Close

What are you looking for?

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

A71 laad niet meer op met orginele oplader

(Topic created on: 24-08-2021 04:29 PM)
2531 Views

I have this problem too

Ronderksen
First Poster
Options
Sinds 2 weken laad mijn telefoon niet meer op met de orginele oplader en kabel. Wanneer ik een andere oplader gebruik laadt de telefoon wel op alleen zonder snel laad functie. Wanneer ik de orginele oplader gebruik op een ander apparaat laadt deze wel. Dus de oplader is niet defect. De USB c poort heb ik schoongemaakt maar zonder resultaat. Wat kan ik nog meer proberen?
0 Likes
4 REPLIES 4
Moootje
Samsung Members Star ★★
Options

Met de andere kabel werkt het snel laden wel op een ander toestel?(kan dit niet uit je tekst halen). Het kan ook kabel breuk zijn wat er voor zorgt dat hij niet meer snel laad maar nog wel laad. 

Als dit niet werkt met meerdere kabels kan het zijn dat er iets niet goed zit in je laadpoort. meestal gebeurt dit alleen wanneer je bijvoorbeeld je telefoon laat vallen met de lader er in. Als dit het geval is kun je je toestel het beste aanmelden voor reparatie.

Ronderksen
First Poster
Options
Ja, snel laden lukt met de orginele lader en kabel wel op een ander toestel (ook een a71). Mijn telefoon laadt helemaal niet op. Behalve met een ander / ander merk lader. Dan doet ie het wel. Het toestel is zowel met als zonder kabeltje nog nooit gevallen.
0 Likes
Moootje
Samsung Members Star ★★
Options
Klinkt alsof er iets niet helemaal goed zit in de laadpoort. Ik zou hem aanmelden ter reparatie https://www.samsung.com/nl/support/repair/
Tessa
Moderator
Moderator
Options

Goedemorgen @Ronderksen,

Ik vermoed inderdaad ook dat het aan de oplaadpoort ligt. Een laatste check die je nog kan doen is het schoonmaken van de oplaadpoort, zie punt twee op deze pagina.

Mocht dit niets uitmaken, laat het dan nakijken door één van onze monteurs.

rsz-846676\