Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

5G

(Onderwerp aangemaakt op: 03-06-2022 03:17 PM)
209 Weergaven
Robbe112
Apprentice
Opties

hey, ik heb A53 5G model SM-A536B/DS.

Ik woon in België en mijn provider is Proximus. Deze heeft 5G light uitgerold op bepaalde plaatsen. Volgens de info van het Belgische Instituut voor Post en Telefonie is er een tijdelijke licentie in de 3.6 to 3.8 GHz.  Op de locaties met 5G ontvang ik echter geen 5G. Zou het kunnen dat het bandbereik van mijn toestel niet in dit gebied komt? De SIM-kaart heeft 5G mogelijkheid.

Alvast bedankt voor enige info.

0 Likes
6 Antwoorden
Patrick
Samsung Members Star ★★★
Opties
Goedemiddag,

Dan zul je op de dekkingskaart van proximus moeten kijken of jouw gebied er tussen staat.
Stars-Moderator-signature-800x200-patrick
Robbe112
Apprentice
Opties

Hey Patrick,

Op de kaart die Proximus verspreidt via hun website, heb ik ondertussen twee gebieden bezocht en niet aan de rand maar zo goed als midden in de dekkingszone. Noppes.  Enkel 4G en 4G+.

Met bandbereik voor de A53 bedoel ik de frequentie die voorzien is op het toestel om 5G te ontvangen.  Volgens een aantal websites met specificaties van de A53 is, volgens wat ik er van begrijp, voor de NR(=5G) de hoogste 3500mHz. Klopt dit of niet?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Robbe112, goedemiddag.

Ook onze eigen technische specificaties geven aan dat dit toestel gebruikt maakt van dit netwerk. Zodra de providers dit ook aanbieden met een andere bandbreedte(welke jouw telefoon ondersteunt) kan ook jij gebruik maken hiervan. Tot die tijd zou ik de netwerkmodus vastzetten op 4g, dit zorgt ook voor een lager energie verbruik 😉

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes
Robbe112
Apprentice
Opties

Hé Martijn,

Als ik je goed begrijp, is mijn toestel nu niet in de mogelijkheid de Proximus 5G te ontvangen.  Dit zal maar eerst lukken bij een definitieve toewijzing van de banden(hoop ik toch).

Jammer want nu werd de mogelijkheid geboden 5G met een gewoon abonnement te testen tot einde juni. Ze hebben er niet bijgezet dat het niet voor alle toestellen is ondanks dat zij de A53 5G ook in hun actueel aanbod van 5G smartphones hebben zitten.

Alvast bedankt voor deze info en de tip.

Vriendelijke groeten,

Robbe

MOBISAMS
Apprentice
Opties

goede avond,  ik heb het zelfde voor met A33 maar dan bij Telenet ik krijg geen 5g, Telenet zegt dat ze wachten  op Samsung .Als ik met sim van proximus gebruikt gaat dat wel. ik denk dat we met het zelfde probleem zitten. De kaart  van 5G op de site van proximus kan je zeker betrouwen ; ik heb er goede ervaring in. niet alleen in grote steden als  Gent Antwerpen, maar ook in Lede, Haaltert, Dendermonde om er maar enkele te noemen; Meestal op 2100 maar ook op 3500 zijn er sites actief

Robbe112
Apprentice
Opties

Hé @MOBISAMS ,

Nu ben ik helemaal niet meer mee. De twee banden die je aanhaalt zijn ook op de A53 aanwezig. Dus dan zou het bij mij ook moeten lukken... Helaas is dit niet het geval.  

Ik ga binnenkort eens langs bij een Proximuswinkel/-service die in een actieve 5G zone ligt en daar verder informeren.