelfde probleem hier, de batterij gaat zeer snel leeg.
Zowat alles wat mogelijk is uitgeschakeld, ook LTE, Bluetooth, nutteloze app's. Spaarstand batterij constant aan. Mijn 7 jaar oude Asus M 1 doet het na al die jaren nog beter dan de A54.
Een voorbeeld: om 22u00 geladen tot 100 %, om 7u00 de dag nadien rest 65 %. Dus door de nacht niet gebruikt en toch is er 35 % verbruikt.
Iemand een oplossing ?
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Claude35, goedemorgen.

Is jouw telefoon verder up-2-date? En sinds wanneer ervaar je dit? Als je gaat naar Instellingen > Batterij en Apparaat-onderhoud > Batterij, zie je hier dan apps bij staan die opvallen vanwege het verbruik? Ervaar je dit ook als je je telefoon hebt opgestart in de Veilige Modus? Met de Veilige Modus start je het toestel op zonder geïnstalleerde apps van derden, het toestel start dan uitsluitend met standaard applicaties op. Kijk hier voor informatie over je hoe je de Veilige Modus kunt starten op jouw toestel: https://bit.ly/2JQrwvP

Groeten,

Martijn

0 Likes
Claude35
Explorer
Opties
Hi Martijn, neen, geen opvallende app's onder batterijverbruik. Chrome, outlook, whatsapp,... maar geen verdachte dingen.
Veilige modus heb ik nog niet geprobeerd maar heb nu een routine aangemaakt om wifi uit te schakelen bij het verlaten van mijn eigen netwerk. Zien wat dat geeft ??
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Dat is natuurlijk niet helemaal de juiste oplossing 😉 Is het toestel verder up-2-date? En geldt dit ook voor je apps? Sinds wanneer ervaar je dit? Probeer dit eens in de Veilige Modus 😇

Groeten,

Martijn

0 Likes
Nadine_V
Explorer
Opties
Ga naar je wifi instellingen, dan op de 3 puntjes rechtsboven klikken en naar "advanced" gaan. Dan zie je "intelligente wifi" met een rood stipje. Daarop klikken. Je ziet een hoop opties. Ik zet altijd de switch naar data verkeer bij zwakke wifi af. Helpt heel erg. Veel geluk.
0 Likes
Claude35
Explorer
Opties
Hi Nadine, bij de A54 stazt intelligent wifi niet onder adcanced.
Onder advanced zit: synchronisatie samsung cloud, netwerken beheren, historie wifi aan / uit, hotspot 2.0 aan / uit en netwerkcertificaten.
Onder intelligent wifi zit wel de optie wifi auto aan / uit maar dat staat grijs , kan ik dus niet inschakelen !
0 Likes
Nadine_V
Explorer
Opties
Ik heb ook een a54. Via verbindingen naar je wifi gaan tot je hem ziet staan. Op de drie punten geeft je een keuzemenu wi-fi direct /intelligent wifi / advanced settingen en tensøotte contacten us. Rechtstreeks op intelligent wifi geeft achtereenvolgens : switch to mobile data, etc. Ik heb de eerste afgezet en mijn batterij, gelden gisterennamiddag staat nog op 66%
0 Likes
Claude35
Explorer
Opties
Neen, een oplossing is het inderdaad niet. Alles is up up2date, ook alle app's. Toestel is ook nieuw, pas twee weken geleden aangekocht bij Samsung Belgie. Veilige modus houdt waarschijnlijk ook in dat je niet meer kan bellen, internet uit,.... Sommige toestellen zijn blijkbaar ook moeilijk terug uit de veilige modus te krijgen. Ben ik eigenlijk niet zo happig naar.
Wat ik wel graag zou weten is waarom onder intelligent wifi de auto wifi aan / uit niet beschikbaar is ?? Zou misschien een verschil maken als er minder nutteloze scan activiteit is naar netwerken.
0 Likes
Claude35
Explorer
Opties
Switch to mobele data staat uit. Daar zal het dus ook niet aan liggen.
0 Likes