Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen USB poort Galaxy Book3

(Onderwerp aangemaakt op: 01-04-2025 02:11 PM)
459 Weergaven
SnarfB
First Poster
Opties

Ik heb een Samsung Galaxy Book3 NP750XFG , als ik hier via USB mijn Garmin Oregon GPS op aan sluit ziet hij in eerste instantie de Garmin GPS echter na ongeveer 20 seconde verbreek hij de verbinding en is de Garmin niet meer te bereiken.

Kabels en Garmin GPS zijn goed want het werkt wel op een andere laptop.

Zo ver ik weet heb ik alle drivers bij gewerkt

899323a8-8cac-4099-8dbf-12eea3fbb117.png

0 Likes
8 Antwoorden
Oplossing
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @SnarfB,

Dat is inderdaad bijzonder. Je verwacht natuurlijk dat het met jouw alle apparaten verbinding kan maken. Ter controle; had je ook via de website van Garmin de drivers gedownload? Zie voor de zekerheid de onderstaande link.

https://bit.ly/3XEARPd

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
MarcoH84
Apprentice
Opties
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn S22+ maar dan al na enkele seconden. Hij blijft koppelen om daarna gelijk weer te ontkoppelen wat zich blijft herhalen... Heb van alles geprobeerd en zowel met Usb en SD blijft het probleem zich voordoen. Erg irritant.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw melding hierover @MarcoH84,

Is dit ook zo met verschillende kabels? 

Heb je daarnaast geprobeerd het cachegeheugen te verwijderen via het Recoverymenu? Als dit niet het geval is, schakelt jouw toestel uit en verbindt het aan de oplader. Houd vervolgens de knoppen Volume omhoog en  Aan/uit knop ingedrukt totdat je het Android-logo ziet. Na een paar seconden wordt de Recoverymenu opgestart. Selecteer  'Wipe cache partition'' en daarna 'Reboot systeem now'.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
MarcoH84
Apprentice
Opties
Bedankt voor je reactie Ajay,

Het is een simpele usb en SD-kaart lezer met een usb-c aansluiting voor de telefoon, ik heb geen andere kabel die ik daartussen kan zetten.

Ik heb wel zo'n zelfde lezer met een micro usb aansluiting. Als ik die aansluit met een micro usb naar usb-c verloop ertussen dan gebeurd er helemaal niets. (die werkte wel goed op mijn S7)

Verlies ik instellingen en gegevens met de 'wipe cache partition'?
Heb de telefoon nu een maand en deze is toen teruggezet naar fabrieksinstellingen. Pas ook al een harde reset uitgevoerd met volume omlaag en de aan/uit knop ingedrukt maar dit heeft niet geholpen.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie MarcoH84,

Wanneer je al een harde reset had uitgevoerd heeft het wissen van de cache geen zin. Ter contole; jouw S22+ is helemaal up-to-date?

Zie e.v. ook de onderstaande link voor het schoonmaken van de USB-C poort. Wellicht helpt dat.

https://bit.ly/2ZJeo4x

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
MarcoH84
Apprentice
Opties
Oké duidelijk en ja, mijn s22- is up-to-date.

Ik ga het schoonmaken morgen proberen, bedankt voor de tip!

Het gekke is dat degene met de usb-c aansluiting wel opgeladen wordt door de telefoon. Misschien omdat daar een lampje in zit want verder valt er weinig aan op te laden...

Mijn telefoon zegt vervolgens dat het usb apparaat niet wordt herkent en dan verbreekt hij de verbinding om vervolgens weer te zeggen dat het usb apparaat niet wordt herkend. Dit gebeurd dan in een cyclus die pas stopt wanneer ik zelf de verbinding verbreek.
0 Likes
MarcoH84
Apprentice
Opties
Beste Ajay,

Schoonmaken heeft niet geholpen en ik denk dat ik het opgeef, lees online meerdere die dit hebben gehad en het ook opgegeven hebben.

Een usb rechtstreeks of een dure samsung reader werkt wel, moet ik alleen nog een oplossing vinden om SD-kaarten uit te lezen.

Het gekke is dat het de eerste keer inpluggen wel werkt voor zo'n 30 seconden maar daarna wordt hij eruit gegooid en herkent hij het niet meer. Krijg het idee dat de telefoon het ziet als een apparaat die opgeladen kan worden maar dat is het niet en dat krijg ik niet uitgeschakeld.

Mocht je nog andere ideeën hebben dan verneem ik dat graag en anders geef ik het op. In ieder geval bedankt voor het meedenken en proberen!
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Halllo @MarcoH84,

Was je nog in de gelegenheid gekomen om de poort schoon te maken? 

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes