Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A52 5G: applicaties werken niet op thuis WIFI

(Onderwerp aangemaakt op: 05-05-2023 04:48 PM)
337 Weergaven
MG2022
Apprentice
Opties

Samsung Galaxy A52 5G:

Sinds enkele weken, een aantal applicaties werken niet via mijn WIFI thuis. Het gaat b.v. om Google maps, bankieren en domotica applicaties. Het probleem lijkt intermittent te zijn, en wordt tijdelijk opgelost met schakelen naar mobiel netwerk, en terug naar WIFI. Applicaties zoals de Samsung-browser, WhatsApp werken altijd goed. De verbinding zelf lijkt in orde te zijn, b.v geen probleem geconstateerd op mijn laptop (verbonden via WIFI) of Samsung smart TV (bekabeld). Ik voeg wel toe dat alle applicaties goed werken op een andere WIFI netwerk (b.v. op kantoor).   

Alvast bedankt.

0 Likes
7 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★
Opties
Goedemorgen,

Vervelend dat dit gebeurd.

Ik zou beginnen met op het toestel de netwerkinstellingen te resetten.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.

Ik zou ook even de stekker uit de router thuis trekken en er 5min uitlaten en dan weer opnieuw starten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MG2022, goedemiddag.

Is het je nog gelukt met de tips van @Patrick? Is jouw telefoon verder up-2-date? En geldt dit ook voor de apps? Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
MG2022
Apprentice
Opties

Beste @Patrick , @MartijnK ,

Ik heb bovenstaande stappen gisteren uitgevoerd. Verder heb ik "randomized MAC" uitgezet (op advies van de router mfr.).

Gezien de aard van het probleem, ik heb nog een paar dagen nodig om te testen.

Met vriendelijke groeten.

MG2022
Apprentice
Opties

En het is weer gebeurd... Bepaalde applicaties lopen weer vast op WIFI, terwijl de rest gewoon draait...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Gaat het hierbij om apps welke je via één van de stores hebt gedownload en geïnstalleerd? Heb je je router ook al eens gereset? 

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

0 Likes
MG2022
Apprentice
Opties

Hoi @MartijnK ,

1) Ja, het gaat om Google maps en bekende bankieren, nieuws en domotica apps alleen gedownload via Google Play. 

2) Ja, router is ook ge-reset.

3) Ik heb inmiddels deze klacht & oplossing gevonden: https://us.community.samsung.com/t5/Galaxy-Fold/Some-Apps-not-working-on-Wifi/td-p/2479726

Komt dit bekend voor?

Na cache clean en app repair via deze boot menu, geen problemen de laatste ~48 h. Ik heb nog een paar dagen nodig om te kijken of het problem terugkomt.

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @MG2022, goedemiddag.

Dankjewel voor je terugkoppeling! Ik heb hier verder ook nog geen andere berichten over voorbij zien komen. Wellicht dat dit ook de oplossing voor jou is 😇 Bedankt ook voor het delen hiervan en laat je ons weten of het hiermee ook opgelost is? 

Groeten,

Martijn

0 Likes