Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Officiële klacht over AppCloud

(Onderwerp aangemaakt op: 03-02-2025 11:12 AM)
406 Weergaven
Members_2Pi3JdE
First Poster
Opties

Dit is een officiële klacht over AppCloud, dat zichzelf zonder mijn toestemming op mijn telefoon heeft geïnstalleerd, me blijft vragen om software te installeren en mogelijk zelfs software en andere "bloatware" op de achtergrond installeert zonder mijn toestemming. Bovendien lijkt er geen eenvoudige manier te zijn om deze software te verwijderen en het is niet duidelijk of pogingen om het uit te schakelen in de toekomst zullen werken na een software-update.

Zoals u kunt zien in het onderstaande forum, ben ik zeker niet de enige die deze zorgen heeft.
https://eu.community.samsung.com/t5/galaxy-a-series/how-do-i-get-rid-of-appcloud/td-p/7918282/page/5
In dit forum kunt u lezen hoeveel mensen ontevreden zijn dat deze software stiekem op hun Samsung-telefoon is geïnstalleerd zonder hun toestemming, en zonder duidelijke manier om het te verwijderen. Ik kan u andere links geven naar webpagina's waar dit probleem uitgebreid wordt besproken.

Ik vraag (eis) dat Samsung hun software updatet zodat eigenaren deze app kunnen verwijderen zonder enige afwijking of afschrijving in de service. Aangezien ik bereid ben een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens en haar Europese partner, verwacht ik dat deze klacht door forummoderators wordt overgedragen aan de mensen die verantwoordelijk zijn voor het beoordelen, implementeren en beantwoorden in een officiële hoedanigheid voor Samsung Nederland en Samsung Europa.

Ik kijk ernaar uit om te horen hoe u van plan bent dit probleem aan te pakken.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_2Pi3JdE.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg van de situatie en klacht. We stellen jouw feedback zeer op prijs en we respecteren de privacy van onze klanten. De geïnstalleerde software pakket valt binnen de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bij het instellen van jouw toestel ga je ook akkoord met een aantal voorwaarden. De voorwaarden zijn getoetst tegen de EU regelgeving. 

Je kan e.v. via de Samsung Members-app een foutrapport hierover indienen. Ga hierbij naar Ondersteuning ---> Feedback verzenden ---> Klik op het potlood icoon ---> Foutrapport.  Jouw klacht hierover is dan intern bij ons bekend en onze ontwikkelaars kunnen je e.v. voorzien van aanvullende informatie.

Wanneer je meer informatie wenst kan je ons gerust weer een bericht sturen.

Met groet,

Ajay

Community Manager

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

1 Antwoord
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Members_2Pi3JdE.

Bedankt voor jouw uitgebreide uitleg van de situatie en klacht. We stellen jouw feedback zeer op prijs en we respecteren de privacy van onze klanten. De geïnstalleerde software pakket valt binnen de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Bij het instellen van jouw toestel ga je ook akkoord met een aantal voorwaarden. De voorwaarden zijn getoetst tegen de EU regelgeving. 

Je kan e.v. via de Samsung Members-app een foutrapport hierover indienen. Ga hierbij naar Ondersteuning ---> Feedback verzenden ---> Klik op het potlood icoon ---> Foutrapport.  Jouw klacht hierover is dan intern bij ons bekend en onze ontwikkelaars kunnen je e.v. voorzien van aanvullende informatie.

Wanneer je meer informatie wenst kan je ons gerust weer een bericht sturen.

Met groet,

Ajay

Community Manager