Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

LC49HG90DMU: is supersampling mogelijk?

(Onderwerp aangemaakt op: 12-02-2018 03:15 PM)
3059 Weergaven
kikie
Pioneer
Opties

Voor ik overga tot de aankoop van dit scherm zou ik willen weten of je dit super ultra wide (32:9) scherm kunt supersampling (downsample). Dus een hogere custom resolutie aanmaken dan de standaard 3840 x 1080.

Bijvoorbeeld: 5760 x1080.

Met m'n standaard Samsung BX2431 Syncmaster is dat geen probleem (2560 x 1080).

:smileyhappy:

0 Likes
Spring naar oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Daar doe ik 't voor! 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
kikie
Pioneer
Opties

Ter informatie. Deze screenshot is hoe Assetto Corsa eruit ziet met een FOV van 26,5° (1:1 ratio) op 70cm van de ogen, op een 32:9, 49" scherm.

Custom resolutie van 1920 x 540 om een 32:9 ratio op dit 24" scherm te simuleren.

AC 32op9 ratio 49 inch.jpg

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Realistisch en niet stretched, wel een vette ervaring! Tot nu toe tevreden met de monitor dus? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
kikie
Pioneer
Opties

Deze screenshot is een simulatie op dit de BX2431, niet op de CHG90.

In nVidia controlpanel een resolutie (downsampling of supersampling) van 1920 op 540 aangemaakt. Dit is een 32:9 ratio zoals de 3840 x 1080 van de CHG90. Er zijn wel 2 zwarte horizontale balken op het 24" scherm met deze resolutie. Van het beeld in AC  in 1920 x 540 een screenshot gemaakt en hier op het forum gezet.

Het was een test op te zien hoe AC met de native resolutie op de CHG90 met de correct wiskundige FOV zou uitzien.

Als dat mag, weet niet welk de regels zijn van dit forum, zou ik nog wat screenshot willen plaatsen hoe AC in cockpit view met de wiskundig correcte FOV zou uitzien op de CHG90 met verschillende resoluties.

Ik ben nog altijd aan het denken wat te kopen.

1. De CHG90
  2. De Samsung Odyssey (heb met deze 2de generatie HMD's totaal geen ervaring en het is dus een duur risico om deze HMD aan te schaffen). Sorry dat ik het zeg maar de 110° is veel te weinig en de resolutie is ook te beperkt. Een HMD supersamplen kan mijne GTX970 niet aan en door de bitcoinminers zijn de high end kaarten veel te duur. Wel de kans gehad om de Oculus Rift, de CV1 geloof ik, te proberen in een winkel. Ongelooflijke ervaring om te gamen maar de standaard resolutie en de 110° is erbarmelijk.
  3. Twee standaard Samsung 60 Hz, TN panel 24" schermen (bv.: de LS2HD330HSX) aanschaffen en voorlopig met een klassieke triple monitor setup werken (tot misschien binnen enkele jaren de 3de generatie HMD's uitkomt).
  4. Of gewoon alles uit mijn hoofd zetten, verder doen zoals ik bezig ben met de BX2431 en 't gamen laten voor wat het is. Ik ben totaal geen hardcore gamer. Doe dit alleen maar om me te ontspannen en af en toe plezier te maken. Soms game ik letterlijk 2 jaar lang niet en dan kriebelt het weer.

Ik ga nog wat verder experimenteren, zal de screenshot hier plaatsen.

0 Likes
kikie
Pioneer
Opties

Blijkbaar heb ik iets verkeerd gezegd want het laatste bericht is weg.

De bovenste screenshot is op dit 24" scherm op een resolutie van 1920x540. Was maar een test.

Nog één vraag. 5120x2880 gaat. Is 5120 de maximum custom resolutie? Als 5760x1080 gaat, dan zou de CHG90 een perfecte monitor zijn.

EDIT:

Zo ziet AC eruit op het CHG90 scherm met een wiskundige correcte (ratio 1:1) FOV. Een triple setup zonder bezels. Enkel als dit het CHG90 scherm een resolutie (super sampling) van 5760 x 1080 aankan.

Ideaal om te overwegen om €1.400 neer te tellen voor dit scherm!

volledig op 1920 op 360.jpg

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dit ga ik ook nog even laten controleren! 

---------
Signature-Note10
Oplossing
Nick
MegaStar
Opties

Goed nieuws. Net getest met een AMD video kaart en 5760x1080 is ook mogelijk! Ik heb er ook een foto bij gekregen, maar deze is verder vergelijkbaar met de foto die ik voorheen heb gepost. 

---------
Signature-Note10
kikie
Pioneer
Opties
Merci!
Nick
MegaStar
Opties

Laat je weten als je ervoor gaat? Het is een heel specifiek model, dus altijd vet om te zien hoe mensen het gebruiken. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
kikie
Pioneer
Opties

Ok.

Na dagen experimentjes uit te voeren en te lezen over projectoren, blijkt dat de CHG90 toch de beste keuze is. Koop ik het? Weet het nog niet. Eerlijk: €1.400 is niet niks.

0 Likes