Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

A33 bluetooth probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 14-01-2023 11:20 AM)
875 Weergaven
Dreofiets
Apprentice
Opties

Voorop gesteld, ik ben zeer tevreden over mijn Galaxy A33. Doet wat id moet doen, fijn formaat. Alleen sinds de update naar Android 13 heb ik dagelijks problemen met Bluetooth verbindingen. Al mijn devices koppelen om de zoveel tijd gewoon niet meer. Mn galaxy watch bijvoorbeeld is altijd aan en meestal ook wel in de buurt vanmiddag telefoon. Maar als ik een tijdje te ver uit de buurt ben geweest is de verbinding verbroken die komt dan ook niet meer terug. Enige remedie is dan om de telefoon opnieuw op te starten. Hetzelfde doet zich voor met mn bluetooth headsets en speakers.

Ook kan ik op die momenten geen nieuwe device toevoegen, omdat de telefoon niet wil scannen naar nieuwe apparaten. De scan button is zichtbaar, maar er gebeurt dan niets wanneer ik daar op druk. Ook dit probleem is na opnieuw opstarten wel weer opgelost. 

Inmiddels vind ik het behoorlijk irritant worden. Bij-effect wat vermoedelijk ook hier mee te maken heeft, is dat ik sommige horloge apps ook regelmatig opnieuw moet installeren, omdat deze de telefoon niet meer kunnen vinden.

Iemand bekend met deze problemen? Op Google zijn genoeg opties te vinden, maar dat zijn zaken die ik allemaal al heb geprobeerd en min of meer op hetzelfde neer komen. Alleen cachet wissen van de bluetooth app is me nog niet gelukt. Die heb ik wel gevonden, maar kan ik niet legen.

0 Likes
17 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemorgen,

Reset je netwerkinstellingen eens.

Instellingen > Algemeen Beheer > resetten > netwerkinstellingen resetten.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Dreofiets
Apprentice
Opties
Dat is blijkbaar je standaard antwoord.
Alles al geprobeerd.
En dan is opnieuw opstarten de betere optie.
0 Likes
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Nee dat is geen standaard antwoord, in een situatie zoals deze is de netwerkinstellingen resetten altijd de eerste stap.

1. Netwerkinstellingen
2. Fabrieksherstel
3. Foutrapport verzend via Samsung Members app > Ondersteuning > Foutrapporten. En wachten op een update.
4. Als je niet wilt of kunt wachten langs een servicepunt gaan en nieuwe software laten installeren.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
steffie99
Explorer
Opties
Foutrappprt indienen. Ik heb er ook nog af en toe last van. Had het zelfde probleem bluetooth na update.
Dreofiets
Apprentice
Opties
De foutrapport optie heb ik inderdaad gisteren gedaan. Fabrieksherstel nog niet. Zolang opnieuw opstarten helpt, accepteer ik dat kleine ongemak. Fabrieksinstellingen is nogal rigoureus en weer heel wat werk. Hoewel ik me kan voorstellen dat dat (tijdelijk?) helpt.
Wat ik vermoed, is dat misschien komt door het overzetten van oude naar nieuwe telefoon? Ook connecties worden weervrestored en wellicht dat dat niet helemaal lekker gaat. Eigenlijk al van begin af aan wel last met bt connect.
0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Wanneer je je telefoon terugzet naar de fabrieksinstellingen maak dan eerst een back-up van je telefoon en vergeet WhatsApp daarbij niet 😇 Stel je telefoon vervolgens als nieuw in en zet alleen een back-up terug van je contacten en media bestanden, stel je apps één voor één in vanuit de Google PlayStore en Galaxy Store.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Members_fqxWvn9
First Poster
Opties

Ik heb hem net nieuw en kreeg gelijk een update en heb er last van. Ik zet hem met een routine automatisch 's nachts even op vliegtuig modus en dan weer uit. Dan heb ik er minder last van. Ik hoef hem niet helemaal te herstarten, enkel in vliegtuigmodus zetten en dan weer eruit halen is voldoende, maar wel irritant. Factory reset is lastig omdat ik net alles voor Duo Mobile 2FA bedrijfsmatig heb geregeld. Dat moet altijd opnieuw geactiveerd worden, ondanks de backups...

Ik hoop dat er een update voor komt.

MartijnK
MegaStar
Opties

Om na te gaan of dit met een update van uit ons kan worden opgelost, kan je het beste een foutrapport indienen via de Samsung Members-app. Mijn collega's van de R&D afdeling ontvangen dan ook een log van jouw telefoon en krijgen hier dan een beter beeld van. Wanneer dit met een update kan worden opgelost zal deze ook zo snel mogelijk worden uitgerold.

Via onze Samsung Members-app kun je een foutrapport indienen. Open de Samsung Members-app en kies voor Ondersteuning, scroll je dan iets naar beneden dan zie staan Foutrapporten.

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Dreofiets
Apprentice
Opties
Vliegtuig stand is een goede oplossing, zij het tijdelijk ook weer. Bedankt voor de tip!
Helaas is ook deze oplossing niet echt bestendig. Na afgelopen week dan toch maar een keer opnieuw de netwerk instellingen te hebben gereset, was het 2 dagen later toch weer bal. Gelukkig was daar bovenstaande tip, wat de irritatie dan toch iets minder maakte. Echter, vandaag, na 2x wel goed te hebben gewerkt, biedt ook de vliegtuigstand in en uitschakelen geen soelaas meer. Opnieuw opstarten dus maar weer. Maar helaas, zelfs dat werkt vandaag niet. Watch, buds, andere headset, auto, niets meer. Moedeloos! En voor moderators hier weer met nietszeggende oplossingen komen, nee het ligt niet aan andere devices. Netwerk instellingen zal wel weer de enige oplossing worden, maar weet wel hoe irritant dit is. Dat ik elke week opnieuw alle wifi en bluetooth verbindingen weer opnieuw moet maken. Aan gastnetwerken opnieuw de wifi code moet vragen. In de auto weer tot de ontdekking komen dat navigatie niet meer werkt.
De volgende keer denk ik 3x na voor ik een update download. En als er niet heel snel een oplossing komt, dan zal ik ook her ene der wat negatievere reviews over de A33 moeten gaan plaatsen.
0 Likes