Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verzoek om garantie - Haarscheuren en barsten in Samsung Galaxy Book 4 360 Pro scherm

(Onderwerp aangemaakt op: 02-09-2024 03:01 PM)
956 Weergaven
Remco-P
Apprentice
Opties

Beste Samsung support,

Ik wil hierbij graag een probleem melden met mijn Samsung Galaxy Book 4 360 Pro, die ik sinds maart in bezit heb (nu ongeveer 6 maanden oud). De laptop wordt altijd zorgvuldig gebruikt: ik vervoer hem van werk naar huis in een laptoptas met een extra beschermhoes, en verder staat hij enkel op mijn bureau. De laptop is nooit gevallen, onder druk gezet, of anderszins beschadigd.

Twee weken geleden ontdekte ik echter ineens een haarscheur in het scherm, die zich binnen een week uitbreidde tot meerdere barsten.

Toen ik contact opnam met de Samsung service, kreeg ik te horen dat schermschade nooit onder de garantie valt. Echter, gezien het feit dat de laptop onder normale omstandigheden is gebruikt, ben ik ervan overtuigd dat dit defect wel degelijk onder de garantie zou moeten vallen.

De voorgestelde reparatiekosten zijn meer dan 500 euro, wat ik erg hoog vind voor een probleem dat zonder duidelijke oorzaak is ontstaan. Bovendien heb ik op internet verschillende meldingen gevonden van soortgelijke problemen bij dit model, zowel op fora als in een artikel van The Guardian:

Het lijkt erop dat in het buitenland deze gevallen wel onder garantie zijn gerepareerd.

Ik verzoek Samsung dan ook vriendelijk om dit probleem nader te onderzoeken en mij te informeren over hoe ik mijn recht op garantie kan doen gelden.

Alvast bedankt voor uw aandacht en ik hoop spoedig van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Remco 

20240902_143249.jpg

17 Antwoorden
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Remco-P,

Bedankt voor jouw bericht en foto. Het is mooi om te lezen dat je er zorgzaam mee omgaat. Onze reparatiebedrijf kijkt hier naar of jouw Book4 onder garantie zal vallen. Ze kunnen ook intern met Samsung communiceren hierover, Je kan het beste aanmelden voor onze ophaalservice. Maak hierbij ook een back-up. Zie de onderstaande link voor het aanmelden. Laat weten of het lukt.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Remco-P
Apprentice
Opties
Hallo Ajay,

Bedankt voor je reactie. Momenteel ben ik al in contact met Samsung Service in Mosveld, Amsterdam-Noord om de reparatie te regelen zodra ik een claim kan indienen via mijn Samsung Care+ verzekering. Helaas is er op dit moment een systeemfout bij de verzekering, wat voor vertraging zorgt.

Desondanks blijf ik ervan overtuigd dat de onverklaarbare barsten in het scherm onder de fabrieksgarantie vallen, gezien het normale gebruik van de laptop en het feit dat er geen sprake is geweest van externe schade. Ik verzoek daarom nogmaals dat Samsung dit erkent en de reparatie binnen de garantie uitvoert.

Mocht er meer informatie beschikbaar zijn die aantoont dat het probleem mogelijk te wijten is aan fabricage- of kwaliteitsfouten, dan verzoek ik jullie vriendelijk om contact op te nemen met Samsung Service in Amsterdam-Noord om te bevestigen dat mijn reparatie onder de garantie valt.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Remco Petersen
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie en update Remco-P,

Heb je voor ons ook een referentienummer? We kunnen het dan aan de interne afdeling doorgeven, zodat ze het kunnen monitoren.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Members_GnRszCY
First Poster
Opties

Hey Remco

Ik heb juist hetzelfde voor met samsung book 4 360. Ik lees hier van veel mensen hetzelfde verhaal. 

Echter kwam ik al in de winkel en zeiden ze dat het waarschijnlijk niet onder garantie valt.

Graag zou ik iedereen willen verenigen. Om een klacht in te dienen.

Remco-P
Apprentice
Opties
Ik ben erg geschrokken hoe fragiel het scherm is, uiteindelijk wel vervangen, gedeeltelijk vergoed door de verzekering die ik had een de rest voor mijn rekening eigen risico.

Nu maar hopen dat het scherm goed blijft.
0 Likes
Vanessa1979
First Poster
Opties

Ook ik heb dit probleem met mijn Galaxy Book 3 360. Ik heb de laptop in mei bij een andere partij aangeschaft. Samsung is in deze enkel de fabrikant. Ook in mijn geval wordt er enkel gewezen naar gebruikersschade, terwijl ik zeker weet dat het niet door mijn handelen komt.

Inmiddels ben ik in overleg met de consumentenbond, omdat het toestel nog geen jaar oud is en dit niet mag gebeuren. Samsung/verkopende partij mag je niet afschepen met het excuus van gebruikersschade, zij dienen dit op een gedegen manier aan te tonen.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Vanessa1979,

Bedankt voor jouw bericht en feedback hierover. Kan je mij voorzien van jouw reparatienummer? Ik laat het dan nog door mijn collega nalopen voor de zekerheid.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Vanessa1979
First Poster
Opties
Beste Ajay, dank voor je bericht. Ik heb de laptop bij een andere partij gekocht. Jullie zijn in deze zaak de fabrikant. Ik heb dan ook geen reparatienummer van jullie.
0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Vanessa1979,

Door wie werd je gewezen dat het ging om gebruikersschade?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes