Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Book 4 barst in scherm

(Onderwerp aangemaakt op: 27-08-2024 01:21 PM)
1129 Weergaven
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Wij hebben een Samsung Book 4 met een barst in het scherm van midden tot onder. Precies zoals meerdere mensen gemeld hebben in dit forum.

Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij het service centrum voor de afhandeling van de nog geldige garantie en een dag vrij genomen. De medewerker kon vaststellen dat de laptop er als nieuw uitzag - op de barst na dan. De monteur die je niet te spreken krijgt, vindt het echter geen garantie-kwestie: wij worden er van beschuldigd dat het onze schuld is dat het scherm kapot is gegaan.

Dit is echt een hele onfatsoenlijke aanname en een nogal grove beschuldiging. De laptop komt de deur niet uit en heeft een hoes van Samsung zelf als deze de kast in gaat.

Iemand aan de andere kant van de telefoon kan volgens Samsung kennelijk vaststellen dat wij iets met het scherm gedaan hebben - terwijl er natuurlijk geen enkel voordeel voor ons uit te halen is. Tenzij je graag een vervelend gesprek wil voeren over hun leveranciers en beschuldigd te worden door een Samsung medewerker. De medewerker in de winkel gaf namelijk aan dat het kwam omdat de leverancier het niet wil vergoeden - iets wat haaks staat op de andere bewering.

Als je op Reddit kijkt en hier in de community zie je meer berichten hierover. Het is gewoon een ontwerpkeuze met risico's die ze je niet vertellen en waar ze geen verantwoordelijkheid voor nemen. Herstel is ongeveer 370 euro en ook binnen de garantieperiod voor kosten van de consument.

Moet ik echt de rechtsbijstand inschakelen of heeft iemand nog een escalatiemogelijkheid?

0 Likes
14 Antwoorden
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Foto maken is lastig - maar op deze is het duidelijk wat aan de hand is.PXL_20240827_115325427.jpg

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Jan-Volkert

Bedankt voor jouw bericht en feedback. Voor een second opinion kan je het ook aanmelden bij onze ophaalservice. Het wordt dan beoordeeld door andere monteurs. Zie onderstaande link voor het aanmelden.

https://bit.ly/3J4HpwQ

Laat weten of het lukt.

Met groet,

Ajay

Community Manager
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Ik heb de klantenservice (Ava, Nadine en Shenice) op de whatsapp gehad en die geven aan dat het geen nut heeft bij Samsung een second opinion aan te vragen. Deze kost volgens hen 37 of 38 euro en zij hebben nog nooit meegemaakt dat er een andere conclusie getrokken wordt bij een barst in het scherm. Ik heb het dossier opgevraagd zodat ik juridische stappen kan ondernemen, maar nog niet ontvangen. Misschien wel handig om aan te geven bij de algemene voorwaarden dat de garantie op het scherm maar één jaar is.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor jouw reactie Jan-Volkert,

Mijn ervaring is dat in enkele soort gelijke gevallen wel in het voordeel van de klant werd beoordeelt. De monteur moet het wel eerst persoonlijk bekijken om het te beoordelen en ze kunnen e.v. intern met Samsung erover communiceren. 

Laat weten wat je doet.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Ik heb contact gehad met de reseller en die gaf aan met jullie in gesprek te zijn omdat wij zeker niet de enige zijn. Zij nemen de laptop daarom terug.

Ik ben bij het service center langsgeweest voor het onderzoeksdossier, maar moest een uur wachten voordat de twee mensen voor me geholpen zouden zijn en die tijd had ik niet. Ik heb voor zaterdag een afspraak gemaakt en verwacht dat ik het dan mee krijg. Het online service center kon me daar niet mee helpen, dossiers schijnen niet binnen Samsung te vinden te zijn.

Misschien is het een idee ook naar het afspraak inplannen te kijken: er worden steeds data en tijdstippen getoond die aan het einde van de afspraak niet meer kunnen. Maakt niet uit hoe vaak je het probeert.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Bedankt voor de update Jan-Volkert,

Hou ons op de hoogte van het resultaat van jouw afspraak.

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Helaas heeft Samsung zonder opgaaf van reden de afspraak in Breda van 10.20 morgen geannuleerd.

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Dat is jammer om te lezen Jan-Volkert,

Momenteel zie het nog aan mijn kant open staan. Is het verplaatst?

Met groet,

Ajay

Community Manager
0 Likes
Jan-Volkert
Apprentice
Opties

Nee. Ik heb alleen een automatische mail gekregen met een annulering. Geen reden, geen naam. Als jij geen reden kan vinden, ga ik morgen gewoon wel. Ik wil een onderzoeksrapport.

Dit is de annulering:

Beste Jan-Volkert Meuldijk,

Bij deze ontvang je een bevestiging voor de annulering van je afspraak bij Samsung Experience Store Breda.

Vergeet niet de afspraak ook uit je agenda te verwijderen.

0 Likes